دانلود و خرید کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی سیدابراهیم حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی اثر سیدابراهیم حسینی

کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی

کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی اثری از سید ابراهیم حسینی است که در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است. این کتاب درباره ورزش رزمی کیوکوشین و هنر انضباط مغزی سامورایی‌های است.

درباره کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی

کیوکوشین یکی از سبک‌های کاراته آزاد است. این رشته را سوسایماسوتاتسو اویاما (۱۹۹۴–۱۹۲۳) استاد ژاپنی (کره‌ای تبار) هنرهای رزمی بنیان نهاد. اگر بخواهیم این لغت را به فارسی برگردانیم می‌توانیم اینطور بگوییم: کیوکوشین از دو لغت کیوکو (بالاترین، نهایت) و شین (حقیقت، روح) ترکیب شده‌ است. این رشته در ابتدا اویاما ریو و اویاما کاراته جوجوتسو نیز نامیده می‌شد. این سبک تأکید زیادی بر روی تمرینات تنفسی و استقامتی دارد. در فلسفه این ورزش، نمی‌توان برای خشونت و غلبه بر حریف جایی پیدا کرد چرا که  تکیه اصلی حفظ سلامتی جسم و روح به صورت هم‌زمان و تناوری جسم برای رسیدن به مکارم عالیه اخلاقی است. 

سید ابراهیم حسینی در کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی بعد از مروری بر تاریخچه هنرهای رزمی، به توضیح این ورزش می‌پردازد و ذن سامورایی را نیز توضیح می‌دهد. ذن که نوعی انضباط مغزی و فکری است، مکتبی در مذهب بودایی است. این مکتب اولین بار در چین پدیدار شده و تأکیدش بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف‌نگری به ماهیت اشیا جانداران و… به وسیله تجربه مستقیم است. 

کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان و ورزشکاران هنرهای رزمی از مخاطبان کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی هستند.

بخشی از کتاب کیوکوشین شین - ذن سامورایی

از زمان های قدیم چند کشور یا تمدن بودند که در تمام دنیا شاخص بودند و با گذشت زمان علم و فرهنگ آنها غنی تر می شد. اما در بین آنها ایران کاملا مشخص مشخص بود، تاریخ ایران باستان تا زمان سلسهء مادها و قبل از سلسلهء مادها برای کسی معلوم نیست ولی چیزی که مشخص بود ایران از طرف شرق به چین و از طرف غرب با اروپا هم مرز می شد و یک سرزمین پهناوری بوده است. در بین سنگ نوشته ها، نقاشی ها و روایات قدیمی نشان می دهند که سرزمین ایران دارای هنرها و ورزش های مختلفی بود و به دلیل این که بعضی از این هنرها برای آماده سازی جنگ ها بود لذا برای این نوع هنرها یا ورزش ها ارزش زیادی قائل بودند. در بین این هنرها یا ورزش ها هنر باستانی بود که برای ساختن پهلوانان برای مواقع جنگی بود. 

هنر باستانی هنر دلیری و دلاوری و هنر چالاکی است. پهلوانی شامل نبرد تن به تن، شمشیر, تیراندازی با کمان، زنجیر، پرتاب نیزه، زوبین و چیزهای دیگر می شد. از نظر شاهنامه حکومت‌های قبل از سلسله مادها به پیشدادیان و کیانیان می رسید. شاهنامه کتابی است که از کتاب خدای نامهء زرتشتیان گرفته شده و شامل قسمت هایی از اوستا، تاریخ و داستان است. از نظر شاهنامه ایرانیان مردمانی معتقد و سلحشور بودند و در فنون جنگی باتجربه و استاد بودند. با کمی تأمل و تفکر به گذشته ایران با وجود پهلوانان و همچنین مرز و بوم ایران باستان که تا مرز چین بود آیا امکان دارد که منشاء هنرهای رزمی، ایران باشد؟ در هر صورت هنرهای رزمی مربوط به هر جایی که باشند هنرهای باارزشی هستند زیرا این هنرها توأم با اخلاقیات هستند و برای انسان سازی به وجود آمده اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان