دانلود و خرید کتاب سناریوهای تهدید وجودی اسرائیل اوفیر وینتر ترجمه محمدرضا محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سناریوهای تهدید وجودی اسرائیل اثر اوفیر وینتر

کتاب سناریوهای تهدید وجودی اسرائیل

معرفی کتاب سناریوهای تهدید وجودی اسرائیل

کتاب سناریوهای تهدید وجودی اسرائیل نوشته اوفیر وینتر و ترجمه محمدرضا محمدی است که در موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام به چاپ رسیده است.

مؤسسه‌ آینده‌پژوهی جهان اسلام مؤسسه‌ای طراز اول در حوزه‌ی مطالعات فرهنگی ــ هنری، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی جهان اسلام در سطح منطقه است که می‌کوشد ضمن پایه گذاری و ارتقا رشته مطالعات جهان اسلام در سطح تحصیلات تکمیلی و طراحی گروه‌ها و دوره‌های آموزشی ــ پژوهشی، دیدگاهی واقع گرا ــ عملگرا را در همگرایی و وحدت جهان اسلام گسترش دهد.

 درباره کتاب سناریوهای تهدید وجودی اسرائیل

طی هفت دهۀ گذشته، تحولات خاورمیانه، بیش از پیش، تحت تأثیر وقایع مرتبط با فلسطین قرار داشته است. اشغال سرزمین فلسطین از مقطع قیمومیت دولت انگلیس بر این جغرافیا، خاورمیانه و جهان اسلام را با تراژدی و بحران مواجه كرد و از آغاز رسمی روزهای اشغال فلسطین با تشكیل دولت اسرائیل، راهجویی به منظور چگونگی پایان دادن به این بحران مطرح بوده است. این تلاش ها گاه در قالب جنگ‌های اعراب و اسرائيل و گاه در تشکیل گروه‌های مسلح توسط فلسطینیان نمود پیدا کرده است. در جنگ‌های میان كشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها، یعنی جنبش فتح و جنبش‌های چپگرا نیز مشاركت داشتند. در این جنگ‌ها، روح مقاومت بر شعارها و ایده‌های ناسیونالیستی و چپ‌گرایانه بنا شده بود. این گرایش‌ها كه تحت تأثیر فضای بین‌المللی و منطقه‌ای شكل گرفته بودند، به نوعی، به بزرگترین تهدیدات وجودی اسرائیل تبدیل شده بودند.

اما در چهار دهۀ اخیر، نوع تهدیداتی که اسرائیل با آنها روبه‌رو بوده است، متفاوت و دگرگون شده‌اند. سقوط رژیم پهلوی که دوست اسرائیل به حساب می‌آمد و نیز پیروزی انقالب اسلامی ایران و شكل‌گیری نظام جمهوری اسلامی با ارائە كاركرد ملموس در تمام عرصه‌ها از جمله استقلال و آزادی، به علاوه ظهور حزب‌الله لبنان، بیداری مردم كشورهای اسلامی و آگاهیشان از كاركرد غرب و صهیونیست‌ها و همسو با غرب و تعدادی از تحولات دیگر به تغییر شالوده و روح مقاومت حاكمان فلسطینی‌ها منجر شده و انواع دیگری از تهدیدات را متوجه این رژیم کرده است. 

در همین راستا، مؤسسۀ مطالعات امنیت ملی اسرائیل (INSS) در پروژهٔ‌ای در سال ۲۰۲۰ با عنوان پنج سناریوی تهدید وجودی اسرائیل به بررسی تهدیدات فعلی پیش روی اسرائیل پرداخته است. این مرکز در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد و هدف آن، انجام تحقیقات پایه دربارۀ موضوعات مرتبط با امنیت ملی اسرائیل و همچنین منطقۀ خاورمیانه و مشکلات امنیت بین‌المللی است. 

آنچه مترجم را بر آن داشت تا کتاب سناریوهای تهدید وجودی اسرائیل را به فارسی برگرداند، در وهلۀ اول، اهمیت موضوع فلسطین برای جهان اسلام و نیز ایران، به عنوان اصلی‌ترین حامی آرمان فلسطین بود که واقعیتی انکارناپذیر است.

علاوه بر این، شناخت نگاه دشمن به مفهوم تهدید، دلیل دیگر اهمیت ترجمۀ این کتاب است. در واقع در زمین بازی منطقه‌ای، آنچه دشمنان و رقبای جمهوری اسلامی ایران به عنوان تهدید وجودی تلقی می‌کنند، برای سیاستگذاران سیاست خارجی بسیار حائز اهمیت است. انگیزۀ سوم برای ترجمۀ این کتاب، نگاه واقع‌بینانۀ نویسندگان به شرایط فعلی اسرائیل، موقعیت آن در منطقه و وضعیت داخلی است که این رژیم با آن روبه‌روست. به نظر می‌رسد این کتاب می‌تواند دیدی عمیق از اوضاع فعلی رژیم صهیونیستی و نگاه نخبگان این رژیم به تهدیدات پیش رو در اختیار پژوهشگران ایرانی قرار دهد.

خواندن کتاب سناریوهای تهدید وجودی اسرائیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پزوهشگران علوم سیاسی به ویژه در حوزه صهیونیسم، مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان