دانلود و خرید کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید ژولیت استارت ترجمه زینب هادوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید اثر ژولیت استارت

کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید

معرفی کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید

پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید اثر کلی استارت باهمکاری ژولیت استارت و گلن کوردوز کتابی در زمینه سلامت و فیزیولوژی با موضوع آسیب‌هایی است که پشت میزنشینی به بدن انسان می‌زند.

 درباره کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید

دکتر جیمز لوین، مدیر کلینیک آریزونای مایو که برنامه‌ای برای راه‌حل‌های چاقی دانشگاهی تدوین کرده است می‌گوید: «نشستن از سیگار کشیدن خطرناک‌تر است، مردم را بیشتر از بیماری ایدز می‌کُشد و خائنانه‌ است تا اینکه نجات‌دهنده باشد». او به‌سادگی نتیجه‌گیری می‌کند که «ما با نشستن خودمان را به کام مرگ می‌کشیم».

یک پزشک خوب تنها هشداردهنده نیست. دکتر لوین و تعداد بی‌شماری از کارشناسان که با حجم زیادی از تحقیقات حمایت می‌شوند، معتقدند که نشستن، برای دو ساعت مداوم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، سندرم متابولیک، سرطان، کمردرد، گردن درد و دیگر مشکلات اسکلتی را افزایش می‌دهد. نشستن دقیقاً مثل سیگار کشیدن زندگی شما را کوتاه می‌کند.

همچنین بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که اثرات نشستن طولانی‌مدت از طریق ورزش یا سایر عادات خوب قابل جبران نیست. این بدان معنی است که اگر به مدت یک ساعت، خوب غذا خورده و به‌خوبی کار کنید، اما برای تمام یا بیشتر سایر ساعت‌های بیداری خود بنشینید، این رفتار نشستن، فواید کلیه تمرینات ورزشی شما در باشگاه را کم کرده و یا حتی از بین می‌برد و شما هنوز یک فرد غیرفعال در نظر گرفته می‌شوید.

برخی از متخصصان اعتقاد دارند که نشستن حتی از سیگار کشیدن مهلک‌تر و خطرناک‌تر است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در استرالیا انجام شد نشان داد که هر ساعت از تماشای تلویزیون بعد از ۲۵ سالگی، امید به زندگی بیننده را تا ۲۱.۸ دقیقه کاهش می‌دهد. در مقایسه با یک سیگاری؛ سیگار کشیدن تنها ۱۱ دقیقه امید به زندگی را کاهش می‌دهد. دکتر لوین معتقد است که برای هر ساعتی که می‌نشینیم، دو ساعت از زندگی‌مان را از دست می‌دهیم.

کارمندان اداری که معمولاً نشسته‌اند، آسیب‌های اسکلتی عضلانی بیشتری نسبت به کارکنان بخش‌های صنعتی دیگر ازجمله صنعت ساخت‌وساز، صنایع فلزی و کارگران حمل‌ونقل دارند. یک محقق نتیجه‌گیری کرده است که خطر نشستن برابر با خطر بلند کردن وزنه‌های سنگین در کار می‌باشد.

پزشکان و دانشمندان، تأثیر مرگبار نشستن بیش‌ازحد را در دو دهه گذشته بررسی کرده‌اند. اخیراً رسانه‌ها به دلیل وجود شواهد و مدارکی گسترده که رفتارهای کم‌تحرک را به طیف گسترده‌ای از پیامدهای منفی بهداشتی مرتبط می‌کند؛ مسئله بحران بهداشت عمومی را مطرح کرده‌اند. امروزه سازمان بهداشت جهانی، بی‌تحرکی- نشستن بیش‌ازحد- را به‌عنوان چهارمین قاتل بزرگ قابل‌پیشگیری جهان رتبه‌بندی نموده و عامل مرگ حدوداً ۳.۲ میلیون نفر در سال می‌داند. تنها در ۲۰ سال گذشته، نشستن به‌تنهایی، در حال حرکت به بالای نمودارهای قاتل سلامتی جهانی بوده است.

در این کتاب جدید و پیشرو، دکتر کلی استارت، فیزیوتراپیست مشهور و نویسنده کتاب پرفروش انتشارات نیویورک‌تایمز و مجله وال‌استریت به نام «پلنگ منعطف شدن» از یک طرح دقیق برای بقا در جامعه مبتنی بر نشستن، رونمایی می‌کند. این کتاب، راه‌حل‌های خلاقانه‌ای را برای کاهش زمان نشستن و استراتژی‌هایی برای تبدیل محل کار شما به یک محل کار پویا که می‌تواند باعث بهبود زندگی شما شود، ارائه می‌دهد.

شما در این کتاب، با موارد زیر آشنا می‌شوید:

شناسایی و رفع وضعیت‌های بدنی اشتباه هنگام نشستن، ایستادن و حرکت کردن

جلوگیری، درمان و رفع کمردرد، زانودرد، درد شانه و گردن و…

جلوگیری از آسیب‌های ناشی از استرس تکراری مانند سندرم تونل کارپال و التهاب تاندونی

ثبات‌بخشی ستون فقرات، لگن و شانه‌ها در یک وضعیت بدنی صحیح

راه رفتن، خم شدن و اسکوات زدن با تکنیک صحیح

برطرف نمودن درد و بهبود دامنه حرکتی با انجام ۱۴ نسخه تمرینی تحرک‌بخشی

 خواندن کتاب پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و اگر شما هم ساعات زیادی در روز را پشت میزتان نشسته‌اید، حتما این کتاب را بخوانید.

نظرات کاربران

Amin
۱۴۰۰/۰۷/۰۶

چرا انقدر گرونه؟!!!!

Maryam F. Abbasi
۱۴۰۰/۰۸/۱۰

نخستین جمله های کتاب: شما قبلا شنیده اید که نشستن یک نوع سیگار کشیدن جدید است. درحالی که ممکن است به نظر برسد این عبارت ، مورد پسند مسخره رسانه های سرگرم کننده باشد، نویسنده از این عبارت پشتیبانی نمی‌کند. با وجود

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۱۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان