دانلود و خرید کتاب سوار و سوارکاری در ایران (پیشینه، واژه، رشته) صدف فتحعلی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوار و سوارکاری در ایران (پیشینه، واژه، رشته) اثر صدف فتحعلی‌زاده

کتاب سوار و سوارکاری در ایران (پیشینه، واژه، رشته)

معرفی کتاب سوار و سوارکاری در ایران (پیشینه، واژه، رشته)

کتاب سوار و سوارکاری در ایران (پیشینه، واژه، رشته) اثر پژوهشی صدف فتحعلی‌ زاده است که در انتشارات ندای تاریخ منتشر شده است. این کتاب به بررسی پیشینه تاریخی یکی از مهم‌ترین ورزش‌های ایرانی یعنی اسب سواری می‌پردازد و سیر تحول آن را در تاریخ بررسی می‌کند. 

درباره کتاب سوار و سوارکاری در ایران (پیشینه، واژه، رشته)

سوارکاری از ورزش‌های باستانی است که در چند دهه اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌ است و هرچند امروزه به عنوان یکی از ورزش‌های پرهزینه شناخته می‌شود، اما طرفدارانش روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. امروزه این ورزش را به عنوان یک سرگرمی می‌شناسند اما بسیاری از حامیان حقوق حیوانات مخالف آن هستند. سوارکاری در ایران سابقه‌ طولانی دارد و از کهن‌ترین ورزش‌ها است. هرچند در گذشته از اسب نه به عنوان وسیله‌ای برای ورزش و تفریح، که به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار حمل و نقل استفاده می‌کردند. مثلا در دوران سلطنت هخامنشیان، از اسب به عنوان چاپار استفاده می‌شد که یک سیستم حمل و نقل مدرن به شمار می‌آمد.

اسب سواری سبک‌های مختلفی دارد و مهم‌ترین سبک‌های آن، سبک غربی و انگلیسی است. سبک انگلیسی پیش نیاز و پایه بعضی از رشته‌های سوارکاری مانند درساژ، پرش با اسب، چوگان و حتی کورس و البته سخت‌تر از سبکهای دیگر سواری است. سبک غربی، بیشتر در ورزش‌هایی مانند استقامت استفاده می‌شود.

امروزه مسابقات مختلفی بر پایه ورزش اسب سواری در دنیا برگزار می‌شود. درساژ، اسب دوانی، یورتمه سواری، پرش با اسب، چوگان و تاخت سواری از جمله مسابقات مختلف جهانی بر پایه این ورزش هستند.

آنچه جالب است درباره اسب‌ها بدانید این است که در ۴ سالگی به بلوغ می‌رسند و معمولا بین ۲۰ الی ۲۵ سال عمر می‌کنند، با اینحال یکی از پیرترین اسب‌های دنیا، ۶۲ سال عمر کرد. بیش از دویست نوع نژاد اسب در دنیا داریم. اسب‌های ماده، مادیان نام دارند و اسب‌های نر، نریان. یک اسب بالغ ۴۵۰ کیلوگرم وزن ۵۰ لیتر خون در بدن دارد و قدش معمولا بالای ۱۴۵ سانت است. اما اگر اسبی کوچکتر از این مقدار باشد، پونی نامیده می‌شود. 

در دیانت اسلام نیز به ارزش و اهمیت آموختن اسب سواری اشاره‌های بسیاری شده است: پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) درباره ورزش سوارکاری چنین فرموده‌اند: أحَبُّ اللَّهوِ إلَی اللّه ِ تَعالی إجراءُ الخَیلِ وَالرَّمیُ . ترجمه فارسی این حدیث، چنین است: دوست داشتنی دوست داشتنی ترین تفریح نزد خداوند متعال ، اسب سواری و تیراندازی است.

صدف فتحعلی زاده در کتاب سوار و سوارکاری در ایران (پیشینه، واژه، رشته) به این ورزش می‌پردازد. او پیشینه این ورزش را در تاریخ ایران جستجو می‌کند و با کمک نگاره‌های به جا مانده و منابع تاریخی، از ارزش و اهمیت این ورزش قدیمی می‌گوید. نژاد اسب‌های مختلف ایران و شاخه‌های مختلف این ورزش را مرور می‌کند و درباره مسابقات مختلفی که بر پایه اسب سواری انجام می‌شود، توضیحاتی می‌دهد.

کتاب سوار و سوارکاری در ایران (پیشینه، واژه، رشته) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب سوار و سوارکاری در ایران (پیشینه، واژه، رشته) را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات پژوهشی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان