دانلود و خرید کتاب چنته محمدعلی مجاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چنته اثر محمدعلی مجاهدی

کتاب چنته

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چنته

کتاب چنته نوشته محمدعلی مجاهدی متخلص به «پروانه» است که در مورد مسائل مختلف اعتقادی، مذهبی، فکری، اجتماعی و ... داستان ها و مطالب آموزنده‌ای را گردآوری کرده و در باب آنها شعرهایی از شاعران مختلف عنوان کرده است. از این جهت این کتاب شباهت زیادی به کتاب‌های کشکول که مطالب مختلفی را در حوزه‌های مختلف بیان می‌کند دارد. که البته در این کتاب از زبان شعر بیشتر برای بیان مطالب مختلف استفاده شده است.

درباره کتاب چنته

چنته دو معنی مشخص دارد:

۱. کیسه‌ ای از جنس چرم، گلیم و یا قالی، که برای حمل اشیای کوچک به کار می‌ رود.

۲. ظرفیت ذهنی، و نیز مجموعۀ معلومات و مهارت ها و هنرهایی که کسی دارد.

چون محتوای این اثر غالباً مطالب کوتاه و مختصر است با معنای اول سازگاری دارد و از این جهت که در این مطالب، انواع معلومات و مهارت‌ها و هنرهای ادبی و رشحات فکری و ذوقی بزرگان در معرض دید و ملاحظه قرار می‌گیرد، با معنای دوم قرابت‌های معنوی دارد و انتخاب عنوان «چنته » را برای این اثر توجیه می‌کند. امتیاز این اثر بر معارف اللطائف (کتاب منتشر شده از همین شاعر)، پرداختن بیشتر به مباحث فنی شعر است که کمتر مورد عنایت اهل ادب بوده، و با نقل چند نمونۀ جدّی از نقد شعر بزرگان، غلط‌های مشهور، نمونه‌هایی موفق از «ماده تاریخ‌ها» _ که غالباً سرشار از شگردهای شاعرانه اند - و تک بیتی‌ های ناب، رباعی‌های رنگین و اشعار برگزیده و دلنشین، بر جمال صوری و معنوی این اثر افزوده‌؛ نیز با ذکر لطایف و ظرایف و طرایف کلام بزرگانِ نام آشنا و سخنوران سعی شده که برای لحظاتی ولو زودگذر، گل تبسّمی بر لب خوانندگان نشانده شود که این اثر را برای پرکردن ساعات فراغت برگزیده اند. شاعر در تدوین چنته کوشیده تا مطلبی را بدون ذکر مأخذ نگذارد تا هم بعد پژوهشی اثر را در نظر داشته باشد و هم با یادکرد آثار نویسندگان و پدیدآورندگان، به نحوی تلاش آنان را گرامی بدارد.

خواندن کتاب چنته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ابن کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های تعلیمی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدعلی مجاهدی 

محمدعلی مجاهدی ملقب به «شمس‌الدین» و متخلص به «پروانه» از ادیبان و شعرای معاصر است. وی در ۲ فروردین ۱۳۲۲ در خانواده‌ای روحانی در شهر قم متولد شد. پدر ایشان مرحوم آیت‌الله آقا میرزا محمد مجاهدی تبریزی از مدرسان به‌نام حوزه علمیه به شمار می‌رفت. وی سرودن را از دبیرستان آغاز کرد و پس از اخذ مدرک کارشناسی حقوق قضایی چند سالی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و سپس به بررسی متون منظوم پارسی و تحقیق درباره شعر آیینی مشغول شد. آثار ایشان بیش از ۲۵ اثر تألیفی و گردآوری در قلمرو شعر و ادب فارسی است. دبیر شعر آیینی کشور، عضو شورای شعر وزارت ارشاد، مدیر انجمن ادبی قم و انجمن محیط، و مسئول کانون شاعران و مداحان استان قم، از مسئولیت‌هایی است که او بر عهده داشته است. از آثار او می‌توان به «تذکره سخنوران قم»، «در محضر لاهوتیان»، «یک آسمان پرواز»، «آینه‌های سفالی» و «آسمانی‌ها» اشاره کرد. وی همچنین اشعار و مقالاتی در مجلات تخصصی دارد. اشعار مهدوی و تدارک مجموعه‌های شعری در موضوعات مختلف آئینی از جمله فعالیت‌های پژوهشی ایشان است.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۰/۰۷/۲۶

کتاب ۴۶۳ از کتابخانه همگانی ، کتابی عالی و جذاب برای علاقه مندان به ادبیات و شعر. از مطالعه این کتاب، بسیار لذت بردم ولی حیف که pdf است و با مشقت فراوان باید پیش رفت !!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان