دانلود و خرید کتاب ناجی کاروان احمد عربلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناجی کاروان اثر احمد عربلو

کتاب ناجی کاروان

معرفی کتاب ناجی کاروان

کتاب ناجی کاروان اثری از احمد عربلو است که قصه‌ای از زندگی پهلوان عبدالله را بیان می‌کند. این اثر که از مجموعه پهلوانان انتخاب شده است، در قالب کمیک یا کتاب تصویری منتشر شده و در هر جلد به زندگی یک پهلوان می‌پردازد.

درباره کتاب ناجی کاروان

این کتاب درباره یکی از مشهورترین پهلوانان ایرانی عبدالله است.

کمیک استریپ یا داستان مصور، یکی از محبوب‌ترین قالب‌های هنری دنیا است. مردم بسیاری در جهان، برای خریدن، دیدن و خواندن کمیک استریپ‌ها شوق دارند و قهرمان‌های بزرگ زندگیشان از دل این قصه‌های مصور می‌آیند. کتاب‌های کمیک در دنیا تیراژهای افسانه‌ای دارند؛ برای مثال مانگا که داستان مصور بومی ژاپنی‌ها است، سالانه پانصد میلیون نسخه فروش دارد یا در آمریکا کتاب‌های کمیک، سالانه هفتاد و دو میلیون نسخه تیراژ دارند، که این نشان دهنده اهمیت و تأثیرگذاری داستان مصور، در زیست فرهنگی یک جامعه اســت.

کمیک استریپ، تلفیق ادبیات و هنر تصویرسازی است؛ ذهن خیال انگیزی که داستان را می‌نویسد و ذهن خالقی که آن داستان را در دل تصویر غیرمتحرک می‌پردازد، این تلفیق خیال و خلاقیت برای مخاطب لذت بخش و گران‌قدر اســت. کمیک استریپ به نحو امروزی از اوایل قرن نوزدهم آغاز شــد و در قرن بیســتم، در آمریکا به شکوفایی رسید. این هنر در ایران نیز دوران پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. از اواخر دهه سی، به تقلید از غرب، وارد نشریات ایران شد، در دهه چهل و پنجاه به صفحه ثابت مجلات فکاهی و برخی روزنامه‌ها بدل شد. در دهه شصت و هفتاد به تک نشریه طنز ایران محدود شـد و در دهه هشتاد در نشریات نوجوانان دوباره رونق نسبی خود را بازیافت. با این همه کمیک استریپ در شکل کتاب، هیچ‌گاه سیطره‌ای بر بازار ایران نداشته و کمتر در سبد ثابت خرید محصولات فرهنگی خانواده قرار گرفته اســت.

مجموعه کتاب‌های پهلوانان سعی دارد در هر قسمت به زندگی یک پهلوان بپردازد و با تصاویری جذاب کودکان را با فرهنگ ایران آشنا کند.

کتاب ناجی کاروان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب ناجی کاروان را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های کمیک و تمام نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ احمد عربلو

احمد عربلو در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا پایان دوره کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دنبال کرد. احمد عربلو ۱۷ سال سردبیر مجله رشد نوجوان بوده است و تاکنون همکاری با صدا و سیما، روزنامه جام‌جم، سوره نوجوان، سروش نوجوان و مجلات رشد را در کارنامه‌ خود دارد.

نظرات کاربران

کاربر ۲۴۵۸۰۸۰
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

مثل همه قسمت ها عالی

moonlight
۱۴۰۰/۰۹/۱۷

همه چیز کتاب خوبه غیر از زبان شخصیت ها که برای نوجوونا سنگینه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۷,۷۰۰
۳۰%
تومان