دانلود و خرید کتاب اصول و مبانی دیالوگ محمدرضا نیستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و مبانی دیالوگ اثر محمدرضا نیستانی

کتاب اصول و مبانی دیالوگ

معرفی کتاب اصول و مبانی دیالوگ

کتاب اصول و مبانی دیالوگ نوشته محمدرضا نیستانی است. این کتاب به اهمیت دیالوگ در دنیای امروز می‌پردازد و راهنمایی کاربردی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. کتاب اصول و مبانی دیالوگ را انتشارات یار مانا منتشر کرده است. 

درباره کتاب اصول و مبانی دیالوگ

این کتاب به خواننده کمک می‌کند دیالوگ را به عنوان اولین و بهترین راه ارتباط بشناسد و بتواند از آن به بهترین شکل استفاده کند. وجود دیالوگ در جامعه به پویایی و رشد افراد کمک می‌کند و هم‌زمان موجب رشد و آگاهی جمعی می‌شود. 

آثار نوشته شده دربارۀ دیالوگ بیشتر به گفت‌وگوی میان مذاهب، ملت‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اختصاص‌یافته و در آنها دیالوگ به‌عنوان یک مفهوم به‌طور بایسته مورد کنکاش قرار  ‌نگرفته است. بیشتر نوشته‌های موجود بدون‌ پرداختن به‌ مفهوم دیالوگ، فقط به‌ بررسی نقش آن در زمینه‌های مذهبی، اجتماعی و مسائل جهانی پرداخته‌اند. تنها آثاری که تا‌ اندازه‌ای توانسته‌اند برخی از جنبه‌های معرفت‌شناسی مفهوم دیالوگ را بررسی کنند، نوشته‌هایی است که در سالهای اخیر دربارۀ اندیشه‌های بوبر، گادامر، باختین و بوهم ترجمه و منتشر شده‌اند. با وجود این، کمتر اثری را در ایران می‌توان ‌یافت که به‌طور ویژه به‌منظور تبیین اصول و مبانی دیالوگ به نگارش درآمده ‌باشد.

کوشش و تلاش نویسنده  در گردآوری نوشتن این کتاب بر مبنای احساس ‌نیاز و نبود مجموعه‌ای بوده است که بتواند به‌طور ‌دقیق به تبیین مفهوم دیالوگ بپردازد. در این اثر کوشش شده است تا ضمن بررسی معنا و مفهوم دیالوگ از دیدگاه فلاسفه و اندیشمندان، به توضیح و تبیین اصول و مبانی دیالوگ پرداخته ‌شود. همچنین در بخشی جداگانه به نقش دیالوگ در حوزۀ تعلیم ‌و ‌تربیت به‌طور مفصل اشاره شده است.

مجموعۀ حاضر به‌صورتی نوشته شده است که خواننده با مرور هر‌ بخش به شناخت عمیق‌تری از مفهوم دیالوگ دست‌ می‌یابد. به‌ عبارت ‌دیگر برای کشف معنای واقعی و جامع دیالوگ ‌باید تا پایان کتاب شکیبایی به ‌خرج ‌دهد. این اثر تنها برای پاسخ به ‌یک پرسش آغازین به نگارش درآمده است و آن اینکه دیالوگ چیست؟ تمامی بخش‌های کتاب را می‌توان پاسخی چندجانبه به این پرسش دانست.

در بخش نخست به تبیین معنا و مفهوم دیالوگ پرداخته ‌می‌شود. بحث‌های این بخش شامل ضرورت دیالوگ در جهان معاصر، معنا و مفهوم دیالوگ و تفاوت دیالوگ با مفاهیم دیگر است. بخش دوم این مجموعه به بررسی مبانی دیالوگ از دیدگاه سقراط، بوبر، باختین، گادامر، بوهم، هابرماس و فریر اختصاص یافته است. بخش سوم این کتاب به بررسی اصول دیالوگ می‌پردازد. در بخش پایانی نیز به تفصیل به تبیین نقش دیالوگ در فرایند آموزش پرداخته ‌شده است‌.

خواندن کتاب اصول و مبانی دیالوگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال گفت و گو هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر 7404393
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

کتاب مفیدیه و نگرش عمیقی نسبت به دیالوگ میده..... اینو با خوندن مک کی دیالوگ میکس کنید عالیییییی میشه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان