دانلود و خرید کتاب هزار و چند شب لیالی سیدعلی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هزار و چند شب لیالی اثر سیدعلی شجاعی

کتاب هزار و چند شب لیالی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هزار و چند شب لیالی

هزار و چند شب لیالی اثر سید علی شجاعی، مجموعه‌ای است از 14 داستان کوتاه و خوش‌خوان. ویژگی اصلی مجموعه داستان هزار و چند شب لیالی را باید در تلاش نویسنده برای پیوند میان آن چیزی دانست که از آن به عنوان «اتمسفر زیستی نویسنده و مخاطب» یاد کرده است.

درباره کتاب هزار و چند شب لیالی

بن مایه داستان‌های این مجموعه شرح زندگی مدرن انسان امروزی است که به شکلی موجز و با توجه به نظم حاکم بر زندگی‌های امروزی روایت می‌شود و توجه به دغدغه‌هایی که برآمده از زندگی مدرن است. ‌همچنین اکثر روایت‌های کتاب صریح و به دور از زوائد است

 این مفاهیم آنچنان برای همه ملموس و در عین حال عمیق است که گاهی بعد از تمام شدن داستان در ذهن و زندگی همچنان به داستان ادامه می‌دهد.

داستان کوتاه «هزار و چند شب لیالی» را می‌توان یکی از موفق‌ترین داستان‌های این مجموعه یاد کرد که کم و بیش بسیاری از ویژگی‌های شاخصی که در داستان‌های دیگر این کتاب دیده می‌شود، در این داستان کوتاه نیز وجود دارد.

داستان کوتاه بستر مناسبی برای نویسندگانی است که می‌خواهند فضاهای متفاوتی را بسازند و با حداقل کلمات حداکثر مفاهیم را منتقل کنند. به همین خاطر و به باور بسیاری از منتقدان به دلیل بستر داستان کوتاه و فضایی که در آن نویسنده باید در کوتاه‌ترین شکل ممکن به بازگویی آنچه در اندیشه خود دارد در قالب داستان بپردازد و نیز به خاطر فضای محدودی که در اختیار نویسنده برای فضاسازی و توصیف قرار می‌گیرد؛ مهم‌ترین محملی است که نویسنده در قالب آن می‌تواند خود و اندیشه خود را در ترازوی قضاوت مخاطب خود قرار داده و او را به آنچه می‌اندیشد و میل به روایتش دارد دعوت کند. سید علی شجاعی از این فضا به بهترین شکل استفاده کرده است و در مجموعه داستان «هزار و چند شب لیالی» فرصتی فراهم کرده برای دوباره دیدن و بهتر فکر کردن به چیزهایی که توسط بخش‌‌های قابل توجهی از جامعه مخاطب آن خوب دیده نشده و یا درباره آنها به درستی اندیشیده نشده است. او در انتخاب مضامین داستان‌هایش نهایت دقت و وسواس را به خرج داده است.

کتاب هزار و چند شب لیالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوست‌داران داستان کوتاه و تمام افرادی که به تفکر عمیق درباره موضوعات ساده روزمره علاقه مندند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سید علی شجاعی

 سید علی شجاعی مدرس فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، منطق و کلام است و تألیفات متعددی در قالب رمان و داستان کوتاه و حتی با موضوع ادبیات کودک و نوجوان دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از موسی‌ترین به طور، باغبان خاک دیگری، این من‌های بازیگوش. کتاب‌های او را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید.

سید علی شجاعی قائم مقام انتشارات کتاب نیستان است.

بخشی از کتاب

کار ازین حرف‌ها گذشته بود که بزرگتری یا رفیقی یا کاسبی یا ریش‌سفیدی بیاید و بگوید:

- حاجی نکن! خوبیّت نداره.

و یا بگوید:

- حاجی حواست هست داری چیکار می‌کنی؟

و یا:

- حاجی دلت واسه اسم و رسم اون نسوخته، واسه اعتبار خودت بسوزه!

یا:

- حاجی می‌شی انگشت‌نمای خلائق! آبرو که آسون جمع نمی‌شه.

یا:

- حاجی هرچی بوده بگذر، بی‌خیال شو! حرمت بگیر نون و نمک‌تون رو!

یا:

- حاجی غریبه با غریبه نمی‌کنه به این سوی چراغ! آشنا واسه آشنا حاشا.

یا:

- حاجی...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۱۰۰
تومان