دانلود و خرید کتاب آشنایی قبل از ازدواج ریچل گرین‌والد ترجمه بهزاد رحمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی قبل از ازدواج اثر ریچل گرین‌والد

کتاب آشنایی قبل از ازدواج

معرفی کتاب آشنایی قبل از ازدواج

کتاب آشنایی قبل از ازدواج نوشته ریچل گرین‌والد اثری در زمینه روان‌شناسی ازدواج است که با ترجمه بهزاد رحمتی منتشر شده است.

درباره کتاب آشنایی قبل از ازدواج

 ریچل گرین‌والد یک  واسطه ازدواج و مربی آشنایی‌های ازدواج محور است و این کتاب نیز با شما راجع به آشنایی های پیش از ازدواج سخن می‌گوید و به کسانی که رابطه‌‌شان را به منظور تداوم از راه ازدواج اغاز می‌کنند کمک می کند که شریک زندگی خود را قبل از رفتن زیر یک سقف بهتر و بیشتر بشناسند.

امتیاز کتاب حاضر در این است که به علت مسلح بودن به داده‌های میدانی (نظرسنجی از یک هزار مرد در آستانه ازدواج) ابزارهای خودنوسازی و مشکل‌گشایی را در اختیار فرد قرار می‌دهد تا بتواند در برخوردی مهم و تعیین کننده در قرار اولش تأثیرات مثبتی را بر روی همسر بالقوه‌اش برجای گذارد. چون در حوزه ارتباطی نیز به مثل هر حوزه‌ای دیگر کامیابی حاصل آگاهی و خودشناسی است و ظرایف و نکات و واقعیات مندرج در این کتاب این اهرم قوی و برگ برنده را در اختیار متقاضیان ازدواج قرار می‌دهد تا بتوانند از هر فرصتی به بهترین صورت استفاده کنند. چون زن و مرد بخش بزرگی از عزت نفس و سلامت روان خود را از کنار یک زناشویی رضایت بخش به دست می‌آورند و این در حالی است که در حال حاضر ازدواج‌ها از ثبات لازم برخوردار نیستند، به هر شکل، در بخش اول این کتاب خوانندگان با ویژگی‌های منفی شخصیت دفع کننده خود آشنا می‌شوند و در بخش دوم، خوانندگان با ویژگی‌های مثبت و جاذب خود آشنا می‌شوند.

روشن است که در این حالت راز موفقیت فرد در گروی تقویت هرچه بیشتر خصوصیات جاذب و مهار ویژگی‌های مشکل‌ساز خواهد بود.

خواندن کتاب آشنایی قبل از ازدواج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه جوانان در آستانه ازدواج مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب آشنایی قبل از ازدواج

با توجه آنچه که در فوق به طور گذرا بدان اشاره شده است اکنون طرح این پرسش از طرف رابطه جویان منطقی بوده و آن این است که این دسته از اشخاص می‌پرسند که آیا جهت فراچنگ آوردن مرد گریزپای مورد نظرشان باید در این راستا از فردیت و شخصیت خود چشم‌پوشی کنند؟ پاسخ این است که این ذهنیت و نگرش نمی‌تواند از اساسی برخوردار باشد چون همانطور که بعدها در کتاب حاضر برای خواننده روشن می‌شود این است که محرک و مشوق شخصیت‌گرایی مردان به مراتب بیشتر از محرک و برانگیزاننده جذابیت فیزیکی است به زبان ساده‌تر، اگرچه جذابیت جسمی زنان مولفه‌ای در خور توجه برای جذب و نزدیکی مردان است با این همه در این معادله و موقعیت این شخصیت زن است که حرف اول و آخر را می‌زند. براساس این واقعیت روشن است که زن جهت جذب مرد هرگز نباید شخصیت و حرمت نفس خود را قربانی کند. اما سئوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که چگونه زوج‌های بالقوه می‌توانند به ارزیابی درستی از شخصیت و فردیت یکدیگر نایل شوند؟ آیا این هدف در یک جلسه کوتاه قابل دستیابی است؟ پاسخ قاطعانه منفی است. این در حالی است که با توجه به آنچه که در فوق بدان اشاره شد، برداشت و ارزیابی اولیه نقش تعیین کننده‌ای را در دوام و یا قطع رابطه ایفا می‌کند. لذا براساس این لازمه و ضرورت است، که باور من یک فرد رابطه‌جو جهت نیل به هدفش (ازدواج) باید به هر طریق ممکن تأثیرات مثبتی بر روی طرف مقابلش برجای گذارد تا بدین وسیله بتواند این آشنایی را به قرارهای دوم، سوم و بیشتر بکشاند تا از این طریق طرفین به درک قابل اعتنایی از ویژگی‌های مثبت و منفی یکدیگر نایل شده و سپس با سبک و سنگین کردن این ویژگی‌ها در نهایت به تصمیم آگاهانه خود برسند. بله، به باور من روابط هدف محور در این دوره و زمانه نیاز به ظرافت، هوشمندی و حرکات و رفتارهای آگاهانه و جذاب دارد تا آشنایی‌ها در همان جلسه اول قطع و گسسته نشود. چون در صورت جذاب یافتن شخصیت همسر بالقوه فرد می‌تواند از برخی از کاستی‌ها و نارسایی‌های طرف مقابلش چشم‌پوشی کند. بله، در عرصه ارتباطی کنونی، رابطه جویان شباهت آشکاری به شطرنج بازان حرفه‌ای داشته و در این مقام و کسوت بسان شطرنج‌بازان پیشاپیش چند حرکت طرف مقابل خود را پیش‌بینی می‌کنند تا به وسیله یکی دو حرکت اولیه مات نشوند.

نظرات کاربران

🌱 آونـב
۱۴۰۰/۰۹/۱۰

نویسندۀ کتاب یه‌جورایی واسطۀ ازدواجه و از بین افرادی که از طریق سایت‌های دوست‌یابی، قصد ازدواج دارن، زوج‌های مناسب رو انتخاب و به‌هم معرفی می‌کنه و با توجه به تجربه‌ای که از این راه به‌دست آورده، این کتاب رو نوشته. این

- بیشتر
Shahrbanoo
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

غلط های تایپی و حروفچینی بی شمار در متن، خواندن آن را دشوار می‌کند.

bettie
۱۴۰۱/۰۱/۳۰

برای ملاقات اول هس خوبه

کاربر 2918557
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

مخاطب این کتاب زنان هستند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
مدیر منابع انسانی جهت پویاسازی هرچه بیشتر افراد شاغل در شرکت و رقابت بهتر در محیط کسب و کار در هنگام خروج و بازنشستگی افراد شاغل در این شرکت اقدام به انجام یک مصاحبه از ترک کنندگان کار می‌کرد تا بدین وسیله هرچه بیشتر از کیفیات مدیریتی شرکت آگاه شود و سپس با اعمال این یافته‌های تازه در فرایند مدیریت شرکت بدین وسیله هرچه بیشتر شرکت را کارآمد و رقابت‌پذیرتر سازد. از آنجا که مصاحبه شوندگان برای همیشه پست خود را در شرکت ترک می‌کرد بدین علت بدون هیچ دغدغه‌ای نظر واقعی خود را نسبت به مدیریت شرکت و مدیران دوایر مختلف ابراز می‌کردند و مدیر منابع انسانی نیز پس از ثبت و ضبط این نظرات عریان و عاری از سانسور با انتقالشان به هیات مدیره شرکت بدین وسیله تا سرحد امکان اسباب رفع نارسایی‌های مدیریتی شرکت را فراهم می‌کرد. واقعیت این است که این راهکار از دو زاویه به بهود مدیریت شرکت کمک کرده و آن نیز چیزی جز صداقت و روراستی ترک کنندگان کار و کثرت این نظرات عریان و عاری از سانسور و محافظه‌کاری شغل محور نبود
mk

حجم

۲۴۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۴۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان