دانلود و خرید کتاب مساله مهدویت: ویژگی‌های امام‌عصر (عج) مسعود عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مساله مهدویت: ویژگی‌های امام‌عصر (عج) اثر مسعود  عالی

کتاب مساله مهدویت: ویژگی‌های امام‌عصر (عج)

نویسنده:مسعود عالی
انتشارات:انتشارات عطش
امتیاز:
۴.۵از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مساله مهدویت: ویژگی‌های امام‌عصر (عج)

«مساله مهدویت: ویژگی‌های امام‌عصر (عج)» نوشته مسعود عالی، پژوهشگر دینی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «پرداختن به «مسألۀ مهدویت» صرفاً بحث و بررسی پیرامون یکی از موضوعات دینی و اسلامی در بین ده‌ها و صدها موضوع دیگر نیست، بلکه سخن گفتن از کسی است که شناختن او مایۀ رهایی از مرگ جاهلی و دل دادن به او دلبستگی به همۀ فضایل و خوبی‌ها و امید به او امیدواری به آخرین چشم‌انداز همۀ انبیا و اولیای الهی و انتظار او سرآمد همۀ اعمال و مایۀ قبولی آن‌هاست. پرداختن به «مسألۀ مهدویت» فقط یک ضرورت علمی و تحقیق کتابخانه‌ای نیست که صرفاً به انباشتن معلومات و اطلاعات ما بینجامد و در نهایت «جهانی بنشسته در گوشه‌ای» تحویل جامعه دهد تا در نتیجه اولیای طاغوت معادلات جهانی را رقم بزنند و فرهنگ‌های شیطانی میدان‌دار ساختن سبک زندگی کسانی شوند که بر زبان «یا حجة ابن الحسن عجل علی ظهورک» دارند، ولی در زندگی علمی، در عرصه‌های مختلف با مدل‌های غیر دینی زندگی می‌کنند، بلکه می‌خواهیم با پرداختن به این موضوع، به الگویی دست پیدا کنیم که در عمل و عینیت زندگی با آن حیات فردی و اجتماعی‌مان را تنظیم نماییم و با تشکیل حکومت دینی و فراهم کردن عِدّه و عُدهٔ آماده ظهور آن منجی عدالت گستر گردیم. و همین معنای «حجت» در فرهنگ دینی ماست. کسی که الگوی تام زندگی بر اساس مشیت و خواست و با بودنش هیچ عذر و بهانه‌ای در پیمودن مسیر باطل نخواهد بود. حجت خدا باید حضور در زندگی عینی و عملی ما پیدا کند و ما هم عرصه‌های زندگی را با او تنظیم نماییم. به هر میزان که او در زندگی فردی و جمعی ما حاضر باشد ما منتظریم و همین معیار خوبی است که درصد خلوصمان را با آن محک بزنیم. ان‌شاءالله منتظر باشیم.» این کتاب از مجموعه مباحث مطرح شده در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» منتشر شده است.

نظرات کاربران

F313
۱۳۹۶/۱۲/۲۵

با اینکه یک سومش رو بیشتر نخوندم ولی انقدر خوب بود که دوست داشتم اکثر قسمت هاش رو بریده بذارم(شامل احادیثی بود که خیلی کم شنیده بودم یا اصلا نشنیده بودم خصوصا در مورد اجابت دعا) بعضی کتابها هستند که روی

- بیشتر
sadeghi
۱۳۹۷/۰۷/۲۱

🌼امام جواد (ع) فرمودند: قائم ما همان مهدی است که واجب است در زمان غیبتش در انتظار او بود.🌼 **اللهم عجل لولیک الفرج** از خواندن این کتاب زیبا بینهایت لذت بردم واصلا دلم نمی خواست تمام شود. همانند بقیه سخنرانیها و برنامه های

- بیشتر
Omid H
۱۳۹۶/۱۱/۱۶

آقای عالی عالی هستند ☺

حسین
۱۳۹۹/۰۱/۲۹

برای شروع مطالعه در حوزه ی مهدویت مناسب است و نویسنده نگاه اجمالی و خوبی در باب موضوع کتاب داشته است

امیرحسین اسلامی
۱۳۹۵/۰۹/۰۸

کتاب خیلی خوبیه

amir7757
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

عالیه عالی

زهرا ش
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

لطفا در طاقچه بی نهایت قرار بدید

amir
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

خیلی عالیه

گمنام
۱۴۰۱/۰۷/۱۳

عالی❤❤😍😍😍👌👌👌

کاربر 2349485
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

عالی بود …یا صاحب الزمان❤️❤️❤️

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۲)
دردم از یار است و درمان نیز هم      دل فـدای او شـد و جــان نیز هـم
F313
یاد حرف واعظی افتادم که می‌گفت: وقتی بیچاره شدید، بگویید: یَا صَاحِب الزّمان اَدرکنِی یَا صَاحِب الزّمان اَغِثْنی؛ ای صاحب الزمان مرا دریاب! ای صاحب الزمان به فریاد من برس!
sadeghi
برخی عباداتشان هم دنیایی است و برخی کارهای دنیایی‌شان هم خدایی است
F313
اگر بدانیم حتی به یک نیت و فکر خوب، به یک حمد گفتن در هنگام بلا و سختی چقدر محتاجیم و تا چه اندازه کارگشاست که آخرتی را تأمین می‌کند، آن وقت به سادگی از کارهای خیر نمی‌گذریم و تلاش و سعی‌مان صد چندان می‌شود.
sadeghi
سید بن طاووس در توصیه‌های خود به فرزندش می‌گوید: صدقه و دعا برای سلامتی حضرت را مقدم بر صدقه و دعا برای عزیزانت قرار بده که باعث می‌شود حضرت به تو توجه و احسان کند.
sadeghi
به تعبیر مرحوم آیت الله بهجت، بین دهان و گوشمان کم‌تر از یک وجب فاصله است. وقتی سلام می‌دهیم و حرفی می‌زنیم، قبل از این‌که صدایمان به گوش خودمان برسد، به گوش او رسیده است
F313
سلمانی که اگر یک روز دیر در خانۀ اهل بیت می‌رفت، گله می‌کردند و می‌فرمودند: سلمان ما دلمان تنگ می‌شود، چرا این‌قدر دیر می‌آیی؟!
ای که مرا خوانده ای ،راه نشانم بده
کسانی هستند که کارهایشان را به عشق خدا و اهل بیت انجام می‌دهند و همین که خدا راضی باشد برای آن‌ها کافی است. همین‌که لبخندی بر لب امام زمان عجل الله تعالی فرجه بیاید کافی است. در بند حاجتی نیستند. حافظ وظیفه تو دعا گفتن است و بس در بنـد آن مبـاش کـه نشنید یـا شنید
sadeghi
فرمودند: حاج علی امام زمانت را می‌شناسی؟ عرض کردم: بله، چگونه نشناسم؟! فرمودند: به او سلام بده. من عرض کردم: «اَلسّلامُ عَلَیک یَا حُجَه الله یَا صَاحِب الزّمانِ یَاابْنَ الحَسَن! » ایشان تبسمی کردند و فرمودند: «وَ عَلَیکَ السَّلامُ وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُه! »
F313
سال ۲۶۰ هجری امام عسکری عجل الله تعالی فرجه در ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند. در آن زمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه حدود پنج ساله بودند. ظاهر شدند و بر پدرشان نماز خواندند. در همان زمان حکومت وقت فهمید که موعود متولد شده است. از این‌رو به شدت درصدد دستگیری حضرت برآمدند. و از همین سال دوران غیبت صغری شروع شد. حضرت در طول ۶۹ سال، یعنی تا سال ۳۲۹ هـ. ق توسط چهار نائب و نماینده با مردم ارتباط داشتند. پس از آن تاکنون که حدود هزار و صد و اندی سال می‌گذرد، دوران غیبت کبری بوده است. حضرت خود به آخرین نائبش علی بن محمد سمری فرمودند: دیگر غیبت تامه شروع شده و باب نیابت خاص بسته شد و مردم باید از طریق نائبان عام، یعنی فقهای دین‌شناس با تقوا و اهل عمل و عادل، دین خود را بگیرند و به آن عمل کنند. در واقع شروع مسألۀ مرجعیت و ولایت فقیه از همین‌جاست.
sadeghi

حجم

۱۶۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

حجم

۱۶۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان