دانلود و خرید کتاب فتح بورس محمدرضا نادری‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فتح بورس اثر محمدرضا نادری‌فرد

کتاب فتح بورس

امتیاز:
۳.۰از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فتح بورس

کتاب فتح بورس نوشته محمدرضا نادری‌فرد است. کتاب فتح بورس را انتشارات نسل روشن برای تمام علاقه‌مندان به بورس و فعالیت در این زمینه منتشر کرده است.

درباره کتاب فتح بورس

شکست باعث پیروزی می‌شود، نویسنده بر این تفکر معتقد است زیرا این ریسک را پذیرفته و به جنگ با شکست رفته است این کتاب طریقه زندگی کردن در بورس را گفته است و این کتاب صفر تا صد بورس را نخواهد گفت، بورس مثل دریایی بر کران انتهایی نخواهد داشت و هرروز در حال تغییرات و پیشرفت است ولی می‌توانیم بگوییم دید شما به بورس عوض خواهد شد و باعث می‌شود بهتر تصمیم بگیرید.

نویسنده در این کتاب راه و روش سرمایه‌گذاری در بورس را به شما می‌آموزد و شما را همراهی خواهم کرد تا زمانی که در این راه مانند درختی تنومند شوید. دنیای سرمایه‌گذاری (بورس) همیشه می‌توانند شما دراین راه سرد و خشک کند اما اگر شما با علم جلو روید و آمادگی در مقابل سختی را داشته باشید شانس موفقیت زیادی خواهید داشت.

خواندن کتاب فتح بورس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه بورس پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فتح بورس

درخصوص چگونگی و زمان راه‌اندازی بورس اوراق بهادار در ایران نیز باید به تلاش‌های صورت گرفته در اوایل دهه ۱۳۱۰ از طریق حضور کارشناسان هلندی و بلژیکی در تهران به منظور بررسی‌های اولیه اشاره کرد که به علت وقوع جنگ جهانی دوم و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۲۲ به نتیجه‌ای نرسید.

سال‌ها بعد و در اردیبهشت ۱۳۴۵، مجلس شورای ملی وقت، قانون کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران را تصویب کرد تا با توجه به برنامه توسعه اقتصادی و واگذاری بنگاه‌ها به کارگران، امکان داد و ستد سهام و نقل و انتقالات شرکت‌ها فراهم شود. به این ترتیب ۱۵ بهمن ۱۳۴۶، با انجام اولین معامله بر روی سهام بانک توسعه صنعتی و معدنی (که در آن یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تولیدی و اقتصادی کشور بود) و سهام شرکت نفت پارس، بازار سهام ایران در خیابان استانبول تهران در ساختمان مرکزی بانک ملی ایران تأسیس شد و در ادامه، میزبان اوراق قرضه دولتی، اسناد خزانه، اوراق قرضه سازمان گسترش مالکیت صنعتی و اوراق قرضه تپه‌های عباس‌آباد شد. 

افتتاح و راه‌اندازی این نوع بورس به گونه‌ای بود که بر اساس تصاویر موجود، چند کارگزار با نشستن دور یک میز، سفارش‌های خرید و فروش محدود سهام سرمایه‌گذاران را ابتدا در تابلوی سیاه و سپس در دفاتر انجام و به ثبت می‌رساندند.

بورس اوراق بهادار تا سال ۱۳۵۷، پذیرای ۱۰۲ شرکت سهامی عام با مجموع سرمایه ۲۳ میلیارد تومان و همچنین اوراق قرضه و اسناد خزانه بود و شرکت‌هایی از صنایع سیمان با ۶ شرکت، مواد غذایی با ۱۱ شرکت، لوازم خانگی و تولیدات ساختمانی با ۱۳ شرکت، فولاد با ۱۰ شرکت، مواد شیمیایی با ۱۱ شرکت، سرمایه‌گذاری با ۵ شرکت، حمل و نقل با ۵ شرکت، نساجی با ۱۱ شرکت، بانک‌های تخصصی و تجاری با ۲۴ بانک، خدماتی با ۵ شرکت و تولیدات کاغذ و مقوا با ۴ شرکت در این بازار نوپا حضور داشتند. با وقوع انقلاب و سپس جنگ تحمیلی در سال‌های ۵۷ ـ ۵۸، فعالیت‌های بورسی تهران تا سال ۱۳۶۸ متوقف شد، اما با توجه به اهداف برنامه اول توسعه، فعالیت بورس اوراق بهادار تهران مجدداً آغاز شد که از این تاریخ تاکنون با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه شده است.

در این مدت، تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در سال ۱۳۸۴ و ابلاغ و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و فراهم شدن امکان واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و همچنین ظهور ابزارها و بازارهای نوین مالی، موجب تحولات اساسی و گسترده در بازار سرمایه ایران شد.

نظرات کاربران

مهراد حسن پور
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

اگه مثل من میخاین به تازگی وارد بورس بشین و چیز زیادی ازش نمیدونین، این کتاب میتونه کمک زیادی بهتون کنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
پوشا مثبت (Bullish Engulfing Pattern) پوشا مثبت یکی از قدرتمندترین الگوهای شمع‌های ژاپنی است؛ زیرا نشان‌دهنده هجوم و قدرت معامله‌گران در این محدوده است
مجتبی
ستاره ثاقب (Shooting Star) این الگو با نام «پین بار نزولی» در میان تحلیل‌گران نیز مشهور است.
مجتبی

حجم

۳۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۳۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان