دانلود و خرید کتاب حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین اثر هادی غیاثی فتح‌آبادی

کتاب حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین

معرفی کتاب حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین

کتاب حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین نوشته هادی غیاثی فتح‌آبادی است. کتاب حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین را انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر کرده است.

درباره کتاب حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین

زیارت از اصیل‌ترین و گسترده‌ترین رفتارها و مناسک دینی در جهان ادیان است که عمدتاً به نهادی اجتماعی و آیینی جمعی برای جامعه مؤمنان و بازتولید معانی و ارزش‌های مقدس سوق پیدا کرده است. زیارت‌پژوهی و مطالعات زیارت از حوزه‌های عمیق میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای است که نه تنها فرهنگ، بلکه اقتصاد، سیاست، حقوق، تاریخ و کلام را بهم می‌آمیزد و مسیری روشن به سوی فهم آخرین تحولات دینداری در جهان پساسکولار و آوردگاه آینده‌گرای ادیان، می‌گشاید.

 اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با الهام از پیام و آرمان عظیم زیارت جهانی اربعین، به عنوان مجموعه‌ای دانشگاهی و تخصصی در طراز جهان اسلام می‌کوشد تا در این عرصه و البته دو عرصه مهم «آینده‌اندیشی مهدوی و تمدنی» و «مقاومت منطقه‌ای و امتی»، مرجعیت و الهام‌بخشی داشته باشد به همین منظور در پنج قالب آموزش، پژوهش و تولید ادبیات، نوآوری و فناوری، شبکه‌سازی اجتماعی و سیاست‌گذاری زیارت اربعین، آثار و فعالیت‌های متنوعی را از سال ۱۳۹۴ تاکنون به ثمر رسانده است. 

اثر پیش رو گردآوری و بازتولید بهترین خوانش‌های تمدنی از زیارت اربعین حسینی است که از محصولات گروه مطالعات قرآنی مهدویت و تمدن اندیشکده است. هادی غیاثی با تلاش بالا با جلب و کنار هم قرار دادن چندین تحلیل تمدنی و آینده‌اندیشانه از اندیشمندان ایرانیِ دارای بینش و روش تمدنی توانسته است تابلویی جامع و گویا از تحلیل کلان و غایت‌گرایانه زیارت و پیاده‌روی جهانی اربعین را به تصویر کشد که پژوهشگران را در فهم عمیق‌تر ممیزات و مشخِصات زیارت تمدن‌ساز اربعین یاری می‌کند. سطوح مواجهه هر کنشگر با زیارت اربعین متفاوت است. یک سطح عینی و مهم، رویداد و سفر معنوی و راهپیمایی ۳ تا ۱۰ روزه‌ای است که باید در نظر به «فهم و رصد» و در عمل، به «شیرین‌تر، ایمن‌تر و گسترده‌تر شدنش» اندیشید. اما سطحی عمیق‌تر، یک فناوری فرهنگی اجتماعی بزرگ در جامعه شیعیان را می‌نمایاند که می‌تواند با الهام‌بخشی، به توسعه، تحول و حل مسائل کشوری چون عراق، منطقه‌ای چون غرب آسیا، جهان اسلام و جهان انسانی گره بخورد چرا که بر مشارکت، مواسات، محبت، مدارا، حرکت، عزت، وحدت و قیامی اِشعار دارد که گمشده جهان مستضعفین است. اما در عمیق‌ترین سطح، اربعین آیه و جاده عظمایی است که تحقق عزم انبیاء و صالحان مبنی بر تامیت نور الهی و مرکزیت امام در عالم را بما وعده می‌دهد. و نه یک وعده، بلکه یک وصال و فوز بزرگ را در نزدیکی ما عیان کرده است (انهُم یرونه بعیدا و نراه قریبا). الهیات تمدنی اربعین این سطح را نشانه گرفته و مورد کاوش قرار می‌دهد. از آنجا که این سطح و برش در دیدگاه‌ها و راهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم مورد توجه بوده، ایشان تعبیر «حرکت الهی» را نخستین بار برای زیارت و حماسه اربعین به کار بردند و عنوان این اثر هم از همین تعبیر الهام گرفته شد.

خواندن کتاب حرکت الهی؛ تحلیل تمدنی راهپیمایی و زیارت اربعین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر راهپیمایی اربعین پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۳,۵۰۰
تومان