دانلود و خرید کتاب تندخوانی رایان جیمز ترجمه آرزو همایی فصیح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تندخوانی اثر رایان جیمز

کتاب تندخوانی

معرفی کتاب تندخوانی

کتاب تندخوانی اثری از رایان جیمز با ترجمه آرزو همایی فصیح است. این کتاب ترفندهای ساده برای افزایش سرعت خواندن و درک مطلب را در اختیارمان قرار می‌دهد و به این سوالمان پاسخ می‌دهد: چگونه یک کتاب را در یک روز بخوانیم؟

درباره کتاب تندخوانی

تندخوانی یک مهارت و مجموعه‌ای از راهکارهای عملی و فنونی است که این امکان را برای فرد فراهم می‌کند که سرعت مطالعه‌اش را به شکلی چشمگیر افزایش دهد. به این ترتیب در زمانی کوتاه امکان خواندن و یادگیری صفحات زیادی را داریم. 

یک باور غلط در این زمینه وجود دارد که تندخوانی، امکان یادگیری را از بین می‌برد. در حقیقت بسیاری از افراد معتقدند که هرچقدر آهسته‌تر بخوانند، اندوخته ذهنی خود را افزایش می‌دهد. اما پژوهشگران موفق شده‌اند خلاف این موضوع را ثابت کنند. به این ترتیب بالاتر رفتن سرعت مطالعه به معنای کاهش درک مطلب نیست. درک و تمرکز در مطالعه نیز با سرعت در مطالعه افزایش پیدا می‌کند.

اگر شما هم بارها و بارها از خود پرسیده‌اید چگونه یک کتاب را در یک روز بخوانید، کتاب تندخوانی را انتخاب کنید. رایان جیمز، ترفندهایی ساده را در این کتاب ارائه کرده است که سرعت خواندن و درک مطلب را افزایش می‌دهد.

کتاب تندخوانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب تندخوانی را به تمام کسانی که دوست دارند این مهارت را بیاموزند و از آن استفاده کنند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تندخوانی

تثبیت چشمی و آشنایی با موضوع

سابقه، تحصیلات و علاقهٔ شما، همگی عوامل تأثیرگذار در سرعت تندخوانی شما هستند. دانش شما از یک موضوع در سرعت خواندن‌تان در هر تثبیت چشمی تأثیر می‌گذارد. خواندن مطلبی که در زمینهٔ تخصص شماست، باعث می‌شود که نه‌تنها سریع، بلکه با اطمینان مطالب را بخوانید. شما از اصطلاحات و موضوع دلخواه خود آگاه هستید. یک مشاور امور مالی در مقایسه با دانش‌آموزان ابتدایی، گزارش‌های تجاری و پیشنهادهای سرمایه‌گذاری را خیلی سریع‌تر می‌خواند و بهتر درک می‌کند.

هنگامی‌که مکرر مطالعه می‌کنید، دانش خود را گسترش می‌دهید. همان‌طور که با مباحث بیشتر و بیشتری آشنا می‌شوید، سرعت خواندن شما نیز بیشتر می‌شود که این، بسیار مفید و سودمند است.

تثبیت چشمی و واژگان

هرچه دایرهٔ واژگان شما گسترده‌تر باشد، هنگام خواندن، شناخت بهتری از کلمات خواهید داشت. به این معنا که می‌توانید کلمات بیشتری را به‌صورت گروهی درک کنید. این‌جا مثال خوبی برای اهمیت گستردگی واژگان می‌آوریم. این مطلب را بخوانید و سعی کنید چیزی را که نویسنده می‌گوید، درک کنید:

«یکی از صاحب‌دلان سر به جیب مراقبت فروبرده بود و در بحر مکاشفت مستغرق شده؛ آن‌گه که از این معاملت بازآمد، یکی از دوستان گفت: از این بوستان که بودی ما را چه تحفه کرامت کردی؟»

این متن از گلستان سعدی است. هنگامی‌که با این کلمات آشنا نیستید، خواندن آن در مقایسه با خواندن متن زیر مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد:

«یکی از عارفان به مراقبت پرداخته و در دریای مکاشفه غوطه‌ور شده بود؛ وقتی از آن کار فارغ شد، یکی از دوستان گفت: از این گلزار معرفت که در آن بودی، برای ما چه هدیه‌ای آورده‌ای؟»

وقتی واژگان خود را گسترش دهید، می‌توانید سریع‌تر بخوانید (به‌صورت گروهی از کلمات). زیرا مجبور نیستید وقت بگذارید و به این فکر کنید که کلمات چه معنایی می‌دهند. مغز شما قبلاً آن‌ها را از روی حافظه پردازش کرده است. وقتی بیشتر می‌خوانید، با کلمات جدیدی روبه‌رو خواهید شد و بیشتر خواهید آموخت؛ پس واژگان خود را گسترش خواهید داد.

نظرات کاربران

•° زهــــرا °•
۱۴۰۱/۰۸/۲۷

توی معرفی کتاب، وقتی به جمله "تندخوانی به شما توانایی خواندن حداقل یک کتاب در روز را می‌دهد." رسیدم، گفتم شاید یکم سطحی باشه! چرا؟ چون "یه کتاب" معیار خوبی برای سنجش سرعت مطالعه نیست! یه کتاب ( مثل همین

- بیشتر
lord sparrowhawk
۱۴۰۰/۱۲/۱۲

کتاب بسیار مفیدی است که به صورت یکجا نکات مورد نیاز را به شما آموزش میدهد ، به شخصه معتقدم نیازی به خواندن کتاب های بیشتر در این زمینه ندارید چون نه تنها یادسپاری و استفاده از صد ها نکته

- بیشتر
محمدرضا
۱۴۰۰/۰۶/۰۳

کتاب خوبی در زمینه آموز تندخوانی بود اما در کتاب نگفته بود که چطور با استفاده از تندخوانی درک عمیق تری از مطلب داشته باشیم.

منصوره
۱۴۰۰/۰۸/۰۸

در کل کتاب خوبیه برای کسی که تصمیم میگیره تندخوانی رو شروع کنه و میخواد یه دید کلی از تندخوانی داشته باشه ولی اطلاعاتش برای تقویت تندخوانی کافی نیس.باید برای تندخوانی در کنارش کتابهای کامل تری مطالعه کرد.در کل برای

- بیشتر
کاربر ۳۷۱۲۰۰۰
۱۴۰۱/۰۲/۲۶

ارزش داره شاید یه نیم ساعت وقتتون رو بگیره مفید بود مخصوصاً تمرین های فصل 13 که آخرین فصل هم هست 👏🏻👏🏻👏🏻

«علی»
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

کتاب بسیار خوبی بود فقط واسه تلفظ نکردن کلمات در درون خوانی روشی رو پیشنهاد نداد ولی در کل من که چیز های زیادی یاد گرفتم.

absolute darkness
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

کتابی خوانا و روانی هستش ، بخوام از ایرادش بگمم کلا چنتا نکته مد نظرم بود و انتظار داشتم اونارو بشکافه بهتر توضیح بده ولی مثلا《 گفته حتی در مغز خود هم زمزمه نکنید 》توضیح خواسی ندیدم که بتونه اینو بفهمونه

- بیشتر
Davood Yazdi
۱۴۰۱/۰۳/۲۷

برای آشنایی مقدماتی با تکنیک های تند خوانی خوبه

Farzad
۱۴۰۱/۰۳/۰۵

یه کپسول خیلی فشرده که حاوی اطلاعات خیلی پایه‌ای بود.

کاربر طاقچه
۱۴۰۰/۰۶/۰۳

خیلی خوبه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۳)
هنگام خواندن، کلمات تکان نمی‌خورند؛ اما می‌توانید از انگشتان خود یا هر نوع اشاره‌گری استفاده کنید تا چشم‌های شما آن را دنبال کنند. این کار هدایت چشم نامیده می‌شود و روشی قدیمی است که حواس‌پرتی را از بین می‌برد و به خواننده امکان می‌دهد تا روی کلمات مهم تمرکز کند و سریع‌تر بخواند.
کاربر ۳۷۹۰۴۶۵
- از نگهدارندهٔ کتاب استفاده کنید تا زاویهٔ مطالعهٔ شما ۴۵ درجه باشد. - اگر می‌خواهید از روی صفحهٔ نمایش بخوانید، به‌جای خواندن از روی صفحهٔ کامپیوتر یا لپ‌تاپ، بهتر است از تبلت استفاده کنید. - به‌درستی روی صندلی بنشینید! در رختخواب یا در حالت درازکش مطالعه نکنید. - مطمئن شوید که نور مناسبی دارید! - حداقل یک ساعت (۵۰ دقیقه خواندن مستقیم، ۱۰ دقیقه استراحت) به خواندن اختصاص دهید و فقط بخوانید و هیچ کار دیگری (حتی فکر کردن) انجام ندهید. - با استفاده از هدفون، موسیقی مفید گوش کنید!
الهام حمیدی
«زندگی برای خواندن کتاب‌های کثیف، خیلی کوتاه است»
moya
برای پیگیری روند پیشرفت خود، می‌توانید به‌صورت افزایشی در ۱ تا ۵ دقیقه بخوانید. اگر می‌خواهید متوسط سرعت مطالعهٔ خود را به دست آورید، تعداد سطرهایی را که می‌توانید در یک دقیقه بخوانید، بشمارید و در ده ضرب کنید. این عدد تعداد متوسط کلمات موجود در هر سطر در کتاب‌های چاپ‌شده است.
کاربر ۳۷۹۰۴۶۵
هر روز هنگامی‌که از خواب بیدار می‌شوید، کمی مطالعه کنید! حتی اگر فقط ۱۰ دقیقه فرصت دارید
کاربر ۱۱۲۲۸۷۹
مطالعه را به فردا یا روز دیگر نیندازید! امروز این کار را انجام دهید!
احمد حیدری
۸. جایی را با ماژیک رنگی متمایز نکنید! بسیاری از افراد برای این‌که متن مهمی را به خاطر بسپارند، از ماژیک‌های رنگی (هایلایتر) استفاده می‌کنند و تصور می‌کنند که این کار درک آن‌ها را بهتر می‌کند. اما این باور درست نیست. هنگامی‌که قسمتی از متن را با ماژیک رنگی متمایز می‌کنید، به ذهن خود می‌آموزید که به‌جای یادگیری کل مطلب، روی متنی که متمایز شده است، تمرکز کند. مشکلی که ایجاد می‌شود این است که احتمالاً مجبور هستید همه چیز را دوباره بخوانید. زیرا ابتدا آن‌ها را کاملاً درک نکرده‌اید. بهتر است تندخوانی کنید (کاملاً بخوانید؛ درک کنید) تا فقط حقایقی را که از نظر شما ضروری است، متمایز کنید.
الهام حمیدی
مطالعه نباید طوری باشد که گویی برای ناتمام گذاشتن یک کتاب مجازات خواهید شد!
ali
افراد بسیار موفقی مانند وارن بافت، بیل گیتس، جان ماکسول و مارک زاکربرگ به قدرت کتاب خواندن اعتقاد دارند. آیا می‌خواهید یک کتاب را در یک روز بخوانید؟ هنگامی‌که عادت‌های نادرست خواندن را که شما را عقب نگه می‌دارد ترک می‌کنید، به‌آرامی و با یقین بهبود را آغاز خواهید کرد. این‌جا راهنمای مفیدی برای کمک به شما آورده شده است: ۱. قاطعانه بیدار شوید!
کاربر ۱۱۲۲۸۷۹
۱۵. همیشه ورزش‌های چشمی انجام دهید! در فصل بعدی دربارهٔ تمرینات چشمی مختلفی که می‌توانید روزانه برای تقویت عضلات چشم خود انجام دهید، خواهید آموخت. حرکت چشم در تندخوانی بسیار مهم است. هنگامی‌که عضلات چشم خود را تقویت می‌کنید، سریع‌تر می‌خوانید و از خستگی چشم جلوگیری می‌کنید.
rabani

حجم

۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان