دانلود و خرید کتاب میخائیل شولوخف احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میخائیل شولوخف اثر احمد علامه فلسفی

کتاب میخائیل شولوخف

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب میخائیل شولوخف

کتاب میخائیل شولوخف نوشته احمد علامه فلسفی است. نویسنده در این کتاب زندگی و آثار میخائیل شولوخف با نگاهی جامع بررسی می‌کند و در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات روسیه قرار می‌دهد.

درباره کتاب میخائیل شولوخف

میخائیل شولوخوف به سال ۱۹۰۵ در روستای کروجلنین در نزدیکی وشنسکایا در حومه جنوبی رود دن متولد شد. پدرش روستایی ساده‌ای از نژاد روس و مادرش از اهالی اوکراین بود.

در سال ۱۹۱۸ به سبب درگرفتن جنگ داخلی در ناحیه دن ناچار درسش را ناتمام گذارد و به ارتش سرخ پیوست تا در نبردهایی در برابر آخرین بازماندگان از هواخواهان ارتش سفید شرکت جوید. تأثیر این تجربه در آثار وی به‌طرز محسوسی آشکار است. وی نویسنده‌ای واقع‌باور بود و در داستان‌هایش به مردم و انقلاب اکتبر پرداخته‌است. شولوخف در سال ۱۹۴۱ برنده جایزه استالین و در سال ۱۹۶۰ برنده جایزه لنین در شوروی شد و در سال ۱۹۶۵ جایزه نوبل ادبیات به وی اهدا شد. آثار جمع‌آوری شده شولوخوف در هشت جلد بین سالهای ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ منتشر شد.

کتاب‌های او به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده و در میلیون‌ها نسخه منتشر شده و از روی برخی از آنها فیلمنامه ها تهیه و ساخته شده است. این کتاب زندگی و سرنوشت این نویسنده مشهور است.

خواندن کتاب میخائیل شولوخف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات روسیه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب میخائیل شولوخف

میخائیل شولوخف در ۲۴ مه ۱۹۰۵ میلادی در روستای کروژلین واقع در بخش قزاق نشین وشنسکایا متولد شد. پدرش یک دهقان خرده مالک بود. شولوخف تا ۱۹۱۸ میلادی تحصیل کرد، ابتدا در دبستان روستا و سپس در دبیرستان شهر به تحصیل پرداخت اما با آغاز جنگ داخلی، وی از تحصیل بازماند و از ۱۹۱۸ میلادی مشغول به کار شد. در مدت ۵ سال، او بارها پیشه خود را تغییر داد. از ۱۹۲۳ میلادی نوشته‌های شولوخف در مطبوعات به چاپ رسید و در جنگ جهانی دوم، شولوخف به عنوان خبرنگار در جنگ شرکت داشت. 

دن آرام؛ مشهورترین اثر شولوخوف

میخائیل شولوخف را در ایران و جهان با رمان درخشان و زیبای دن آرام می‌شناسند. در این رمان ۲ ژانر حماسه و تراژدی و سنت رئالیستی روایی تولستوی با مکتب واقع گرایی سوسیالیستی ژدانف استالین در قالب روایت پرکشش و جذاب حماسه نبرد قهرمانانه قزاقان دن با دولت نوپای حزب کمونیست شوروی سابق و تراژدی شکست شخصیت‌های اصلی رمان هنرمندانه تلفیق شده‌اند.

قهرمان اصلی این رمان، گریگوری ملخوف در صف ارتش سفید علیه سرخ‌ها می‌جنگد اما در چند صفحه آخر این رمان چهار جلدی به ناگهان ارشاد شده و بر پایه دستورالعمل‌های مکتب رئالیزم سوسیالیستی به پرولتاریا پیوسته و یک‌شبه به قهرمانی از منظر این مکتب، مثبت بدل می‌شود.

شولوخوف و تاثیرگذاری در حیات فردی و اجتماعی مردم

مطبوعات جهان با تفسیر کتاب‌های شولوخف آنها را شاهکارهای ادبی، صخره‌های ادبیات جهانی و فرهنگ شکوهمند سده بیستم نامیده‌اند. ژان کاتالا نویسنده فرانسوی درباره او نوشته است: شولوخف نویسنده ای است که افکار او با هنرش چنان در آمیخته که نمی‌توان یکی را از دیگری جدا ساخت و نویسنده ای که خلاقیت او عبارتست از بیان زندگانی انسانیت. میخائیل شولوخف داستان‌های بسیار نگاشته که بعضی از آنها مانند سرنوشت یک انسان، کره اسب، دن آرام و آنها برای میهن پیکار می‌کردند به فارسی ترجمه شده است و یادداشت‌ها و مقالات بسیار نیز به رشته تحریر در آورده است. کتاب‌های او به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده و در میلیون‌ها نسخه منتشر شده و از روی برخی از آنها فیلمنامه ها تهیه و ساخته شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۴۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان