دانلود و خرید کتاب چین احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چین

کتاب چین نوشته احمد علامه فلسفی است که به معرفی ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جاذبه‌های گردشگری کشور چین می‌پردازد و روابط ایران با این کشور را بررسی می‌کند.

درباره چین

یافته‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد که انسان‌های نخستین از ۲٫۲۴ میلیون تا ۲۵۰ هزار سال پیش در چین سکونت داشتند و نیز در غاری نزدیک پکن فسیل‌هایی از انسان‌ها مربوط به ۶۸۰ تا ۷۸۰ هزار سال پیش کشف شده است. این فسیل‌ها متعلق به مرد پکنی هستند که از گونه انسان راست‌قامت بوده و توانایی ساخت آتش را داشت. همچنین در غارهای پکن، بقایای انسان خردمند نیز کشف شده که قدمت آن به ۱۱ تا ۱۸ هزار سال پیش از میلاد می‌رسد. برخی از محققان معتقدند شکل اولیه‌ای از نوشتار از حدود ۳ هزار سال پیش از میلاد در چین وجود داشته است. کشور چین با پیشینه‌ای ۵۰۰۰ ساله یکی از بزرگ‌ترین ملل متمدن باستانی است. همان‌طور که می‌دانید کشور چین از رودخانه زرد و یانگ تسه سرچشمه می‌گیرد و بر طبق افسانه‌های کهن "پانگو" نخستین موجود زنده و خالق تمام اساطیر چین است. در واقع قدمت به ثبت رسیده کشور چین در حدود ۴۰۰۰ سال پیش و از زمان سلسله شانگ آغاز شده است. اساساً تاریخ مدون کشور بزرگ چین به‌طورکلی به سه دوره: دوران باستان - دوران امپراطوری - دوران مدرن، تقسیم می‌شوند.

کشور چین در منطقه شرق آسیا قرار گرفته است و بعد از روسیه، دومین کشور پهناور این قاره به شمار آمده و دارای مرز زمینی با کشورهای روسیه، مغولستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هندوستان، نپال، بوتان، برمه، ویتنام، کره شمالی می‌باشد. از سمت شرق و جنوب نیز با دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد و دیگر آب‌های آزاد احاطه شده است. آب‌وهوای این کشور بسیار متنوع می‌باشد از مناطق گرمسیر و بارانی در جنوب تا بسیار سردسیر در شمال را شامل می‌شود.

خواندن کتاب چین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کشورشناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب چین

جمهوری خلق چین People's Republic of China کشور چین در شرق قاره آسیا واقع شده است. این کشور با جمعیت با بیش از ۱،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر سکنه، پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست پایتخت کشور پکن است. جمهوری مردمی چین با حدود ۹٫۶ میلیون کیلومترمربع، دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی (بدون احتساب آب‌های داخلی) است.

تمدن چین باستان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ است که در سواحل حاصلخیز رود زرد که در دشت شمال چین جاری است شکوفا شد. نظام سیاسی چین بیش از ۶ هزار سال مبتنی بر سلطنت مطلقه موروثی بود. نخستین دودمان پادشاهی این کشور دودمان شیا در حدود ۲ هزار سال قبل از میلاد بود. اما نخستین حکومتی که چین را متحد کرد دودمان چه این در ۲۲۱ قبل از میلاد بود. آخرین دودمان پادشاهی این کشور هم چینگ بود که در ۱۹۱۱ با تشکیل جمهوری چین به رهبری کومینتانگ حزب ملی چین، نابود شد. چین در نیمه اول سده بیستم میلادی در دریایی از اختلافات و جنگ‌های داخلی غوطه‌ور بود که کشور را به دو اردوگاه سیاسی عمده تقسیم کرده بود؛ کومینتانگ و حزب کمونیست چین. مخاصمات اصلی در ۱۹۴۹ با پیروزی کمونیست‌ها در جنگ داخلی و تأسیس جمهوری مردمی چین در سرزمین اصلی پایان یافت. جمهوری چین به رهبری کومین‌تانگ پایتخت خود را به تایپه در تایوان منتقل کرد و حکومت آن امروزه به تایوان، کینمن، ماتسو و چند جزیره دوردست دیگر محدود شده است. از آن هنگام جمهوری مردمی چین و جمهوری چین درگیر اختلافات سیاسی شدیدی با یکدیگر در مورد حق حاکمیت و وضعیت سیاسی تایوان بوده‌اند. 

در روز اول اکتبر سال ۱۹۴۹ میلادی مائوتسه تونگ، رهبر حزب کمونیست چین از بالکن شهر ممنوع، دربار سابق امپراتوران چین در شهر پکن که بر میدان «تیان آن من» مشرف است، تأسیس جمهوری خلق چین را اعلام کرد. با به قدرت رسیدن مائوتسه تونگ جنگ داخلی طولانی‌مدت چین خاتمه یافت. از آن زمان به بعد، کشور چین درحال‌توسعه و پیشرفت است و امروزه به یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان تبدیل شده است.

از هنگام اجرای اصلاحات اقتصادی در چین برای پی‌ریزی یک اقتصاد مدرن، چین یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی دنیا را داشته است. این کشور هم‌اکنون بزرگ‌ترین صادرکننده و دومین واردکننده بزرگ کالا است و دومین اقتصاد بزرگ دنیا بر پایه تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد. چین عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و سازمان‌های چندجانبه‌ای همچون سازمان تجارت جهانی، اپک، سازمان همکاری شانگهای و گروه ۲۰ است. چین به‌عنوان کشوری دارای سلاح هسته‌ای از بزرگ‌ترین ارتش دائمی دنیا و دومین بودجه دفاعی بزرگ دنیا برخوردار است. چین از سوی برخی از دانشگاهیان، تحلیل‌گران نظامی، اقتصادی و سیاسی یک ابرقدرت بالقوه لقب گرفته است. زبان چینی با ۱٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر گوینده پرشمارترین زبان دنیا به شمار می‌رود. از آن زمان به بعد، کشور چین درحال‌توسعه و پیشرفت است و امروزه به یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان تبدیل شده است. روابط دوجانبه میان ایران و چین، به‌عنوان دو کشور مهم مسیر جاده ابریشم در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در حال گسترش است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان