دانلود و خرید کتاب مدیریت سبز و نقش آن در نیل به دانشگاه سبز عذرا صالحی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت سبز و نقش آن در نیل به دانشگاه سبز اثر عذرا صالحی‌پور

کتاب مدیریت سبز و نقش آن در نیل به دانشگاه سبز

معرفی کتاب مدیریت سبز و نقش آن در نیل به دانشگاه سبز

مدیریت سبز و نقش آن در نیل به دانشگاه سبز کتابی از عذرا صالحی‌پور و معصومه‌سادات ابطحی است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

با پیشرفت توسعه صنعتی و اقتصادی در سطح دنیا، مسائل و بحران‌های محیط‌زیستی نیز پیچیده شده است. معضلات پیچیده نیازمند اجرای راه‌حل‌های پیچیده مبتنی بر دانش و علوم کاربردی جدید است. به‌عنوان‌مثال امروزه برای حل مشکلات مربوط به چالش تغییرات آب و هوا، بشر نیاز به استفاده از طیف گوناگونی از رشته‌های علمی، فنون مدل‌سازی، علوم ریاضی، پیش‌بینی‌های قابل اتکا و ... دارد. به همین دلیل است که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا در سال‌های اخیر علوم بین رشته‌ای، چند رشته‌ای و میان رشته‌ای که مستلزم همکاری بین ده‌ها تخصص متفاوت برای رسیدن به یک هدف مشترک است شکل گرفته‌اند. در دنیای امروز برای حل معضلات مختلف در حوزه محیط‌زیست شاهد شکل‌گیری علوم و رشته‌های مختلفی از جمله: آمایش سرزمین، اقتصاد محیط‌زیست، برنامه‌ریزی محیط‌زیست، تغییرات آب و هوا و ... هستیم. کشور ما نیز به‌تبع اکوسیستم غنی اما شکننده و حساس خود و تأثیرپذیری از روند کلی حاکم بر شرایط محیط‌زیست جهانی نیازمند بهره‌گیری از این تخصص‌ها برای بهبود شرایط محیط‌زیست ملی است.

بنابراین توسعه علوم نوین، تحقیقات و پژوهش‌های سبز و کاربردی در چارچوب این تخصص‌ها، یکی از انتظارات مهم در همکاری‌های بین بخش‌های محیط‌زیست و آموزش عالی کشور است .

بدیهی است در چارچوب همکاری‌های فی مابین سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت‌های علمی، مالی و حمایت معنوی توسط هر دو بخش مهیا می‌گردد. این راهکار نه تنها برای حل مشکلات محیط‌زیستی کشور که با توجه به ظرفیت‌های علمی موجود می‌تواند ایران را در بخش تحقیقات محیط‌زیستی به یک الگوی بی‌نظیر در سطح منطقه و حتی جهان تبدیل نماید.

یکی دیگر از نیازمندی‌های عمده بخش محیط‌زیست کشور در حوزه تحقیقات و علم، گذار از مدیریت سنتی محیط‌زیست به سمت بهره‌گیری از روش‌ها و فناوری‌های مدرن در این حوزه است. بدیهی است که با تکیه صرف بر دانش سنتی نمی‌توان به این جایگاه نائل شد. اما استفاده از علوم جدید، روش‌ها و فناوری مدرن مستلزم آماد‌ه‌سازی کشور، فراهم نمودن ظرفیت‌های لازم و انتخاب آگاهانه و هوشمندانه است. از طرفی، در قرن جدید چالش اصلی بشر، یافتن روشی منصفانه و پایدار برای تولید، مصرف و زندگی کردن است. در این میان دغدغه‌های مصرف‌کنندگان در برابر پاسخگویی زیست‌محیطی که با قوانین زیست‌محیطی نیز هم راستا باشد، تعداد رو به رشدی از شرکت‌ها را به‌منظور طراحی و ایجاد برنامه‌های محیط‌زیست دوستانه تحت‌فشار قرار داده است. ازاین‌رو سازمان‌ها باید تأثیرات منفی زیست‌محیطی خود را در تولید، توزیع، تأمین مواد اولیه و مصرف انرژی به طرز قابل‌توجهی کاهش دهند. در غیر این صورت به‌وسیله قوانین و تقاضای سرسختانه مشتریان به عقب رانده خواهند شد. بنابراین بهترین راهبرد برای سازمان‌ها ارائه اطلاعات مشروح در مورد اعتبار زیست‌محیطی محصولاتشان به مشتریان است. در این راستا سازمان‌ها باید با اطلاع‌رسانی اقداماتی که در زمینه سبز نمودن فعالیت‌های خود نموده نظر مشتریان را جلب نماید. با توجه به فرهنگ غنی اسلامی و تصریح اصل پنجاهم قانون اساسی در حفاظت از محیط‌زیست به‌عنوان یک وظیفه عمومی که همگانی بودن آن را در ضمیر خود نهفته دارد و نیز با توجه به این که آموزش یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر توسعه هر کشور است، انجام اقداماتی در جهت افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی ضروری است و کتاب حاضر سعی دارد اهمیت مدیریت سبز و نقش آن در رسیدن به دانشگاه سبز را در همین راستا بررسی کند.

 خواندن کتاب مدیریت سبز و نقش آن در نیل به دانشگاه سبز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 فعالان حوزه محیط زیست و مدیریت مخاطبان این کتاب‌اند.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان