دانلود و خرید کتاب حوادث قیامت در قرآن: بررسی نام‌های قیامت در قرآن سیدحسین حسینی‌قمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حوادث قیامت در قرآن: بررسی نام‌های قیامت در قرآن اثر سیدحسین حسینی‌قمی

کتاب حوادث قیامت در قرآن: بررسی نام‌های قیامت در قرآن

انتشارات:انتشارات عطش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حوادث قیامت در قرآن: بررسی نام‌های قیامت در قرآن

سید حسین حسینی قمی( -۱۳۴۱)، پژوهشگر دینی است. موضوع قیامت، از مهم‌ترین موضوعات اعتقادی است که در آیات قرآن و کلمات پیامبر خدا صلی الله وعلیه وآله و اهل بیت به صورت گسترده به آن پرداخته شده است. در بخشی از کتاب به نام «فوت یا وفات» می‌خوانیم: « تعبیری که ما از مرگ و قیامت داریم، با تعبیری که قرآن دارد، بسیار متفاوت است. باورهای غلط دینی بسیار رایج است. باید اصلاح کنیم. الآن اگر کسی از دنیا می‌رود، نوعاً با این عنوان اعلامیه می‌دهند: فوت ناگهانی! اما اگر در قرآن جست‌وجو کنیم، جایی پیدا نمی‌کنیم که از مرگ ما انسان‌ها به فوت تعبیر شده باشد. فوت شد، یعنی از دست رفت، از بین رفت. آیا واقعاً مرگ فوت و از بین رفتن است؟ اگر از بین رفتن بود، مشکلی نداشت. هر کسی هر کاری می‌خواست انجام می‌داد. واژۀ فوت فقط یک بار در قرآن آمده است. آن هم نگفته است فوت است، بلکه گفته است فوت نیست، آن را نفی کرده است. وَ لَوْ تَری إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْت وَ اُخِذوا مِنْ مَکانٍ قَریبٍ؛ و ای کاش می‌دیدی هنگامی را که کافران وحشت زده‌اند. آنجا که راه گریزی نمانده است و از جایی نزدیک گرفتار آمده‌اند. یعنی ای پیامبر، اگر ببینی وقتی مشرکین با جزع و فزع در آستانۀ مرگ قرار می‌گیرند، فوتی در کار نیست. از بین رفتن در کار نیست. اگر فوت بود غصه‌ای نداشت. نه تنها فوت نیست، بلکه «وَ أُخِذُوا مِنْ مَکانٍ قَریب؛ و از جایی نزدیک گرفتار آمده‌اند.» یعنی اگر ما بخواهیم جان افراد را بگیریم، نیازی به وسایل خیلی پیچیده نداریم. بسیاری از کسانی که فکر می‌کردند امکاناتی دارند و این امکانات وسیلۀ حیات آن‌هاست، همان‌ها وسیلۀ مرگ آن‌ها شد.» این کتاب از مجموعه مباحث مطرح شده در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» منتشر شده است.

نظرات کاربران

.・゜゜・F.・゜゜・
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

لطفا در طاقچه بی نهایت قرار دهید

soroosh7561
۱۴۰۱/۰۱/۰۲

سلام. یک کتاب جمع و جور و خواندنی و در عین حال جذاب که بخشی از وقایع و رویدادهای روز قیامت را با زبانی ساده و شیرین به تصویر کشیده است. نکته ها و توجهاتی که نویسنده کتاب میدهد بسیار

- بیشتر
mr_ali
۱۳۹۸/۱۱/۱۲

تا یه هفته دل و دماغ کاری رو نداری بعد کم کم راه میافتی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
فردای قیامت بیشترین ضجّه اهل آتش از کلمۀ «سَوفَ» است. از بس در دنیا گفته بودند: فردا، فردا. فرصت هست، بعداً انجام می‌دهیم.
زهرا سادات
قبر هیچ مار و مور و هیچ عذابی ندارد، مگر این‌که ما به همراه خود ببریم. اگر بتوانیم رذائل اخلاقی را از خود ریشه‌کن کنیم، شب اوّل قبر خیال ما راحت است.
زهرا سادات
کسانی که در آن ظلمت هستند، نور مؤمنان را می‌بینند. می‌بینند مؤمن در نور است و خود او در ظلمت. التماس می‌کنند. می‌گویند: به ما یک نگاهی کنید تا ما از نور شما بهره ببریم. مؤمنان به آن‌ها می‌گویند: اینجا جای نور گرفتن نیست. باید به دنیا برگردید. باید از آنجا نور بیاورید. آیا ممکن است آدم در قیامت به دنیا برگردد و از دنیا نور بیاورد؟
زهرا سادات
الَّذینَ اتَّخَذُوا دینَهُمْ لَهْواً وَ لَعِباً وَ غَرَّتْهُمُ الْحَیاهُ الدُّنْیا فَالْیَوْمَ نَنْساهُمْ کَما نَسُوا لِقاءَ یَوْمِهِمْ هذا و ما کانوا بِآیاتِنا یَجْحَدُونَ؛ کسانی دین خود را سرگرمی و بازی پنداشتند و زندگی دنیا مغرورشان کرد. پس همان‌گونه که آنان دیدار امروز خود را از یاد بردند و آیات ما را انکار می‌کردند، ما هم امروز آنان را از یاد می‌بریم. دین را مسخره می‌کردند. هر چه به آن‌ها می‌گفتند دین داشته باشید، احتمال آن را بدهید که آخرتی در کار است، مسخره می‌کردند. شما در دنیا همه چیز را فراموش کردید. امروز هم شما مورد فراموشی هستید.
زهرا سادات
«إِذْ قُضِیَ الْأَمْرُ» یعنی آن روزی که دیگر کار تمام می‌شود. کار از کار می‌گذر
کاربر ۲۱۸۱۷۹۸
آن روز مردان و زنان منافق به کسانی که ایمان آورده‌اند، می‌گویند: «ما را مهلت دهید تا از نورتان اندکی برگیریم. به آن‌ها گفته می‌شود: به پشت سر خود باز گردید و نوری درخواست کنید.» آن‌گاه میان آن‌ها دیواری زده می‌شود که دری دارد، باطنش رحمت است و ظاهرش عذاب.
محسن
این‌طور نیست که عذاب قبر از خارج آمده باشد. چیزی است که ما خود به همراه برده‌ایم. اگر تکبّر همراه خود بردیم، یک عذاب می‌شود. اگر حسد همراه خود بردیم، اگر کینه همراه خود بردیم، اگر بددلی همراه خود بردیم، تمام این صفات مذمومۀ اخلاقی هر کدام همراه ما هستند.
محسن

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان