دانلود و خرید کتاب اسرار فاطمی (ع) اسماعیل منصوری لاریجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار فاطمی (ع) اثر اسماعیل منصوری لاریجانی

کتاب اسرار فاطمی (ع)

معرفی کتاب اسرار فاطمی (ع)

کتاب اسرار فاطمی (ع) نوشته اسماعیل منصوری لاریجانی است. کتاب اسرار فاطمی (ع) به خطبه فدکیه می‌پردازد و این کتاب را شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر کرده است. 

درباره کتاب اسرار فاطمی (ع)

 آغاز خطبه فدک یک دوره کامل معرفت شناسی است و بانوی دوعالم در کمال فصاحت و حکمت نکاتی بدیع و عمیق و در خور تامل را برای مخاطبانی به زبان آوردند که با حق او را تضییع کرده و یا تماشاچی صحنه نزاع و گفتگوی او با غاصبان هستند. عظمت سخن و اعماق لطیف خطبه حضرت فاطمه سلام الله علیها نشان می دهد که او تنها نگران باغ فدک نیست بلکه نگران غربت اسلام و ولایت در میان کسانی است که قدر مولا علی علیه السلام و تنها یادگار پیامبر اسلام را نمی شناسند. نگرانی از جهل و نادانی مردمی است که بستر سیاسی و اجتماعی جامعه را برای رشد جریان نفاق و فتنه فراهم نمودند. درد و نگرانی بانوی دو عالم زندگی با مردمی است که فقط به ظاهر اظهار خویشاوندی می‌کنند و در واقع جایگاه علمی و شخصیتی او را درک نمی‌کنند.

اگر خوانندگان به عمق بیانات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در این نوشتار توجه کنند درد و داغ و تنهایی و غربت او را کاملا درک خواهند کرد غربتی که هزارها باغ فدک در برابر آن هیچ است و قطعا می‌توان گفت که باغ فدک بهانه‌ای شد تا بانوی دو عالم هم عظمت علمی و درجات معنوی و عرفانی خود را بیان کنند و هم اینکه گوشه‌ای از تنهایی و مظلومیت و زندگی سخت و طاقت فرسا با مردمی حق ناشناس را به زبان آورد.

نویسنده در بخش پایانی به طور اجمال به فضائل و مناقب علمی و حکمی و جایگاه وجودی تنها یادگار پیامبر صلی الله علیه وآله اختصاص داده تا فتح بابی برای همه علاقه‌مندان و عاشقان در شناخت مقامات عالیه آن حضرت باشد. چرا که شناخت ساحت‌های باطنی و جلوه‌های معرفتی اهل بیت علیهم السلام در روزگار موج سواری و ظاهرگرایی وظیفه سنگین محققان و علاقه‌مندان واقعی آن عزیزان است.

خواندن کتاب اسرار فاطمی (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام عاشقان این حضرت پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اسرار فاطمی (ع)

با نگاهی گذرا به تاریخ زندگی و پژوهش های صورت گرفته در این زمینه متوجه می‌شویم که اغلب کارهای صورت گرفته صبغه تاریخی و روایی دارد مخصوصا کار درباره شخصیت و عظمت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و شرح و تحلیل خطبه فدک که سندی گویا و روایتی مستقیم از درد و داغ و گرفتاری های روزگار آن بانوی بزرگوار است رویکرد تاریخی دارد. در این میان حضرت استاد علامه حسن زاده آملی رساله: (فص حکمه عصمیه فی کلمه فاطمیه) در تکمیل کتاب فصوص الحکم جناب محیی الدین تدوین و تحقیق نموده که به طور مستقل رویکردی حکمی و عرفانی دارد. ناگفته نماند که بزرگترین و معروفترین اثر محیی الدین عربی کتاب نفیس (فصوص الحکم) است که در بیست و هفت فصل تنظیم شده است.(فص) به معنای نگین دوانگشتر است که حکمت خاص را از انبیای الهی برجسته می‌سازد.

حضرت علامه حسن زاده در این باره می‌نویسد: در دوره های تعلیم و تدریس فصوص الحکم همواره این خاطره به من روی آرود که چرا کتاب فصوص الحکم ابن عربی فصی به نام یکی از زنان نادره دوران مانند مظهر ایمان و احسن منازل قرآن حضرت عصمه الله الکبری فاطمه بنت خاتم الانبیا یا حضرت مریم علیهاالسلام اختصاص نیافته و آن را از آدم تاخاتم در ۲۷ فص به مردان اختصاص داده است. فلذا این فص ثمین به عنوان متمم فصوص الحکم به قلم این خوشه چین خرمن ولایت به منصه ظهور رسیده است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۹۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان