دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع زبان برنامه نویسی DAX آلبرتو فراری ترجمه فرناز تقی‌زاده کواریم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع زبان برنامه نویسی DAX اثر آلبرتو فراری

کتاب راهنمای جامع زبان برنامه نویسی DAX

معرفی کتاب راهنمای جامع زبان برنامه نویسی DAX

کتاب راهنمای جامع زبان برنامه نویسی DAX نوشته آلبرتو فراری و مارکو روسو است که با ترجمه فرناز تقی‌زاده کواریم منتشر شده است. این کتاب به هوش تجاری با مایکروسافت اکسل، سرویس تجزیه و تحلیل SQL سرور و PowerBI می‌پردازد.

درباره کتاب راهنمای جامع زبان برنامه نویسی DAX

DAX، زبان برنامه نویسی سرویس تجزیه و تحلیل مایکروسافت SQL Server (SSAS) و Microsoft Power Pivot برای اکسل است. در سال ۲۰۱۰ به واسطه‌ اولین انتشار از PowerPivot برای Excel 2010، ایجاد شد. در طول زمان، DAX محبوبیتی را در جامعه‌ اکسل که از DAX برای ایجاد مدل‌های داده‌ی Power Pivot استفاده می‌شد، وهمچنین در اجتماع هوش تجاری (BI) که DAX را برای ساخت مدل‌هایی به‌مراه SSAS به کار می‌برد، بدست آورد.

DAX یک زبان ساده است. گفته می‌شود که DAX با بیشتر زبان‌های برنامه نویسی فرق دارد و آشنایی با آن، زمان‌بر است. تجربه نشان داده است، آموزش DAX واضح و روشن است که شما قادر خواهید بود که در طی چند ساعت، استفاده از آن را آغاز کنید. اما وقتی که زمان درک مفاهیم پیشرفته مانند کانتکست‌های ارزیابی، پیمایش‌ها (تکرارها) و انتقال کانتکست، می‌رسد، همه چیز پیچیده بنظر خواهد آمد. با این کتاب شما قدم به قدم از این دشواری رد می‌شوید و متوجه آسان بودن این زبان برنامه‌نویسی می‌شوید.

ممکن است این اولین کتاب شما درباره‌ی DAX باشد؛ در آنصورت، نباید انتظار داشته باشید که تمام موضوعات پیشرفته را خیلی زود یاد بگیرید. پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا کتاب را تا انتها بخوانید و سپس وقتی که کمی تجربه بدست آوردید، بخش‌های پیچیده تر را دوباره بخوانید؛ احتمال زیادی وجود دارد که بعضی از آن مفاهیم در آن مرحله، روشن‌تر شوند.

DAX برای اهداف مختلف و برای افراد متفاوت، کاربردی و مفید است: کاربران اکسل می‌توانند از DAX برای نوشتن مدل‌های داده Power Pivot استفاده کنند، متخصصین هوش تجاری (BI)، در راه حل‌های BI با هر اندازه‌ای، ممکن است به اجرای کد DAX نیاز داشته باشند، کاربران غیردائمی Power BI ممکن است به نوشتن بعضی از فرمول‌های DAX درمدلهای BI خودکفای خود، نیاز داشته باشند. در این کتاب، نویسندگان سعی کرده‌اند تا برای همه‌ این افراد، اطلاعاتی را فراهم کنند. بعضی از محتواها (مخصوصا بخش بهینه سازی)، احتمالابیشتر مورد هدف حرفه‌ای‌های BI است؛ به‌دلیل اینکه دانش موردنیاز برای بهینه سازی یک معیار DAX، بسیار تکنیکی است؛ اما نویسندگان بر این باورند که کاربران اکسل باید جهت دستیابی به بهترین نتایج برای مدل‌های خود، عملکرد متفاوت عبارت‌های DAX را نیز یاد بگیرند.

خواندن کتاب راهنمای جامع زبان برنامه نویسی DAX را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر شما درباره‌ی یادگیری DAX جدی هستید و قصد دارید که تمام جزئیات این زبان زیبا را یاد بگیرید، پس این کتاب برای شما است. 


نظرات کاربران

کاربر ۶۴۶۸۸۳۰
۱۴۰۲/۰۳/۲۱

کتاب بسیار قوی برای افرادی که در اکسل و پاور BI مایکروسافت دنبال expert شدن هستن

محسن
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

با سابقه چند سال برنامه نویسی و Sql دارم میگم، Dax واقعا زبان عجیب غریبی هس. به مترجم حق میدم. مفاهیم این زبان واقعا سخت هست! اما واقعا کتاب کامل هست.

کاربر ۲۷۰۲۴۶۱
۱۴۰۰/۰۸/۲۹

خیلی کمکم کرد، ممنونم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۵۸ صفحه

حجم

۱۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۵۸ صفحه

قیمت:
۲۹۸,۰۰۰
تومان