دانلود و خرید کتاب کارمند کامل مرتضی منتظرالمهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارمند کامل اثر مرتضی منتظرالمهدی

کتاب کارمند کامل

معرفی کتاب کارمند کامل

کتاب کارمند کامل اثر مرتضی منتظرالمهدی است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب کارمند کامل

پای درد و دل هر مدیر یا صاحب کسب ‌و کاری که بنشینید مطمئناً این را خواهید شنید که داشتن کارمند خوب و کامل نعمت است، البته از حق نباید بگذریم که داشتن مدیر خوب هم خودش نعمت بزرگ‌تری است؛ به عبارت دیگر چه رفتارهایی می‌تواند ویژگی‌های کارمند کامل را توصیف کند. از دید مدیر مجموعه، کارمند کامل کسی است که تمامی قوانین و مقررات مربوطه را رعایت می‌کند، مهارت کافی دارد و کارهای خود را درست و به موقع به انجام می‌رساند. نداشتن حاشیه، عدم درگیری با سایر کارمندان، رعایت احترام، وقت‌شناس بودن، انجام درست کارها، از زیر کار در نرفتن و … نیز همگی از جمله ویژگی‌هایی هستند که از در نظر مدیران، یک کارمند خوب را توصیف می‌کنند.

زندگی سازمانی هرروز با شتابی افزون‌تر از دیروز درگذر است و شکی نیست که این شتاب، تغییر و تحولات به‌روز سازمانی را می‌طلبد تا بتواند جوابگوی نیازهای سازمانی باشد در این میان انسان عنصر اصلی و اساسی هماهنگ با این شتاب و همچنین به وجودآورنده و هدایت‌کننده آن است. در حقیقت اگر این عنصر ضروری از حرکت بازماند کل مجموعه متوقف گردیده و تحولات سیر بهبود نخواهند داشت پس برای ایجاد، هدایت و نتیجه‌گیری سودمند از جریان تغییر و تحول نیاز به منابع انسانی پویا، انعطاف‌پذیر، یادگیرنده، کوشا، نوآور، دانا و توانا داریم. با توجه به نقش انسان در دهه‌های اخیر اهمیت کارمند به ‌عنوان فردی هدایت‌گر در عرصه سازمان‌های پیشرو بر کسی پوشیده نیست و به‌کارگیری نظام‌های مؤثر در جهت انتخاب و انتصاب این افراد و ارزیابی قابلیت‌های سازمانی آن‌ها برای ارائه الگو برای نظام اداری از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار است و در فرایند انتخاب آنها باید ضابطه مداری جای رابطه‌مداری را بگیرد و انتخاب هدایت‌کنندگان و کارمندان سازمان‌ها بر اساس اصول حاکم بر سازمان‌های شایسته‌سالاری صورت گیرد.

کتاب حاضر ویژگی های کارمند کامل را برشمرده و اصولی که باید در استخدام کارمند مورد توجه قرار گیرد را تشریح کرده است. کتاب حاضر به گونه‌ای تدوين شده تا خواننده پس از مطالعه، درباره کارمند کامل اطلاعاتی در سطح پايه به دست آورد. 

خواندن کتاب کارمند کامل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مديران، اساتید، دانشجويان و کارمندان رشته‌های مديريت، روانشناسی، روانشناسی، جامعه شناسی و ساير دانشجويان علاقه‌مند در ديگررشته‌ها مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب کارمند کامل

اهمیت پرورش کارمندان و رهبران بخش اداری هم در محیط‌های دانشگاهی و هم در محیط‌های سازمانی مدت‌هاست که تشخیص داده‌شده و روندهایی نظیر جهانی‌شدن و پیشرفت‌های فناورانه و تغییرات در محیط و انتظارات از کارمندان و مستخدمان عمومی، اهمیت پرورش افراد شایسته و کامل در بخش عمومی به‌ویژه کارگزاران سطح عالی را به بخش عمده‌ای از تلاش‌های منابع انسانی در چندین کشور جهان تبدیل نموده است. در دنیای مدرن امروزی هر کشوری برای افزایش ظرفیت حکمرانی و نیز افزایش کارایی و اثربخشی خدمات عمومی نیازمند مدیران و کارکنانی است تا بتوانند بر اساس شایستگی‌های خود به ارائه خدمات بهتر به شهروندان (بر اساس منافع عمومی جامعه) بپردازند.

 در دهه گذشته نوآوری و دانش به محور توسعه اقتصادی کشورها تبدیل‌شده و موجب رشد اقتصادی خارق‌العاده‌ای در این کشورها شده است و اقتصاد فیزیکی، جای خود را به اقتصاد دانشی داده که در آن مهم‌ترین عامل تولید نه نیروی کار و سرمایه بلکه دانش، مهارت و فناوری است (هوسیلد و بکر ، ۲۰۱۴)

به نظر مینتزبرگ بانک اطلاعات استراتژیک سازمان در حافظه رایانه‌ها نیست، بلکه در مغز مدیران و کارکنان آن است. همان‌طور که محیط کار بیش‌ازپیش متفاوت و متنوع می‌شود شرکت‌ها باید بدون توجه به نژاد، سن، مذهب و جنسیت، توانمندی و شایستگی‌های کارکنان را تقویت کنند. بر همین اساس اندیشمندان مدیریت بر این باورند که دانش و مهارت کارکنان مهم‌ترین منبع مزیت رقابتی هر سازمان است.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان