دانلود و خرید کتاب فن بیان و هنرسخنوری TED آکاش کاریا ترجمه میلاد شیروانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فن بیان و هنرسخنوری TED اثر آکاش کاریا

کتاب فن بیان و هنرسخنوری TED

معرفی کتاب فن بیان و هنرسخنوری TED

کتاب فن بیان و هنر سخنوری TED به‌قلم آکاش کاریا با ترجمهٔ میلاد شیروانی را انتشارات نبض دانش منتشر کرده است. این کتاب، راهنمایی برای ارائهٔ سخنرانی‌هایی جذاب و درگیرکننده به سبک سخنرانی‌های تد است.

درباره کتاب فن بیان و هنر سخنوری TED

سخنرانی‌های تد، مجموعه‌سخنرانی‌هایی در سراسر جهان است که با هدف گسترش و بیان ایده‌های جدید با موضوعات مختلف علمی، هنری، اجتماعی و... پایه‌گذاری شده است. ازآن‌جاکه این سخنرانی‌ها در سراسر جهان محبوب و شناخته‌شده و سخنرانان آن، از بهترین‌های حوزهٔ کاری خود هستند می‌توانند الگوهای مناسبی برای آموزش شیوه‌ای اثرگذار و جذاب برای سخنرانی باشند. کتاب پیش رو با هدف آموزش همین روش‌ها تألیف شده و راهنمایی برای ارائهٔ یک سخنرانی گیرا و اثرگذار است.

خواندن کتاب فن بیان و هنر سخنوری TED را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تقویت مهارت‌های جدید ازجمله فن بیان و نیز کسانی که به اقتضای شغل باید در مقابل جمعیت سخنرانی کنند، از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب فن بیان و هنر سخنوری TED

«سعی کنید برای شناسایی آنچه منحصر به شماست و درک ارتباط مفهومی با موضوع و ارائه‌تان عمیقاً در مورد مطالب مورد نظرتان جست‌وجو کنید. در این مسیر سعی کنید که اشتیاق بالایی داشته باشید که در مسیر حرکت مسلط و ثابت‌قدم باشید زیرا ارائهٔ شما بدون اشتیاق هیچ است؛ اما در نظر داشته باشید ممکن است آنچه به شما انگیزه می‌دهد واضح و آشکار نباشد. اشتیاق ایمی مولینز در مورد اعضا و اندام مصنوعی نبود، بلکه اشتیاق او به رها شدن از بند ناتوانایی‌های انسانی بود. چرا این کار جواب می‌دهد؟ علم نشان می‌دهد که اشتیاق به معنای واقعی مسری است. شما نمی‌توانید به دیگران الهام ببخشید بدون آنکه برای خودتان الهام‌بخش باشید. شانس شما زمانی برای متقاعد کردن و الهام بخشیدن به مخاطبان بیشتر می‌شود که مشتاقانه راجع‌به موضوعی که با آن ارتباط مفهومی برقرار کرده‌اید صحبت کنید. در اکتبر سال ۲۰۱۲ «کامرون راشل» به یکی از مخاطبین تداکس بیان کرد: «ظاهر همه‌چیز نیست. شاید این جمله اگر از زبان هر شخص دیگری شنیده می‌شد. کاملاً کلیشه‌ای به نظر می‌رسید اما باید بگوییم که این جمله این‌بار از زبان راشل که یک مدل مشهور و محبوب است بیان شده است. راشل در عرض سی ثانیه‌ای که بر روی صحنه بود لباس‌هایش را تغییر داد. او لباس شیک و مجلسی‌اش را با یک دامن بلند پوشاند و پاشنه‌های ده‌سانتی‌متری‌اش را با یک کفش ساده و مسطح عوض کرد و ژاکت و شالی را بر روی دوش و سرش گذاشت. سپس از حضار پرسید: «خب اما چرا من این کار را انجام دادم؟ باید گفت که ظاهر بسیار اهمیت دارد اما همه چیز نیست و یک موقعیت سطحی و موقتی است و در عرض سی ثانیه تمام تصویری که از من داشتید را به راحتی تغییر دادم.» راسل مدل لباس یکی از برندهای معتبر لباس به نام Victoria's Secret است که عکس‌هایش بر روی جلد بسیاری از مجلات یافت می‌شوند. راشل کاملاً صادقانه عنوان می‌کند که مدل بودن برای او بسیار خوب و جالب‌توجه است. اما برای این کار تحصیلات دانشگاهی نداشته است و تمام استعداد او در این زمینه ژنتیکی بوده است. راسل سپس به مخاطبینش عکس‌هایی از قبل و بعدش را در حرفهٔ کاری‌اش نشان داد. عکس‌های قبل نشان‌دهندهٔ ظاهر واقعی او در روز عکاسی می‌بودند و سپس عکس‌های بعدش نیز پرتره‌های آماده‌ای که برای تبلیغات و آگهی‌ها آماده می‌شدند. باید گفت که این دو سری از عکس‌ها اصلاً یکسان نبودند و راشل در این خصوص عنوان کرد: «عکس‌هایی که در سری بعد می‌بینید درواقع اصلاً من نیستم و بلکه تصاویر ساختگی می‌باشند که توسط گروهی از حرفه‌ای‌ها و آرایشگران مو و چهره و عکاسان و متخصصین مد ایجاد شده اند.» راسل در کارش که مدلینگ است استاد است؛ اما مدلینگ کاری نیست که واقعاً برای آن اشتیاق داشته باشد. او برای این منظور پرشور است که اعتماد‌به‌نفس را در دختران بالا ببرد و برای همین مورد است که دوست دارد با مخاطبینش بیشتر در ارتباط باشد. درست است. اشتیاق مسری است. تنها راهی که باعث شد من به حرفهٔ مدلینگ وارد شوم خوش شانسی‌ام در ژنتیک بود که در واقع به من ارث رسیده بود؛ اما شاید تعجب کنید که به ارث رسیدن ژنتیک مدلینگ چیست؟ خب در چند قرن گذشته زیبایی نه‌تنها بر اساس سلامتی، بلکه براساس جوانی و تناسبی که به‌صورت بیولوژیکی برای ما تعیین شده حتی با قد بلند بدن باریک ظرافت و پوست سفید تعریف شده است تا مورد تحسین قرار بگیریم و این همان میراثی است که من را ساخته است و ارثی است که از راه آن کسب درآمد می‌کنیم.» ظاهر راشل او را به مدل تبدیل کرده است ولی شور و اشتیاقش او را به یک سخنران.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان