دانلود و خرید کتاب هر چیزی زیر حد کمال بده! بهناز صیامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هر چیزی زیر حد کمال بده! اثر بهناز صیامی

کتاب هر چیزی زیر حد کمال بده!

نویسنده:بهناز صیامی
انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هر چیزی زیر حد کمال بده!

کتاب هر چیزی زیر حد کمال بده! نوشته بهناز صیامی است. کتاب هر چیزی زیر حد کمال بده! اطلاعات کاملی درباره کمال‌گرایی در اختیار ما از دیدگاه روان‌شناسی قرار می‌دهد.

درباره کتاب هر چیزی زیر حد کمال بده!

کمال پرستی در روان‌شناسی باوری است که در آن باید تمام کارها را به شیوه‌ای وسواسی کامل انجام داد و غیر از آن مورد قبول نیست. از دیدگاه پاتولوژی، کمال پرستی اصلی‌ترین وجه تشخیصی در اختلال شخصیتی وسواسی، اجباری است که در آن اگر انجام کاری یا نتیجه کاری کمتر از کمال باشد، مورد قبول فرد قرار نمی‌گیرد. در چنین حالاتی باور‌های یاد شده غیر سالم هستند و روان‌شناسان از چنین افرادی به عنوان کمال طلبان نابهنجار یاد می‌کنند.

کمال گرایی در روان‌شناسی، ویژگی شخصیتی است که خصوصیات آن، با تلاش فرد برای بی‌عیب و نقص بودن و تنظیم استانداردهایی برای بالاترین سطح عملکرد توصیف می‌شود و با خود ارزیابیِ انتقادی و نگرانی در مورد ارزیابی دیگران نیز همراه است.

 کمال گرایی در بهترین تعریف آن، یک نوع ویژگی چند بعدی است، به طوری که روان‌شناسان توافق دارند که بسیاری از جنبه‌های مثبت و منفی در آن وجود دارد. 

کمال‌گراها، به طور اجباری و وقفه ناپذیر، برای رسیدن به اهداف دست نیافتنی، تلاش و تقلا می‌کنند و ارزش خود را با میزان بهره‌وری و دستاوردهای خود اندازه‌گیری می‌کنند. کسی که خودش را برای رسیدن به اهداف غیر واقعی، تحت فشار قرار می‌دهد، به ناچار خود را در معرضِ دامِ ناامیدی نیز قرار می‌دهد. وقتی کمال‌گراها در رسیدن به استانداردهای خود شکست می‌خورند، تمایل به انتقاد خشن از خود دارند. این کتاب سعی دارد کمال‌گرایی را معرفی کند و نشان دهد چطور می‌شود با این موضوع کنار آمد.

خواندن کتاب هر چیزی زیر حد کمال بده! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک کمال‌گرایی و کنار آمدن آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هر چیزی زیر حد کمال بده!

کمال گرایی دیگرمدار

این نوع از افراد کمال گرا، نه تنها خودشان بلکه دیگران را نیز آزار می دهند. تصور کنید که یک مربی یا یک کاپیتان کمال گرا، چطور عزت نفس اعضای تیم را له و لورده می کند یا یک استاد کمال گرا با دانشجویانش چه می کند.

کمال گرایی القا شده توسط اجتماع

در بعضی موارد ریشه درد در جامعه است؛ به این معنا که ارزش های جامعه القا می کند که همه افراد باید به بهترین ها برسند. تصور کنید که موقعی که تیم ملی به جام جهانی می رود، همه مردم توقع داشته باشند و همه مطبوعات تیتر بزنند که «ما باید قهرمان جام جهانی شویم». 

ویژگی های افراد کمال گرا

معیار های سطح بالا

آن ها معتقدند که همه چیز باید کامل و بی نقص باشد، به خودشان و دیگران سخت می گیرند. فرقی نمی کند که چه کار می کنند. آشپزی، ورزش یا کار. مهم این است که باید آن را کامل و بدون کوچک ترین نقصی انجام دهند و اگر کمی کار ایراد داشته باشد احساس می کنند شکست خورده اند؛ بنابراین همیشه فقط کار هایی را انجام می دهند که در آن مهارت دارند و دایره فعالیت هایشان محدود می شود. این افراد اغلب زمینه ای خاص را برای رسیدن به حد مطلوب انتخاب می کنند.

برخی از افراد دچار این وضعیت، کمال گرایی را بر روی خانه، همسر و فرزندانشان منعکس می کنند و دسته دیگر بسیار مشکل پسند و ایرادگیرند و قصد دارند تمام کار ها و وسایلشان بی عیب و نقص باشد. روابطشان، شغلشان، لباس هایشان، جعبه ابزارشان، خودروشان و...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۱۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان