دانلود و خرید کتاب شناخت تیپ شخصیتی و مردم شناسی در یک نگاه مژگان آریانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت تیپ شخصیتی و مردم شناسی در یک نگاه اثر مژگان آریانی

کتاب شناخت تیپ شخصیتی و مردم شناسی در یک نگاه

امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شناخت تیپ شخصیتی و مردم شناسی در یک نگاه

کتاب شناخت تیپ شخصیتی و مردم شناسی در یک نگاه نوشته مژگان آریانی است. این کتاب به شما کمک می‌کند تفاوت‌های آدم‌ها را درک کنید و بتوانید آن‌ها را بهتر بشناسید.

درباره کتاب شناخت تیپ شخصیتی و مردم شناسی در یک نگاه

 انسان‌ها در یک چیز با هم مشابه‌اند؛ آن‌هم متفاوت‌بودنشان است. شناخت شخصیت‌شناسی به ما کمک می‌کند که هم روابط بهتری با دیگران پیدا کنیم و هم به سمت تکامل پیش برویم. این علم بی‌نظیر توسط روان‌شناس و فیلسوفی به نام گرجی‌اُف که شخصی (روسی- ارمنی) به دنیای امروز معرفی شد. او معتقد بود که می‌توان تمام رویدادهای جهان هستی را با استفاده از آن تفسیر و درک کرد. واژه اینیاگرام از ترکیب واژه یونانی اینیا به معنای «۹» و گرام به معنای «شکل» است که اشاره به تیپ‌های نُه‌گانه اینیاگرام دارد. این روش خودشناسی جایگاه فرد را در زندگی مشخص کرده و او را به آنجایی هدایت می‌کند که ذات وجود دارد و اینجاست که انسان با این ذات درونی‌اش تن به سفر می‌سپارد. 

«گرجی‌اُف» ۹ شکل شخصیت‌شناسی را طبقه‌بندی کرد و به این نتیجه رسید که هرکدام از این افراد، یک تیپ شخصیتی غالب دارند و ممکن است ویژگی تیپ دیگری را هم داشته باشند. این کتاب به شما کمک می‌کند این ۹ تیپ شخصیت را بهتر بشناسید.

خواندن کتاب شناخت تیپ شخصیتی و مردم شناسی در یک نگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد یم‌کنیم.

بخشی از کتاب شناخت تیپ شخصیتی و مردم شناسی در یک نگاه

اینیاگرام شخصیت‌شناسی سفری ست از خویش به خویش. شناختن الگوهایی که ما بر اساس آنها به شکلی ناخودآگاه، هر روز خود را سپری می‌کنیم. موضوع اصلی شخصیت‌شناسی اینیاگرام این است که به بررسی قالب‌ها و الگوهایی می‌پردازیم که عمری است به شکلی ناخودآگاه به بازسازی و تکرار آنها مشغولیم؛ قالب‌هایی که به جای ما فکر می‌کنند، احساساتی را در کالبد ما پدیدار می‌کنند، به نیابت از ما تصمیم می‌گیرند و از جانب ما رفتار می‌کنند؛ قالب‌ها و الگوهایی که «شخصیت» ما را شکل می‌دهند و ما را کسی می‌کنند که می‌پنداریم هستیم. با شناخت تیپ‌شناسی خود، آرام‌آرام از هم‌ذات‌پنداری‌کردن با قالب شخصیتی خود دست می‌کشیم و به تدریج، زمام امور زندگی خود را به دست می‌گیریم.

در این کتاب به بررسی ۹ تیپ شخصیتی اینیاگرام می‌پردازیم. شناخت تیپ‌های شخصیتی نقطه‌عطفی در زندگی ما خواهد بود. پس از این بینش، ما ارباب زندگی خود خواهیم شد؛ درصورتی‌که پیش از آن، سائقه‌ها ما را به این سو و آن سو می‌راندند. با شناخت ۹ تیپ شخصیتی اینیاگرام، علاوه بر شناخت خود، ابزاری کارآمد در دست خواهیم داشت تا بتوانیم به کمک آن، روابط عاطفی و کاری بهتری را تجربه کنیم. در انواع تیپ‌ها شخصیتی اینیاگرام، هر تیپ شخصیتی، به شیوه‌ای خاص با دنیا ارتباط برقرار می‌کند و ما با شناخت تیپ شخصیتی مخاطبمان و دانستن انگیزه‌های اصلی او، قادر خواهیم بود ارتباطی موفق‌تر و سازنده‌تر را تجربه کنیم. 

عنوان ۹ تیپ شخصیتی اینیاگرام

اناگرام تیپ ۱: کمال‌گرا و مصلح؛

اناگرام تیپ ۲: کمک‌کنند و بخشنده؛

اناگرام تیپ ۳: موفق و بازیگر؛

اناگرام تیپ ۴: فردگرا و رمانتیک؛

اناگرام تیپ ۵: کاشف و محقق؛

اناگرام تیپ ۶: اهل وفا و شکاک؛

اناگرام تیپ ۷: ماجراجو و خوش‌باش؛

اناگرام تیپ ۸: سلطه‌جو و چالشگر؛

اناگرام تیپ ۹: صلح‌طلب و میانجی. 

نظرات کاربران

شب‌ناز شمس
۱۴۰۰/۱۱/۱۰

لطفا در طاقچه بی‌نهایت هم قرارش بدین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
شناخت شخصیت‌شناسی به ما کمک می‌کند که هم روابط بهتری با دیگران پیدا کنیم و هم به سمت تکامل پیش برویم؛ یعنی اگر من شخصیت تیپ یک را دارم، حالا ویژگی‌های تیپ دو در من اگر ضعیف است، باید آن را در خود قوی کنم، نه اینکه خودم را توجیه کنم که من یک تیپ یک هستم.
احسان رضاپور
با شناخت ۹ تیپ شخصیتی اینیاگرام، علاوه بر شناخت خود، ابزاری کارآمد در دست خواهیم داشت تا بتوانیم به کمک آن، روابط عاطفی و کاری بهتری را تجربه کنیم. در انواع تیپ‌ها شخصیتی اینیاگرام، هر تیپ شخصیتی، به شیوه‌ای خاص با دنیا ارتباط برقرار می‌کند و ما با شناخت تیپ شخصیتی مخاطبمان و دانستن انگیزه‌های اصلی او، قادر خواهیم بود ارتباطی موفق‌تر و سازنده‌تر را تجربه کنیم.
احسان رضاپور
تیپ یک اینیاگرام: کمال‌گرا و اصلاح‌طلب ترس و تمایل تیپ یک اینیاگرام: ترس: ترس از بد و غیراخلاقی و عیب‌داشتن. تمایل: به درستی و کمال، به عیب‌جویی و کمال‌گرایی تبدیل می‌شود. تکه‌کلام تیپ یک‌ها: باید، نباید.
احسان رضاپور

حجم

۲۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۲۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان