دانلود و خرید کتاب سرنوشت انسان: صراط و شفاعت مسعود عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرنوشت انسان: صراط و شفاعت اثر مسعود  عالی

کتاب سرنوشت انسان: صراط و شفاعت

نویسنده:مسعود عالی
انتشارات:انتشارات عطش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرنوشت انسان: صراط و شفاعت

مسعود عالی( -۱۳۴۲)، پژوهشگر دینی است. بحث و گفت‌وگو پیرامون عالم آخرت و زندگی پس از مرگ، تنها کنکاش از موضوعی دینی و اعتقادی نیست، بلکه علاوه بر آگاهی از بخش اصلی و عمیق زندگی و خارج ساختن آن از چهره‌ای مخوف و وحشت‌آور، می‌تواند باز دارندۀ نفس از آلودگی‌ها و طغیان‌ها، کنترل کنندۀ جامعه از ناهنجاری‌ها، نیرو بخش انسان در تحمل مصائب و سختی‌ها و در یک کلام مربّی و مهذّب فرد و جامعۀ انسانی باشد. و این هدف وقتی عملی‌تر می‌گردد که این مباحث با رویکردی اخلاقی، با مستندات قرآنی و روایتی توأم شود. در بخشی از کتاب به نام «شفاعت» می‌خوانیم: «در روایات بسیار آمده است که انبیای الهی در عبور از سختی‌ها و یا هنگامی که ترک اولایی می‌کردند و به عقوبت‌هایی مبتلا می‌شدند، به محمد و آل توسل داشتند. آدم بعد از هبوط، یونس هنگام گرفتار شدن در شکم ماهی، ابراهیم برای سلامتی از آتش، نوح برای سلامتی از امواج و رسانیدن کشتی به محل امن، موسی هنگام زدن عصا به دریا و عبور از آن، عیسی در هنگام زنده کردن مردگان و… همواره به اهل بیت(ع) متوسل می‌شدند و از آن‌ها تقاضای دستگیری می‌کردند. در آخرت که کار دقیق‌تر و سخت‌تر است، قطعاً به این دستگیری و شفاعت محتاج‌ترند. بله آنان که غنی‌ترند محتاج‌ترند.» این کتاب از مجموعه مباحث مطرح شده در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» منتشر شده است.

نظرات کاربران

عمار
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

خواهشاً کتاب را در طاقچه بی‌نهایت قرار بدهید.

جوان خراسانی | javan khorasani
۱۴۰۱/۰۴/۲۷

لطفاً در طاقچه بی نهایت قرار بدهید

ساکن کوچه علی چپ
۱۴۰۱/۰۶/۰۶

بسیار زیبا بود 🙏🌿تا الان این چهارمین جلد از سرنوشت انسان هست که دارم میخونم ‌. از خوندن این مجموعه پنج جلدی پشیمون نمیشید

حمید
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

ترتیب کتابا به چه صورته؟ من ۴تا کتاب رو گرفتم ولی آخرش گفتار اول رو تو هیچکدوم پیدانکردم!! از گفتار۱۳هست اما قبلش رو نیافتم

محمد جعفر
۱۴۰۲/۰۷/۲۴

ممنون از حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عالی این کتاب بسیار مفید بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
علامه طباطبایی در لحظات آخر عمر مرحوم علامه طباطبایی آخر عمر دچار فراموشی شدید شده بودند، به طوری که اصطلاحات علمی و مسائل دنیایی دیگر یادشان نبود. حتی اگر یک لیوان آب را به دستشان می‌دادند، تا نمی‌گفتند بخورید نمی‌خوردند. در عین حال زبانشان حرکت می‌کرد. وقتی یکی از شاگردان از ایشان می‌پرسد: آقا چه می‌کنید و مشغول چه هستید؟ می‌فرماید: تکلّم. می‌پرسد: با کی؟ می‌گوید: با حضرت حق. هرگزم مهر تو از لوح دل و جان نرود هرگز از خاطرم آن سرو خرامان نرود آنچنان مهر تو‌اَم در دل و جان جای گرفت که اگر سر برود از دل و از جان نرود
Younes Rahimi
امام صادق (ع) آن‌قدر «اِیّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیّاکَ نَسْتَعینُ» را تکرار کرد که افتاد. وقتی به حال آمد فرمود: ما زِلْتُ کَرَّرْتُها حَتّیٰ سَمِعْتُها مِنْ قائِلها؛ همواره آن را تکرار کردم تا این‌که آن را از گویندۀ آن شنیدم. بله، نماز رویارویی و گفت‌وگوی دو طرفه با خداست. اگر کسی مراقب نمازش باشد، به همۀ کمالات می‌رسد. قابل توجه کسانی که برای رشد معنوی خود دنبال ذکر می‌گردند. این ذکر اعظم است که آن را خدا داده است.
Younes Rahimi
ما خیال می‌کنیم گناه چیز کوچکی است. حتی یک گناه صغیره جرمش بسیار سنگین است. در روایات ما آمده است که به کوچکی گناه نگاه نکنید، به بزرگی آن کسی نگاه کنید که معصیتش را کرده‌اید. شما یک موقع به یک آدم معمولی بی‌احترامی می‌کنید، مثلاً یک سیلی به او می‌زنید، این بد است. اما یک موقع یک سیلی به یک مرجع تقلید با عظمت می‌زنید. یک موقع معاذ الله یک سیلی به امام زمان یا پیامبر می‌زنید. حال اگر کسی یک بی‌احترامی به خود خدا که عظمتش بی‌نهایت است بکند چه؟ بنابراین، هر گناهی در حد خود بسیار بزرگ است.
Younes Rahimi
مرحوم آیت الله شاه آبادی، استاد حضرت امام، مرد بسیار بزرگی بود. خیلی از شاگردان این عارف بزرگ، بازاری‌های تهران بودند. در درس‌های اخلاق و عرفان ایشان شرکت می‌کردند و به مقاماتی هم رسیده بودند و آقا دستورالعمل‌های خاصی هم به آن‌ها می‌داد. حتی گاه سرشان تشر هم می‌زد. که یک بار فرموده بود: این چه وضعی است؟ هر چه می‌گوییم عمل نمی‌کنید و رشدی ندارید و خودتان را معطل کرده‌اید. گفتند: آقا چه کنیم؟ فرمود: نمازها اول وقت، هر روز یک زیارت عاشورا، خمس را هم روزانه حساب کنید که برخی عمل کرده بودند و اهل مکاشفاتی هم شده بودند.
Younes Rahimi
به قول حافظ: من که امروزم بهشت نقد حاصل می‌شود وعدۀ فردای زاهد را چرا باور کنم قابل توجه کسانی که گمان می‌کنند لذت‌های دینداران همه نسیه و وعدۀ سر خرمن است، و همه حواله به آخرت و بهشت است. خیر، لذت‌های دینداران اگر درست دینداری کنند نقدِ نقد است.
Younes Rahimi
آقا فهمید آن غذا برای نمک‌گیر کردن ایشان و نوعی رشوه بوده است. به قدری ناراحت شد که پرخاش کرد و گفت: بی‌انصاف، مگر من چه بدی به تو کرده بودم که این زقوم را وارد شکم من کردی. مرحوم استاد جلال الدین همایی می‌گوید: من همراه آقا بودم. آمد کنار حوض مدرسه و دست در گلوی خود می‌کرد و همه آن غذا را برگرداند تا هیچ در معده‌اش نماند. می‌دانستند یک لقمه حرام، حال و اشک و سوز را می‌گیرد. از جمله مال‌های حرام، مالی است که انسان خمس و زکاتش را نداده باشد. در آن هم حق امام و حق فقراست و غصبی است.
Younes Rahimi
به قول مرحوم حاج آقای دولابی، امام رضا (ع) حق دارد گله کند که چرا فقط گریه‌هایتان را پیش من می‌آورید و فقط وقت گرفتاری نزد من می‌آیید. خنده‌هایتان را هم بیاورید. من می‌خواهم آن‌ها را هم ببینم.
آسمونی
شخصی به حضرت امیر (ع) گفت: آقا، من هر چه می‌کنم موفق به نماز شب نمی‌شوم، چه کنم؟ حضرت فرمود: اَنْتَ رَجُلٌ قَدْ قَیَّدَتْکَ ذُنُوبُکَ؛ تو کسی هستی که گناهانت دست و پایت را بسته است. آن‌که روزش خراب است، شبش هم خراب است. آن کسی که روزش خوب است، شبش هم خوب است. آن‌که قبل از نمازش مراقب است و خدا را در نظر دارد، نماز خوبی دارد.
آسمونی
امام باقر (ع) فرمود: وَ اللهِ لَوْ اَحَبَّنا حَجَرٌ حَشَرَهُ الله مَعَنا؛ به خدا سوگند، اگر سنگی ما را دوست بدار، خداوند آن را با ما محشور می‌کند. بعد فرمود: وَ هَلِ الدّینُ اِلَّا الحُبُّ؛ و آیا دین چیزی جز محبت است؟
Younes Rahimi
یا داودُ تُریدُ وَ اریدُ وَ لایَکونُ اِلَّا ما اُریدُ؛ ای داوود، تو اراده‌ای می‌کنی، من هم اراده‌ای دارم و جز ارادۀ من محقق نمی‌شود. تو اراده‌ای داری و من هم اراده‌ای که گاه این دو تا با هم یکی نیست. من چیزی خواسته‌ام و تو چیز دیگر. من مثلاً خواسته‌ام تو فقیر باشی، ولی تو نه. من خواسته‌ام تو مریض باشی، ولی تو نه. من بلای تو را خواسته‌ام و تو راحتی را. فَاِنْ اَسْلَمْتَ لِما اُریدُ اَعْطَیْتُکَ ما تُریدُ؛ اگر تسلیم ارادۀ من شدی، آنچه را اراده کنی به تو عطا می‌کنم.
Younes Rahimi

حجم

۱۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱۵۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان