دانلود و خرید کتاب انشا پرواز اندیشه مهوش نوری‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انشا پرواز اندیشه اثر مهوش نوری‌زاده

کتاب انشا پرواز اندیشه

معرفی کتاب انشا پرواز اندیشه

انشا پرواز اندیشه کتاب کاری برای تمرین نگارش انشاء است که مهوش نوری‌زاده دهکردی آن را تهیه و تدوین نموده و انتشارات آزادمهر به چاپ رسانده است.

 درباره کتاب انشا پرواز اندیشه

انشا نویسی از موضوعات مظلوم، فراموش شده و کم ارج انگاشته شده ای است که به دلیل فقدان روش های آموزشی هماره در حاشیه نگاه داشته شده است. از فقدان روش های آموزشی گفتم، متأسّفانه در نظام سنّتی ما کمتر معلّمی مقولهٔ انشا را آموزش می داد نوشتن موضوعات کلیشه ای رسم انشا گویی و انشا نویسی بود و دانش آموز که گاه واژه های موضوع را نمی فهمید و بیت نگاشته شده را به سختی می توانست بخواند موظّف به نوشتن بود معلوم است که از کوزه همان برون تراود که در اوست و از کوزهٔ خالی اصلاً چیزی بیرون نمی تراود!

اینک، انشا، دست در دست آموزش نهاده است. روش های نوشتن، منظم و سامان یافته و عالمانه آموزش داده می شود و معلمان فرهیخته و توانمند می کوشند تا استعدادها را بشناسند و پنجره هایی به سمت تماشای دنیای زیبای نوشتن بگشایند.

 دانش‌آموزان در این کتاب با درس هایی از انواع نوشته با تمرین های فردی و گروهی اشنا می‌شوند و نویسنده چهل روش پیشنهادی خود را برای تقویت انشا نویسی معرفی می‌کند.

این کتاب مقوله‌های گوناگون نوشتن مانند داستان نویسی، گزارش نویسی، سفرنامه، روزنامه دیواری، تک نگاری، شرح حال نویسی، نامه نگاری، توصیف و باز آفرینی و ...را آموزش داده است.

 خواندن کتاب انشا پرواز اندیشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دانش‌آموزانی که دوست دارند در نگارش انشاء و انواع نگارش های دیگر مثل داستان‌نویسی و ... پیشرفت کنند مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب انشا پرواز اندیشه

برای توصیف یک شخص بایستی به دو نوع از ویژگی های او توجّه شود.

۱- توصیف چهره ظاهر یک فرد که شامل بعضی از خصوصیات زیر می شود:

قد: کوتاه، بلند، موزون، خمیده

چشم: سیاه آبی درشت، ریز، نخودی

مو: تیره روشن خاکستری، مجعّد، وزوزی، مثل ابریشم

حالت کلّی چهره: بشاش، عبوس، شاداب، تکیده، شل و وارفته

حالت کلّی اندام: چاق، تپل، باریک، موزون، خپله، فربه

۲- جلوه های مربوط به رفتار شخص:

نگاه: غضبناک، معصومانه، چپ چپ، زل، خیره

صحبت کردن: تند تند حرف زدن، با تأنی حرف زدن کم حرف زدن، یک بند حرف زدن

صدا: دلنشین، آرامش بخش، سرد و بی روح، زنگ دار، زیر یا بم

حالت چهره لب های آویزان، ابرو های درهم، دهان نیمه باز، لب های به هم فشرده

۵- توصیف حالات روحی و عاطفی

رابطه با اطرافیان: خوش برخورد، اخمو، زود جوش، مهربان، جسور، صبور

با استفاده از کلمات می توان علاوه بر نشان دادن وضع چهره و ظاهر افراد حالات روحی و عاطفی آن ها را نیز بیان کرد.

با تمرین عملی در کلاس علاوه بر تمرین توصیف شخص می توان بند یا پاراگراف را نیز آموزش داد. زیرا دانش آموز می تواند مطالب مربوط به توصیف هر نوع از ویژگی ها و حالات را در یک بند قرار دهد.

تمرین:

۱- دو نفر از دوستان یا اعضای خانواده خود را در نظر بگیرید یکی از صفت ها یا خصوصیاتی راکه درآن ها سراغ دارید و فکر می کنید ممکن است از دید سایر اعضای خانواده نادیده گرفته شود. بیان کنید.

۲- با توجه به خصوصیاتی که برای توصیف یک شخص بایستی بیان شود این خصوصیات را ابتدا فهرست وار کنار صفحه نوشته سپس هر فرد ویژگی های افراد هم گروه خود را با توجّه به همین خصوصیات رو به روی هر مورد نوشته سپس به صورت جملات مرتّب و به هم پیوسته برای توصیف آن شخص آن ها را مرتّب نماید.

۳- --صفت های گوناگون را مثال زده و به صورت گروهی ویژگی های خاص هر شخص برای داشتن آن صفت بخصوص را بیان نمایید و با در نظر داشتن عقیده هر یک از افراد گروه خود و بحث در این مورد توصیف خود را به صورت گروهی کامل نمایید.

نظرات کاربران

Amin Rostami
۱۴۰۱/۰۳/۰۸

خروجی زنگ انشا در دوران مدرسه، تنها یک چیز بود: «سرخوردگی!» و زمزمه‌ی ندای درون که تکرار می‌کرد: «تو نمی‌تونی، این کار تو نیست…!» گویا نظام آموزشی و معلمان، با دریغ از آموختن حتی یک مورد از مهارت‌های نویسندگی، انتظار داشتند که

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۳۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان