دانلود و خرید کتاب رنج وینا داس ترجمه نرگس خالصی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رنج اثر وینا داس

کتاب رنج

نویسنده:وینا داس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رنج

کتاب رنج نوشته وینا داس با ترجمه نرگس خالصی مقدم در انتشارات همشهری به چاپ رسیده است.

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

 درباره کتاب رنج

این کتاب حاصل یک تحقیق انسان‌شناختی درباره رنج بیماری و فقر به عنوان رنجی حل شده در امور روزمره است که وینا داس، آن را از خلال روایت‌های بیماری و شرح حال روابطی که به‌واسطه بیماری ایجاد می‌شوند و یا از بین می‌روند، روایت می‌کند.

داس با فرا رفتن از فضای کلینیک و تحلیل بافت زندگی روزمره و تجربه¬ی بیماری واقع در آن در چارچوب اقتصاد سیاسی محلات و به چالش کشیدن مداخلات نهادی در تجربۀ سوبژکتیو درد و بیماری، سمت تاریک مراقبت را نشان می‌دهد و کمک می‌کند بفهمیم چگونه بیماری مقید به بستر وقوع آن است، و چگونه از این بستر فراتر می‌رود تا چیزی دربارهی ماهیت زندگی روزمره و ایجاد سوژه‌ها بگوید.

تحقیقات وینا داس دامنه‌ای وسیع دارد، اما فارغ از موضوع، شالوده کارهای وی مبتنی بر فرض تولید مفهوم از طریق مردم‌نگاری است. این‌که چطور می‌توان سنت‌های فلسفی و ادبی ملل و اقوام را بازنماییِ درک نظری و عملی آنها از جهان و زندگی دانست، و چگونه می‌شود بافت و خطوط زندگی روزمره را ترجمه، و مسیر به هم پیوستن امر روزمره و رویداد را در ایجاد امر عادی و امر بحرانی رصد کرد.

 خواندن کتاب رنج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

ali73
۱۴۰۰/۱۰/۲۷

وینا داس از مهم‌ترین چهره‌های انسان‌شناسی بدن‌، انسان‌ شناسی پزشکی و مطالعات رنج اجتماعی است. جان کلام نظریات رنج اجتماعی این است که مفهوم رنج، اساسا اجتماعی است و در شبکه روابط و کشاکش بین نهادهای اجتماعی قرار می‌گیرد. بدن

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۹۹,۴۰۰
تومان