دانلود و خرید کتاب کندی چهارم ماریو پوزو ترجمه فتح‌الله جعفری جوزانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کندی چهارم اثر ماریو پوزو

کتاب کندی چهارم

معرفی کتاب کندی چهارم

کتاب کندی چهارم اثری از ماریو پوزو، نویسنده کتاب پدرخوانده است که مبنای ساخت فیلم مشهور پدرخوانده قرار گرفت. این کتاب نقدی است به بالاترین مراجع قدرت آمریکا از زبان یک جوان اهل فلسطین.

کندی چهارم را با ترجمه فتح‌الله جعفری جوزانی می‌خوانید. این کتاب یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز است. 

درباره کتاب کندی چهارم

داستان کندی چهارم داستانی جذاب و زیبا است که نقدی است بر مراکز قدرت دنیای غرب و به مبارزه طلبیدن و به سخره گرفتن آنان. قلم توانای ماریو پوزو، دستان آلوده صاحبان قدرت در آمریکا را به تصویر می‌کشد و آنان را نقد می‌کند. او از قدرتی می‌گوید که با نقاب آزادی‌خواهی و دموکراسی طلبی آمریکا را به چنگ خود درآورده‌اند و تروریست‌هایی را نشان می‌دهد که صاحبان حقیقی قدرت هستند. او همچنین در رمانش، از زبان یک جوان مسلمان فلسطینی صحبت می‌کند و خطاب به قدرت اول آمریکا یعنی رئیس جمهور حرف می‌زند.

کتاب کندی چهارم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب کندی چهارم را به تمام علاقه‌مندان به رمان‌ها و داستان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ماریو پوزو 

ماریو جیانلویجی پوزو (Mario Gianluigi Puzo) نویسنده ایتالیایی آمریکایی است که دو بار جایزه اسکار را در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ از آن خود کرده است. 

ماریو پوزو در ۱۵ اکتبر ۱۹۲۰ در منهتن، نیویورک سیتی به دنیا آمد. خانواده او از ناپل ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده بودند. او از سیتی کالج نیویورک فارغ التحصیل شد و دوران جنگ جهانی دوم به نیروی هوایی آمریکا پیوست اما چون بینایی ضعیفی داشت، اجازه رزم نداشت. شهرت او بیشتر به دلیل رمان‌های مافیایی است که نوشته است. اولین کتابش، عرصه تاریک (The Dark Arena)، در سال ۱۹۵۵ منتشر شد اما آنچه او را به شهرت رساند، کتاب پدرخوانده بود. فرانسیس فورد کاپولا از روی این کتاب فیلم مشهور پدرخوانده را در سال ۱۹۷۲ ساخت. جالب است بدانید که او در یک مصاحبه با لری کینگ، دلیل نوشتن این کتاب را کسب درآمده اعلام کرده بود. 

در نهایت پوزو به علت نارسایی قلبی در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۹۹ پوزو در خانه شخصیش در نیویورک چشم از جهان فروبست.

درباره فتح الله جعفری جوزانی

فتح‌ الله جعفری‌ جوزانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و مترجم ایرانی، برادر مسعود جعفری جوزانی و عموی سحر جعفری جوزانی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد. او همچنین در سال ۱۳۷۸ در سریال مشهور آژانس دوستی نیز همراه با حمید جبلی و عبدالله اسفندیاری نوشتن فیلنامه‌ را بر عهده داشت و با هنرمندانی مانند اسماعیل داورفر، حسین پناهی، فردوس کاویانی و اصغر همت همکاری داشت.

از میان جوایز مهمی که جعفری جوزانی از آن خود کرده است می‌توان به جایزه ویژه هیئت داوران بهترین فیلم در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم بلوغ اشاره کرد.

بخشی از کتاب کندی چهارم

«اگر من یک هواپیما بدزدم، هیولا هستم. اما اگر اسراییلی‌ها یک شهر بی دفاع عرب را بمباران کنند و صدها نفر را بکشند، برای پیشبرد آزادی ضربه‌ای وارد می کنند. علاوه بر آن، انتقام هولوکاست معروف را که اعراب هیچ نقشی در آن نداشتند، از آنان می‌گیرند. اما ما چه امکاناتی داریم؟ قدرت نظامی نداریم، تکنولوژی نداریم ... اسرائیل به وسیله قدرت های بیگانه علم شد و مردم من به بیابان رانده شدند. ما بی خانمان‌های جدیدیم. یهودیان جدید، عجب طنزی. دنیا توقع دارد ما نجنگیم؟ ... آن تروریست‌ها، آن قتل عام کنندگان بی گناهان، اکنون قهرمان شده‌اند. یکی از آن ها حتی نخست وزیر اسراییل شد و سران دولت ها طوری او را پذیرفتند که انگار هرگز بوی خون روی دست‌هایش را حس نمی‌کردند.»

نظرات کاربران

yasha
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

متاسفانه پوزو در این کتاب ( به نظر من) خیلی ضعیف کار کرده، جاهایی از داستان انگار سر هم بندی شده، من "آخرین پدرخوانده " از این نویسنده هم خواندم، اون داستان هم چندان جذابیت نداره ( بیشتر یک داستان

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان