دانلود و خرید کتاب مجموعه آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی سیدمسعود شجاعی طباطبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی اثر سیدمسعود شجاعی طباطبایی

کتاب مجموعه آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مجموعه آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی

مجموعه آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. کاریکاتورهای وی ساده، دریافتنی و از نظر هنری بسیار دقیق‌اند. پیامشان را به‌خوبی می‌رسانند و با فلسفه او هماهنگ‌اند. از نظر وی هنر کاریکاتور زبان بین‌المللی است که باید با سادگی و طنز همراه باشد. کاریکاتورها دارای قالب‌های مختلفی با یک یا چند قاب هستند. سبک کاری طباطبایی پیشرفته و دارای جزئیاتی است. گاهی به موقع هاشور زده و گاهی انظباط خطی دارد. محتوای کاریکاتورهایش طنز شوخ است که می‌تواند با مطالب نوشته‌شده برابری کند. عشق، غمخواری و صلح اغلب صفت بارز کاریکاتورهایش است. او در این 160 صفحه خلاقیت بسیار، فلسفه و دیدگاه عمیق، علاقه به زندگی و کارش را نشان داده است

درباره مجموعه آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی

اغلب در يک زمينة هنری خاص، يک نفر برجسته ترين شخص می شود. بدون شک، اين شخص در زمينة هنر کاريکاتور در ايران مسعود شجاعی طباطبايی است. کاری که او برای اشاعة هنر کاريکاتور انجام ً داده است در کشورهای اسلامی، حقيقتا درخور تحسين بوده است. وقتی در سال ۱۹۹۹) ۱۳۷۸ (در تهران بودم، مجلات کاريکاتوری را ديدم که به طور مرتب چاپ می شدند، نمايشگاه های متعددی که به خوبی برگزار می شدند، دوسالانه های کاريکاتور بسيار موفق، کلاس های آموزشی و برقراری انجمن های دوستانه کاريکاتور که بسيار مرا تحت تأثير قرار داده بودند و به عبارت ديگر، زيربنايی قوی برای هنر کاريکاتور بودند. در آن زمان، حدود ۱۵۰ کاريکاتوريست کارهايشان را به روزنامه ها و مجلات می دادند و ۸۰۰ کاريکاتوريست تازه کار نيز کاريکاتور می کشيدند. اکنون کاريکاتوريست های ايرانی به قدری پيشرفت کرده اند که در بسياری از مواقع برندة جوايز مسابقات کاريکاتور در سراسر جهان می شوند. بيشتر فعاليت های، هنری پس از انقلاب اسلامی زمانی که هنرها عمومی شد. و مردم توانستند بيشتر با آن ها آشنا شوند، رخ داده است؛ به خصوص از سال ۱۹۸۰) ۱۳۶۰ (که مسعود شجاعی طباطبايی کارهای کاريکاتورش را آغاز کرد. 

درباره سید مسعود شجاعی طباطبایی

سید مسعود شجاعی طباطبایی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد رشته گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است. ایشان سردبیر مجله کیهان کاریکاتور و سردبیر مجله بین‌المللی ایران کارتون، مدیر خانه کاریکاتور ایران، عضو هیئت داوران چند نمایشگاه ملی و بین‌المللی، مدرس دانشگاه و همچنین مسئول واحد کاریکاتور حوزه هنری است.شجاعی طباطبائی تاکنون به‌عنوان داور در مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ملانصرالدین ترکیه (1999)، سان آنتونیو کوبا (2001)، چین (2004) و آیدین دوغان ترکیه (2005) شرکت داشته و دبیر پنجاه و هفتمین دو سالانه کاریکاتور تهران بوده است. سید مسعود شجاعی طباطبائی برنده جوایز اول جشنواره مطبوعات در بخش کاریکاتور (1375)، روی جلد (1376)، جایزه دوم مسابقه بین‌المللی کاریکاتور ابرار با موضوع فروپاشی کمونیسم (1372)، جایزه سوم مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کشور لیتوانی با موضوع دوچرخه (1372) و جوایز ویژه مسابقات بین‌المللی کاریکاتور آیدین دوغان ترکیه (1997)، فانوفانی ایتالیا (2001) و زین مین چین با موضوع ماشین (2004) است.آثار:«مجموعه کاریکاتورهای شجاعی» انتشارات برگ 1371، «کتاب آموزشی گام به گام روشنفکری»

مجموعه آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این اثر برای دوست‌داران کاریکاتور جذاب خواهد بود.

بخشی از کتاب مجموعه آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی

او کارش را اول با کاريکاتورهای ديواری که در اطراف فرودگاه تهران می کشيد، آغاز کرد و پس از آن برای مجله اطلاعات هفتگی کاريکاتورهای سياسی می کشيد. مسعود در رشته نقاشی دارای مدرک کارشناسی و در رشته گرافيک فارغالتحصيل دورة کارشناسی ارشد است. او در جنگ ايران و عراق به عنوان عکاس در خط مقدم جبهه حضور داشته است. شجاعی از سال ۱۹۸۸) ۱۳۶۷ (که در ايجاد گروه کاريکاتور «کاسنی» همکاری داشت، تلاش بی وقفه ای را برای ارتقاء هنر کاريکاتور کرده است. او کمک موثری برای ايجاد گروه کاسنی و برگزاری نمايشگاه های انفرادی بوده است. وی کاريکاتوريست ها را در شهرهای کوچک تشويق به کار می کرد و از طريق برگزاری مسابقات، نمايشگاه ها و جشنواره ها ارتباط بين المللی ايجاد می کرد. در سال ۱۹۹۱) ۱۳۷۰ ،(اولين مجلة کاريکاتور ايران به نام «کيهان کاريکاتور» شروع به کار کرد که شجاعی سردبير آن بود. بعدها وی و چند کاريکاتوريست ديگر دوسالانة بين المللی کاريکاتور تهران را در سال ۱۹۹۳) ۱۳۷۲ (و خانة کاريکاتور ايران را در سال ۱۹۹۵) ۱۳۷۴ (تاسيس کردند. خانه کاريکاتور ايران در ساختمانی دوطبقه واقع شده است که نمايشگاه های کاريکاتور و کلاس های مختلف آموزش طراحی و کاريکاتور و فعاليت های مختلف ديگری در آن انجام می شود. مسعود به طور خستگی ناپذيری دبير سه دورة دوسالانه اخير و در تمام اين مدت، مدير خانه کاريکاتور ايران بوده است. دانش گستردة او از هنر کاريکاتور موجب شده است که به عنوان داور بين المللی به مسابقات کاريکاتور در ايران، ترکيه، کوبا، چين، يونان و سوريه دعوت شود و کاريکاتورهايش برندة جوايز متعددی در ايران، ترکيه، ليتوانی، ايتاليا، چين و سوريه گردد. کاريکاتورهای مسعود شجاعی ساده و قابل درک و از نظر هنری دقيق و بسيار عالی اند. آن ها پيامشان را به خوبی می رسانند و با فلسفة او هماهنگ هستند. از نظر وی، هنر کاريکاتور زبان بين المللی است که بايد با سادگی و طنز همراه باشد. همان گونه که در اين مجموعه می بينيم، کاريکاتورهای اين هنرمند دارای قالب های مختلفی (با يک و چند قاب) هستند. سبک کاری اش پيشرفته و دارای جزئياتی است، گاهی به موقع هاشور زده شده و گاهی دارای انضباط خطی است. محتوای کاريکاتورهايش طنز شوخ است که می تواند با مطالب نوشته شده برابری کند. عشق، غم خواری و صلح اغلب صفت بارز کاريکاتورهای مسعود شجاعی طباطبايی است. او در اين ۲۰۰ صفحه، خلاقيت بسيار، فلسفه و ديدگاه عميق، علاقه به زندگی و کارش را نشان داده است. انجمن جهانی کاريکاتور اعتبار بسياری برای وی قائل است و برايش آرزوی موفقيت هميشگی دارد.

دکتر جان لنت ناشر و سردبير مجلۀ بين المللی هنر کمدی و استاد دانشگاه تمپل

نگاهی بنیادین به نسبت اخلاق و فن آوری اطلاعات
سیدمحمد‌مهدی میرباقری
لطفاً بیدارم نکن
یعسوب محسنی
تام پسر بچه‌ی گدا
یو سالمسون
تاریخ فلسفه غرب (جلد نخست: از آغاز دوره یونانی تا پایان قرون وسطی)
مهدی بنایی
مبانی خداشناسی در فلسفه یونان و ادیان الهی
رضا برنجکار
چرا تاریکی را خدای خود نکنم
معصومه جعفری
کتاب‌شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران ۱۳۹۵
مجید غلامی جلیسه
نمایش‌نامه‌های آسان؛ باارزش‌ترین هدیه (جلد بیست و نه)
حسن دولت آبادی
جمجمه‌های اسرارآمیز پاراکاس (خلاصه کتاب)
برین فورستر
نهایت عشق
نورا محمدیان
مجموعه سوالات چهارگزینه ای شیمی عمومی ۱
مصطفی فضلی
نقاشی و افشای راز درونی کودک
فرهاد عسگری منش
سه روز و یک زندگی
پی یر لومتر
در هتل برترام
آگاتا کریستی
محله ای که بود
محمدعلی اکبری
پژوهش دانش آموزی
علیرضا مصباح‌فر
تصمیم‌گیری طبیعت ‌گرایانه
کارولین ای. سامبوک
آخرین جزیره
زولفو لیوانلی
کارتوگرافی و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در برنامه ریزی شهری
مهدی بابائی قره‌قانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۳۳,۶۰۰
۳۰%
تومان