دانلود و خرید کتاب بانکداری شناختی نجمه نوذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانکداری شناختی اثر نجمه نوذر

کتاب بانکداری شناختی

معرفی کتاب بانکداری شناختی

کتاب بانکداری شناختی به شما می‌گوید که تحلیل پیشرفته داده چه نقشی در بانکداری نوین ایفا می‌کند. نجمه نوذر و ایمان رئیسی وانانی نویسندگان این کتاب‌اند.

 درباره کتاب بانکداری شناختی

سال‌هاست تجزیه‌وتحلیل داده نقشی اساسی در تصمیم‌گیری داشته و اطلاعات، بینش‌ها و پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده، از مزایای رقابتی کسب‌وکارها بوده‌اند. امروز، داده باارزش‌ترین دارایی شرکت‌ها در عصر دیجیتال است.

طبق تحقیقات دانشگاه «اولستر» (Ulster University)، ۹۰ درصد از داده‌های شناور در جهان دیجیتال امروز طی چند سال اخیر ایجاد شده و این داده‌ها، نفت اقتصاد دیجیتال قرن ۲۱ هستند؛ بنابراین درک اینکه چرا تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، یک محرک مهم و جدی در مشاغل جهانی است، ساده است و به‌زودی بسیاری از حوزه‌های فعالیت‌های انسانی با تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها اداره می‌شوند.

موضوع تجزیه‌وتحلیل سیستم‌ها از گزارش‌های توصیفی ساده (مرور رویدادهای گذشته) و تحلیل‌های تشخیصی (تجزیه‌وتحلیل رویدادهای گذشته) آغاز شد و با گونه‌های پیش‌بینی و تجویز پیچیده‌تری ادامه پیدا کرد؛ به‌طوری که مدل‌های پیشرفته داده، پیش‌بینی‌های دقیق آینده و هوش عملی (Actionable Intelligence) را امکان‌پذیر کرد و اکنون محاسبات شناختی با شبیه‌سازی عملکرد مغز انسان، قدرت پیش‌بینی عملیاتی ماشین‌ها را بیش از پیش تقویت کرده است. محاسبات شناختی در نتیجه سال‌ها تحقیق در علوم شناختی و علوم رایانه‌ای موجب شده عملکرد مغز سیستم‌ها به مغز انسان نزدیک‌تر شود.

شناخت نه‌تنها شامل داده‌هایی است که در ذهن نگهداری می‌شود؛ بلکه تأثیر افکار و فرایندهای ذهنی مذکور را نیز دربر می‌گیرد و مجموع همین موارد است که رفتار ما را در تعامل با محیط شکل می‌دهد. علم شناخت بر بررسی تفکر با بازنمایی ساختار ذهن و روش‌های محاسباتی متمرکز است.

برای شفاف‌تر شدن مفهوم شناخت، نمونه زیر را در نظر بگیرید:

زمانی که از شما سؤال می‌شود که آیا روی فردی شناخت دارید، ذهن شما همه داده‌هایی که از آن شخص دارد و رفتارهای فرد را مرور می‌کند و بنا بر تحلیل، شناختی را که دارید، مطرح می‌کنید. هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، شناخت شما کامل‌تر خواهد بود.

هدف بانکداری شناختی نیز به همین صورت است. حال که فرایندهای بانکی پیچیده، به سرویس‌های ساده و مستقل تبدیل شدند، این امکان فراهم شده که سرویس‌های متنوع ارائه شود، ولی برای ارائه این سرویس‌ها، به شناخت نیاز است؛ به این معنی که باید روی مشتری شناخت کامل وجود داشته باشد تا سرویس شخصی‌سازی شده و منطبق با نیاز، به او پیشنهاد شود.

این کتاب ضمن بررسی همه‌جانبه ابعاد مختلف بانکداری شناختی، اجزا و فناوری‌های لازم جهت توسعه آن را معرفی می‌کند. فصل‌های آن به‌صورت زیر است:

فصل ۱) شناخت؛ دربرگیرنده تشریح علم شناختی، شبکه‌های شناختی و محاسبات شناختی

فصل ۲) تحلیل داده؛ تشریح اهمیت داده، علم داده و روش‌های تحلیل داده‌ها

فصل ۳) بانکداری شناختی؛ معرفی بانکداری شناختی و جریان‌های درآمدی و بازاریابی آن

فصل ۴) فناوری‌های کاربردی در محاسبات شناختی؛ دربرگیرنده بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی و سایر فناوری‌های زیرمجموعه آنها

فصل ۵) نیازمندی‌های اجرایی جهت توسعه تحلیل شناختی؛ تشریح کلان‌داده و یادگیری عمیق

فصل ۶) نمونه سیستم‌های شناختی؛ دربرگیرنده سیستم‌های پیشنهاددهنده، مشاوران هوشمند و دستیاران شناختی

فصل ۷) کاربرد فناوری‌های شناختی در فناوری‌های نوین؛ به‌عنوان نمونه اینترنت اشیا، بلاکچین و همزادهای دیجیتال

فصل ۸) فناوری‌های شناختی در جهان؛ بررسی چند بانک شناختی جهان و آشنایی با دیدگاه مشتریان و شهروندان خارج از کشور در خصوص فناوری‌های شناختی حال حاضر بانک‌های پیشرو فصل ۹) روش توسعه مفهومی بانکداری شناختی از منظر چارچوب معماری سازمانی توگف

در بخش پیوست کتاب نیز نظرات مدیران و متخصصان داده داخل کشور و خارج از کشور پیرامون اهمیت داده، تحلیل پیشرفته داده و بانکداری شناختی ذکر شده است.

خواندن کتاب بانکداری شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پزوهشگران حوزه امور مالی و اقتصادی به ویژه بانکداری مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۸۲۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان