دانلود و خرید کتاب بر بام گردباد بهمن اصلاح‌پذیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر بام گردباد اثر بهمن اصلاح‌پذیر

کتاب بر بام گردباد

معرفی کتاب بر بام گردباد

کتاب الکترونیکی بر بام گردباد نوشتهٔ بهمن اصلاح‌پذیر در انتشارات آزادمهر به چاپ رسیده است. در این کتاب انقلاب به عنوان معلولی از چندین علت مختلف بررسی می‌شود. به این معنی که ضرورت رخ دادن انقلاب اسلامی و احتمال وقوعش به واسطهٔ شرایط حاکم بر جامعه، به کمک اسناد و اطلاعاتی که از آن زمان به‌جا مانده بررسی می‌شود.

درباره کتاب بر بام گردباد

 مفاهیم و اصطلاحات به‌کاررفته در کتاب از آثار هگل اقتباس شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

 منطق دایرةالمعارف فلسفی جلد ۱

 درس نامه‌هایی برای منطق

 فلسفهٔ حق

 فلسفهٔ ذهن از دایره المعارف جلد ۳

 تمام مستندات کتاب از لوح الکترونیکی مروری بر وقایع تاریخی روزهای پیروزی شرکت انتشارات کیهان است که دربردارنده رخدادهای سیاسی از ۱۹ دی ۱۳۵۶ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ است.

کتاب بر بام گردباد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به علاقه‌مندان به تاریخ معاصر و فلسفه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بر بام گردباد

این پرسش همیشه در باره انقلاب پنجاه و هفت طرح شده و در آینده نیز مطرح خواهد شد که آیا انقلاب ضروری بود؟ یا آن را باید مجموعه‌ای از حوادث تاریخی به حساب آورد؟ برای توضیح مطلب به مفاهیم فلسفی از قبیل "ضرورت" "حادثه" "امکان" "تغییر" "تغییرات کمی" و تغییرات کیفی و انقلاب نیازمندیم. این مفاهیم به طور موجز و کامل در آثار فلسفی هگل بیشتر از هر فیلسوف دیگری مطرح شده و دلیل استفادهٔ این مفاهیم از آثار هگل، برای آشنایی بیشتر خواننده است.

روش توضیح هگل از تاریخ همان روش همیشگی او یعنی روند دیالکتیکی پدیده است در این روش هیچ یک از این مفاهیم نمی توانند مستقل از یکدیگر و مستثنی شوند و هر مفهومی با زوج دیالکتیکی‌اش قابل توضیح است تا تاریخ انتزاعی نباشد. به طور مثال ضرورت و امکان یک زوج دیالکتیکی‌اند که هر یک بدون دیگری بی معنی و فاقد واقعیت است. در تاریخ باید روند تبدیل این مفاهیم به یکدیگر بررسی شود. و علاوه بر این باید متضمن روند تبدیل دیالکتیکی پدیده‌ها به یکدیگر بوده و تاریخی عینی باشد یعنی رخ‌دادهای تاریخی در باره آن‌ها صدق نماید.

تاریخ انقلاب پنجاه و هفت بهترین گواه برای تحقق این مفاهیم بوده و آزمایشگاهی برای مشاهده روند دیالکتیکی انقلاب در جهان است که تمامی این مفاهیم در آن تجلی یافته و صورت عینی به خود می‌گیرد.

هگل به درستی نشان می‌دهد که از نیستی چیزی خلق نمی‌شود و هر آنچه پدید می‌آید در گذشته وجود داشته و در شرایط خاص متولد می‌شود و درد زادن ضرورت هر تولدی بوده و از آن گریزی نیست و در تاریخ شخصیت‌ها نقشی دوگانه دارند از یک سو در برابر ضرورت‌ها حالت انفعالی به خود گرفته و از دیگر سو آگاهانه یا ناخودآگاه شرایط به ثمر رسیدن ضرورت ها را فراهم می آورند.

حرکت دیالکتیکی حاصل تضاد بین عوامل کثیری است که بالقوه و بالفعل وجود دارند و وحدت شان در هنگام تغییر کیفی به‌روز کرده و عوامل ناهمگون را در مجموعه‌ای با هدف واحد جمع آوری نموده و با همسویی نیروهای آن‌ها موانع در پیش رو را بر می‌دارد. دیالکتیک تاریخ را به ما می‌آموزد که گذشته و حال و آینده پیوسته بوده و هیچیک مستقلا قابل سنجش و ارزیابی نیستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۳۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان