دانلود و خرید کتاب عبور از سینمای سانسور وحید جلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عبور از سینمای سانسور اثر وحید جلیلی

کتاب عبور از سینمای سانسور

نویسنده:وحید جلیلی
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عبور از سینمای سانسور

کتاب عبور از سینمای سانسور نوشته وحید جلیلی است. کتاب عبور از سینمای سانسور را انتشارات شهید کاظمی منتشر کرده است که پژوهشی است درباره سینمای غیر انقلابی ایران که از نگاه نویسنده مسیر اشتباهی پیش گرفته است.

درباره کتاب عبور از سینمای سانسور

چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، الیور استون، کارگردان شهیر آمریکایی در سینما فلسطین تهران سؤالی را با سینماگران ایران درمیان گذاشت: »چرا سینما را برای روایت انقلابتان به کار نگرفته‌اید؟« یکی از میان جمع فریاد کشید: «حرف سیاسی نزن! آمده‌ایم از هنر بشنویم»   نام این کتاب به اندازه کافی گویاست: همین یک صحنه برای توضیح «سینمای سانسور». سینمایی که حتی الیور استون را به خاطر آن که چنین پرسشی در میان نهاده، توبیخ می‌کند و به او هشدار می‌دهد که به دستور روشنفکران غربگرا، در ایران، حرف زدن از انقلاب؛ نشانه بی‌هنری است!

«سینمای سانسور» قرار است از این وضعیت غیرطبیعی در فیلمسازی ایران حرف بزند. نام کتاب را به «عبور از سینمای سانسور» تغییر کرده؛ چون علیرغم تکاپوی میلیشیای روشنفکری، از هم اکنون طنین گام‌های محکم فیلمسازان جوان انقلاب اسلامی برای قرق شکنی از سینمای ایران، عبور از خط ّ قرمزهای غربزدگی و بنیانگذاری سینمای ملی و مردمی به گوش می‌رسد.

خواندن کتاب عبور از سینمای سانسور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سینمای انقلابی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه