دانلود و خرید کتاب تئوری اقتصاد خرد ۱ اندرومس کالل ترجمه مجید دشتبان فاروجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تئوری اقتصاد خرد ۱

کتاب تئوری اقتصاد خرد نوشته آندرومس کالل، مایکل وینستون و جری گرین یکی از بهترین منابع در حوزه اقتصاد خرد است که دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در اکثر دانشگاه‌های معتبر جهان در راستای رسیدن به بینشی عمیق و درک بهتر از فضای حاکم بر این حوزه از علم اقتصاد، ملزم به مطالعه و آموختن آن هستند.

 درباره کتاب تئوری اقتصاد خرد

تئوری اقتصاد خرد تقریباً در تمام دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا و در اکثر دانشگاه¬های معتبر جهان در مقطع تحصیلات تکمیلی به عنوان یکی از متون و مرجع¬های اصلی در امر آموزش اقتصاد خرد، تدریس می شود.

خوشبختانه این کتاب در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های ایران، نیز چندگاهی است که مورد توجهی خاص قرار گرفته است، به شکلی که بر اساس اطلاع مترجمان تقریباً در اکثر دانشگاه‌های تراز اول کشور در مقطع دکتری و گاهاً در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان یکی از متون اصلی برای آموزش اقتصاد خرد، مورد استفاده قرار می گیرد.

نویسندگان این کتاب با بهره گیری از سطح بالای دانش و سواد ریاضی خود با مهارتی مثال زدنی مباحث خرد اقتصادی را در فضای آنالیز ریاضی به رشته تحریر درآورده اند. لذا آشنایی با اصول آنالیز ریاضی برای درک بهتر و کاملتر مباحث مطرح شده در این کتاب توصیه می‌شود.

استفاده از آنالیز ریاضی در علم نوین اقتصاد به شکلی روزافزون در حال گسترش است و برای دانشجویانی که خواستار ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و یا علاقه مندانی که مشتاق به استفاده از علم روز اقتصاد خصوصاً در حوزه های محض آن هستند، اکیداً توصیه می شود تا به ابزار ریاضیات مسلح گردیده و به طور خاص در زمینه آنالیز ریاضی هم به مطالعه بپردازند.

در انتخاب محتویات کتاب تئوری اقتصاد خرد، سعی شده که محتویات و مطالب مورد نیاز آموزشی به دقیق‌ترین شکل ممکن بررسی شوند. این کتاب سعی کرده است اکثر موضوعاتی که در درس نظریه اقتصاد خرد برای سال اول تحصیلات تکمیلی لازم است، پوشش داده شود. نتیجه این تلاش، کتابی است که اکثر موضوعات در نظر گرفته‌شده برای سال اول تحصیلات تکمیلی را در برمی‌گیرد.

در تألیف این کتاب نویسنده، به دنبال سبکی مناسب، برای بیان و انتقال مطالب بوده است. در تمام قسمت‌ها در تعاریف و اثبات‌های رسمی و دقیق گزاره‌ها، دقت به خرج داده و همزمان همراه با این تجزیه‌وتحلیل‌ها، مباحثی تفصیلی همراه با مثال‌های مختلف برای توضیح مباحث کلیدی را بیان کرده است. بعد از ارائه هر اثبات یا موضوع پیچیده‌ای، سعی نموده که آن را به شکلی خلاصه و ساده نیز بیان کند تا دانشجویان به‌راحتی بتوانند آن مطلب را درک نمایند.

در آخر هر فصل، تمرین‌های زیادی ارائه می‌شود که از آسان به سخت (علامت «الف» (آسان‌ترین) به «ج» (سخت‌ترین) طبقه‌بندی‌شده‌اند. این امر به دانشجویان در کسب مهارت‌های ریاضیات کمک بسیاری خواهد کرد. هم‌چنین بعضی از این تمرینات در داخل متن فصول آورده شده‌اند تا همزمان دانشجویان سطح درک خود را از متن، ارزیابی کنند. اکثر این تمرینات، تمریناتی در سطح «الف» هستند).

برای مطالعه این کتاب پیش‌نیازهایی مانند آشنایی اولیه با حسابان، آشنایی با جبر خطی (همچنین استفاده از بردارها و ماتریس‌ها که به‌طورکلی در بخش اول معرفی‌شده‌اند) و آگاهی از مفاهیم اولیه احتمالات، مورد نیاز است. همچنین آشنایی دانشجویان با اقتصاد خرد میانه، برای درک بهتر این کتاب خالی از فایده نخواهد بود.

لذا مترجمین به دلیل آشنایی پیشین با اصول آنالیز ریاضی و اقتصاد خرد پیشرفته بر آن شدند تا این کتاب ارزشمند را ضمن رعایت اصل امانت‌داری در استفاده از واژه‌ها، با متنی تا حد ممکن روان و قابل درک ترجمه کنند. ۹ فصل ابتدایی در یک جلد و فصول باقی‌مانده در جلدی دیگر ارایه شده است.

 خواندن کتاب تئوری اقتصاد خرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی اقتصاد مخاطبان این کتاب‌اند.

اقتصاد کلان رفتاری
پل گراوی
آموزش مصور مباحث کاربردی در اقتصادسنجی (پانل دیتا)
پروانه کمالی دهکردی
مقدمه ای بر رشد اقتصادی مدرن ۱
دارون عجم اوغلو
تجارت جهانی و نظام پرداخت‌ها (جلد۲: مالیه بین‌الملل و نظام‌های ارزی ومسائل نظام پرداخت‌ها)
ریچارد ای. کیوز
تجارت جهانی و نظام پرداخت‌ها (جلد ۱)
ریچارد ای. کیوز
مقدمه ای بر اقتصاد اطلاعات
جوزف استیگلیتز
اقتصاد انرژی
ویدا ورهرامی
انتخاب عمومی تحلیل اقتصادی قواعد بازی اجتماعی از دیکتاتوری تا دموکراسی (جلد دوم)
دنیس سی مولر
بیماری هلندی در اقتصاد ایران
رضا منوچهری
دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی
راجر لروی میلر
بودجه
حسین فرهنگ‌مهر
زمان و پول
راجر دبلیو گریسون
تئوری اقتصاد خرد پیشرفته
جفری ای جِهِل
جعبه ابزار پیش بینی تورم با استفاده از ابزارهای اقتصادسنجی
سجاد ابراهیمی
اقتصاد کلان؛ رویکرد ییشرفته
رابرت جی. بارو
اقتصاد کلان پیشرفته
عبدالناصر همتی
اقتصاد بین‌الملل
پل. آر کروگمن
اقتصاد سنجی (جلد دوم؛ پیشرفته)
علی سوری
اقتصادسنجی پانل دیتای پیشرفته
سیدحمیدرضا اشرف‌زاده
اقتصادسنجی (جلد اول؛ مقدماتی)
علی سوری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۳ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۳ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان