دانلود و خرید کتاب روان درمان افسردگی مریم میراخوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان درمان افسردگی اثر مریم میراخوری

کتاب روان درمان افسردگی

امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روان درمان افسردگی

روان درمان افسردگی؛ مداخله رویکرد هستی شناسی اسلامی کتابی نوشته مریم میرآخوری است که از منظر هستی‌شناسی اسلامی به موضوع افسردگی و درمان آن می‌پردازد.

 درباره کتاب روان درمان افسردگی 

دینداری، سازه‌ای پیچیده است که می تواند آثار چندگانه‌ای بر سلامت روانی داشته باشد. محققان مختلف گزارش می‌کنند که از مشاوره و روا‌ درمانی دین‌مدار می‌توان برای کاهش مشکلات روانی و افزایش سلامت روان استفاده کرد. در تحقیقی جامع روی جمعیت دانشجویی تاثیر احساس معنویت و روزه‌داری بر کاهش اضطراب بررسی شده، همچنین درمان شناختی-رفتاری با محوریت فرهنگ و مذهب روی بیماران وسواسی-جبری نشان می‌دهد که شکل‌دهی یک نگرش مذهبی می‌تواند نقش موثری در کاهش مشکلات روانی داشته باشد. بنابراین، می‌توان دریافت که روان‌درمانی با تاکید بر دیدگاه‌های اسلامی، نگرشی مثبت گرایانه از طریق ارتباط با خدا و احساس معنوی در افراد ایجاد می‌کند.

افسردگی یکی از اختلالات عاطفی است که با خلق پایین، غمگینی و ناامیدیِ همراه با احساس ناتوانی و اضطراب مشخص می‌شود. عوامول گوناگون زیستی، شناختی، عاطفی و حتی عملکردها و رفتارها در ایجاد و یا تشدید افسردگی مؤثرند. در رویکرد اسلامی، بر نقش شناخت‌های غلط، تمایلات افراطی، وابستگی به مظاهر دنیوی، عدم پذیرش واقعیت‌ها و تنیدگی‌های بیرونی و یا خودساخته، تأکید بیشتری می‌شود و در فرآیند درمان نیز بر شناخت واقعیت‌ها و تدابیر الهی، خشنودی از زندگی دنیوی، توجه به آخرت، شناخت خود و دیگران، برقراری ارتباط عمیق با خداوند و مثبت‌نگری و تقویت اراده، بیش از شیوه‌های دیگر توجه گردیده است.

با توجه به اهمیتی که روان درمانی اسلامی در درمان بیماری‌های روانی نظیر اضطراب و افسردگی دارد، این کتاب به تبیین این موضوع پرداخته و راهبردهای هستی شناسی اسلامی در روان‌درمانی افسردگی را نشان می‌دهد.

خواندن کتاب روان درمان افسردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و پزوهشگران در دو حوزه روان‌درمانی و هستی‌شناسی اسلامی مخاطبان این کتاب‌اند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان