دانلود و خرید کتاب از جمعه شروع کن رابرت گلیزر ترجمه علیرضا مجتهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از جمعه شروع کن اثر رابرت گلیزر

کتاب از جمعه شروع کن

معرفی کتاب از جمعه شروع کن

از جمعه شروع کن کتابی در زمینه موفقیت و خودیاری نوشته رابرت گلیزر است. این اثر ۵۲ داستان الهام‌بخش برای شما دارد.

 درباره کتاب از جمعه شروع کن

ز جمعه شروع کن داستان‌های انگیزه بخش درباره تلاش و پیشرفت است. هدف اصلی نگارش متون «از جمعه شروع کن» کمک به رشد افراد است. مفاهیم پشت داستان‌های این کتاب عمدتاً جزو یکی از چهار عنصر ظرفیت‌سازی هستند. ظرفیت‌سازی روشی است که از طریق آن مهارت‌هایی را کسب کرده و توسعه می‌دهیم که برای انجام فعالیت‌ها در سطوح بالاتر و آزاد کردن پتانسیل درونی خود نیاز داریم.

ظرفیت‌سازی زمانی به‌درستی قابل درک است که به چهار حوزه «معنوی، عقلانی، جسمی و هیجانی» تقسیم شود. ظرفیت معنوی ما را ملزم به ارزیابی خودمان می‌کند تا متوجه شویم چه کسی هستیم و در زندگی چه چیزی را بیشتر از هر چیز دیگری می‌خواهیم تا در آخر بتوانیم زندگی روزمره خود را با این اصول همسو کنیم. این کار با تعیین باورها و ارزش‌های اصلی ما شروع می‌شود که ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار به نظر برسد زیرا شامل درون‌نگری و خود ارزیابی عمیق است.

در مجموع ظرفیت‌سازی معنوی برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش امری حیاتی به شمار می‌رود. اگر مقصد معینی در ذهن خود نداشته باشید، ممکن است وقت و انرژی زیادی را برای پیمودن مسیرهای غلط یا متفاوت هدر دهید. ما باید خواسته‌های‌مان را مشخص کنیم و در زندگی روزمره خود، همگام با این خواسته‌ها قدم برداریم.

ظرفیت عقلانی به معنی چگونگی بهبود توانایی‌های تفکر، یادگیری، برنامه‌ریزی و اجرای امور به‌صورت منظم و باانضباط است و توسعه ظرفیت عقلانی، غالباً شامل تعیین و دستیابی به اهداف، ایجاد روال و عادات خوب و یادگیری مداوم است. در واقع زمانی که ظرفیت فکری شما بیشتر می‌شود، با صرف همان انرژی یا تلاش قبلی که برای انجام امور خود به کار گرفته بودید، به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

ظرفیت جسمی، به معنی توانایی ارتقاء سطح سلامتی، تندرستی و عملکرد بدنی است. درحالی‌که وظیفه برنامه‌ریزی و به حرکت انداختن‌مان برای کسب موفقیت‌های شخصی و شغلی بر عهده مغز ماست، این بدن‌مان است که مدام در حال انجام کارهای سخت است و ما را به این طرف و آن طرف می‌برد تا به این اهداف دست پیدا کنیم.

ظرفیت هیجانی به چگونگی واکنش ما در برابر شرایط و افراد چالش‌برانگیز و همچنین کیفیت روابط ما مربوط می‌شود. البته بهبود ظرفیت هیجانی برای بیشتر افراد، امری دشوار به حساب می‌آید چرا که این امر نیازمند مدیریت احساسات، ارزیابی بهترین و چالش‌برانگیزترین جنبه‌های شخصیتی و پذیرش میزان مشخصی از عدم اطمینان و غیرقابل پیش‌بینی بودن افراد و شرایط است.

 نویسنده تاکید می‌کند از این کتاب به‌عنوان بخشی از برنامه‌های مثبت صبحگاهی خود استفاده کنید، زیرا هر قسمت از این کتاب حول محور ایده‌های الهام‌بخش و حکایت‌های پندآموز و خواندنی نوشته شده است که می‌توانید روز خود را با آن‌ها شروع کنید. مورد دوم این است که امیدوارم این کتاب برای شما الهام‌بخش باشد تا بتوانید چیزی مشابه را برای اطرافیان خود، اعم از دوستان و خانواده، تیم خود در محل کار یا دانش آموزان یک کلاس شروع کنید.

 خواندن کتاب از جمعه شروع کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه موفقیت و رشد فردی مخاطبان این کتاب‌اند.

 نظر دیگران درباره کتاب از جمعه شروع کن

کتاب رابرت گلیزر کلکسیونی از داستان‌های الهام‌بخش و تأمل‌برانگیز است تا راهنمایی و انگیزه‌ای که برای بهتر کردن زندگی و شغل خود نیاز دارید را به دست بیاورید.

دنیل اچ. پینک، نویسنده دو کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز

کتاب از جمعه شروع کن یک منبع ضروری برای رهبری و مدیریت است که می‌تواند به اشخاص، تیم‌ها و ارگان‌ها کمک کند تا ظرفیت‌ها و استعدادهای خود را ارتقاء بخشند و به پتانسیل کامل خود دست یابند.

آلان مولالی، مدیرعامل سابق شرکت فورد و بوئینگ

کتاب از جمعه شروع کن یک کتاب پرمعنی و انگیزه‌بخش است که باعث می‌شود بخواهید انسان بهتری باشید. این کتاب توجه شما را به راه‌ها و مسائلی جلب می‌کند که تابه‌حال به آن‌ها فکر نکرده‌اید، خواندن یک بخش از این کتاب در هر صبح می‌تواند بهترین راه برای آغاز روز باشد.

ویتنی جانسون، نویسنده دو کتاب پرفروش

داستان‌هایی که رابرت گلیزر به اشتراک می‌گذارد به مدیران کمک می‌کند که با ارزش‌های اساسی، بیشتر آشنا شوند و بتوانند به دیگران کمک کنند. مدیران تیم‌ها باید از جمعه شروع کن را مطالعه کنند، مطالب را با تیم خود به اشتراک بگذارند و از درس‌های این کتاب برای بالا بردن قابلیت‌های خود بهره بگیرند.

گری ریج، مدیرعامل شرکت wd-۴۰ و نویسنده

کتاب از جمعه شروع کن منبعی فاخر و ارزشمند از داستان‌ها و متونی است که حاصل دانش، درک و تجربه است. تنها به روخوانی این کتاب اکتفا نکنید بلکه تلاش کنید آن را درک کنید و نکات را با دیگران به اشتراک بگذارید و اجازه دهید مطالب آن به شما و همکاران‌تان انگیزه دهد تا بتوانید همواره در بهترین سطح زندگی شخصی و شغلی خود باشید.

لیز ویزمان، نویسنده دو کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز

بخشی از کتاب از جمعه شروع کن

ظرفیت معنوی را می‌توان ویژگی‌ای در نظر گرفت که تصمیم‌های زندگی را هدایت می‌کند اما ظرفیت عقلانی، اقدامات روزمره‌ای را تعیین می‌کند که ما را به سمت اهداف به پیش می‌برند. همچنین ظرفیت عقلانی مربوط به نحوه تفکر، یادگیری، برنامه‌ریزی و اجرای آن‌ها همراه با نظم است و درمجموع می‌توان گفت ظرفیت عقلانی باعث به وجود آمدن نگرش، برنامه‌ریزی و اقدامات روزمره شما می‌شود. این موضوع به نظر ساده می‌رسد، اما اولین گام در ایجاد ظرفیت عقلانی، باور داشتن به توانایی‌های خودتان است.

یک خصوصیت ثابت در تمامی افرادی که عملکرد بالایی در این زمینه دارند، کنجکاوی فکری است. ویژگی مثبت این افراد این است که همیشه می‌خواهند بیشتر بدانند و به دنبال اطلاعات جدید باشند و درواقع آن‌ها از این طریق توانایی‌های خود را گسترش می‌دهند.

اگر با خودتان فکر می‌کنید که ظرفیت عقلانی شما ثابت و بی‌تغییر است، در این صورت قطعاً نمی‌توانید پیشرفت کنید. پس برای ایجاد ظرفیت عقلانی، چیزهایی مانند توانایی ذهنی و جستجوی فرصت‌های یادگیری بسیار مهم هستند. همچنین، سعی کنید بازخوردهای مستقیم و صادقانه را در مورد جایگاه‌تان پذیرا باشید تا از این طریق بتوانید پیشرفت کنید و نقاط ضعف‌تان را شناسایی کنید.

ظرفیت عقلانی توسط اهداف مشخص و ایجاد عادات منظم ساخته می‌شود. اهداف اصلی ما تنها زمانی محقق می‌شوند که اهداف کوتاه‌مدت خود را به شکلی تعیین کنیم که در جهت رسیدن به اهداف بلندمدت‌مان باشند، در غیر این صورت، بدون اینکه به سمت هدف یا یک دستاورد خاص حرکت کنیم، فقط به دور خودمان می‌چرخیم و شاهد اهدافی هستیم که نتوانستیم به سرانجام برسانیم.

ساختن آخرین وجه ظرفیت عقلانی یعنی ایجاد تدریجی فعالیت‌های پایدار و سازگار با هدف، شاید دشوارترین قسمت آن باشد. برای این‌که موضوع را برای‌تان ملموس‌تر کنم باید بگویم در زندگی من، این موضوع را می‌توانید در قسمت‌های مختلفی ببینید مثل اختصاص دادن زمان به برنامه صبحگاهی‌ام که ثمره آن به وجود آمدن کتاب «از جمعه شروع کن» بود و یا اختصاص زمان برای یادگیری مسائل مختلف زندگی که برای رسیدن به اهدافم باید در آن‌ها پیشرفت بیشتری می‌کردم. علاوه بر این موارد، من وقت‌ام را صرف خواندن، گوش دادن به پادکست‌های افراد متخصص و شرکت در سازمان‌ها می‌کنم تا بدین شکل بتوانم به‌طور مداوم از دیگران نکات جدیدی بیاموزم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
«زندگی ناآزموده، ارزش زیستن ندارد.» سقراط
bookbuff
«هدفِ بدون برنامه‌ریزی، تنها یک رؤیاست.» ناشناس
bookbuff
«خشنودی با انجام دادن کارهای آسان به دست نمی‌آید، بلکه رضایتی که پس از انجام کارهای سخت به ما دست می‌دهد باعث خشنودی ما می‌شود.» تئودور اسحاق روبین، روانپزشک آمریکایی
bookbuff
«من فقط می‌خواهم فرزندم، همسرم، کارمندم و... خوشحال باشند» جمله‌ای است که اغلب می‌شنویم اما نمی‌بینیم که واقعاً با همان قاطعیت و در عمل اثبات شوند. در واقع این کلمات معمولاً مطابق قضاوت و تعاریف خود ما از معنی خوشبختی هستند نه مطابق با آن چیزی که این افراد خودشان می‌خواهند. اگر واقعاً بخواهیم افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم خوشحال باشند، بیشتر از آن‌ها حمایت خواهیم کرد، کمتر آن‌ها را قضاوت خواهیم کرد و آن‌ها را به خاطر آنچه هستند می‌پذیریم.
Frida

حجم

۱۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان