دانلود کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب) اثر رایدر کارول

دانلود و خرید کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (خلاصه کتاب)

کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (میکروکتاب) چکیده‌ی کتابی است از رایدر کارول با همین عنوان و عنوان فرعی «پیگیری گذشته، ساماندهی حال و طراحی آینده». کارول در این کتاب از روشی کارا و درعین‌حال جذاب برای برنامه‌ریزی، استفاده از فرصت‌ها، رها شدن از حواس‌پرتی‌ها و پراکندگی‌ها و در نهایت افزایش بازدهی کارها با استفاده‌ی بهینه از زمان پرده برداشته است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات سبکتو با ترجمه‌ی فاطمه فراهانی و گویندگی دادبه دادمهر منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

میکروکتاب صوتی برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال چکیده‌ی اثری از رایدر کارول است که در آن روش متفاوت خود را برای برنامه‌ریزی ارائه داده است. روشی منعطف که به افراد برای رسیدن به بیشترین بازده کاری و استفاده‌ی بهینه از وقت و انرژی خود کمک می‌کند. آشفتگی‌های زندگی پرمشغله‌ی مدرن و حواس‌پرتی و پراکندگی فکری انسان‌ها‌ که رسیدن به تمرکز را برای بسیاری افراد به آرزویی دست‌نیافتنی تبدیل کرده، یکی از نقاط تاریک دنیای امروز است. زندگی دیجیتالی شلوغ در کنار تمامی مزایا، تمرکز روی یک کار و اولویت‌بخشی به فعالیت‌های روزانه را با توجه به اهداف، سخت کرده است.

بازماندن از اهداف و علایق، عوارضی مهلک دارد، از مشکلات روحی گرفته تا از دست دادن فرصت‌های پیشرفت و تعالی. یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه ریزی به روش بولت ژورنال برداشتن و یا کم کردن فاصله‌ی بین آرمان‌ها و اهداف با واقعیت زندگی روزمره‌ی افراد است. بولت ژورنال به دنبال دست‌آورد بیشتر با کار کمتر است. از شما نخواهد خواست برای ایجاد فرصت بیشتر، کمتر بخوابید بلکه یاری‌تان می‌کند با ذهن‌آگاهی بر چیزهای بی‌ارزش خط بکشید و با قصدآگاهی خود را برای رسیدن به اهداف واقعی و جذاب مهیا کنید.

برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال چیست؟

برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال در یک جمله، برنامه‌ریزی به کمک یک دفتر برنامه‌ریزی است. دفتری که می‌تواند مثل یک دفتر طراحی، لیست کارها و حتی دفتر خاطرات باشد. این انعطاف‌پذیری از ساختار متفاوت و تقسیم‌بندی‌شده‌ی روش بولت ژورنال حاصل آمده است. رایدر کارول مبدع بولت ژورنال، در تدوین آن از روش‌های علمی که در عمل مفید بوده و جواب پس داده‌اند، بهره گرفته است. او کوشیده روشی جذاب و انعطاف‌پذیر ارائه دهد تا افراد مختلف با سلایق متفاوت از آن بهره ببرند. استفاده از این روش فرد را از حالت انفعال خارج کرده و به او قدرت پاسخ‌دهی مناسب به اتفاقات را به‌جای واکنش دادن صرف به آن‌ها می‌دهد. بولت ژورنال فرد را به خودآزمایی و به‌روز کردن خود با توجه به آن‌چه واقعا می‌خواهد، عادت می‌دهد. پس به کمک بولت ژورنال ابتدا درمی‌یابیم که واقعا چه می‌خواهیم و پس از آن به‌سوی اهداف مشخص‌شده حرکت می‌کنیم، اهدافی که می‌توانیم در چارچوب روش، تغییرشان دهیم.

از شنیدن کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال چه خواهیم آموخت؟

بخش اول کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال «آماده‌سازی» نام گرفته و رسالتش از نامش پیداست؛ آمادگی ذهنی برای درک روش و عمل به آن. در بخش دوم، «سیستم»، پیکره‌ی اصلی بولت ژورنال معرفی شده است. نوشتن مهم‌ترین ابزار روش بولت ژورنال است. در کتاب به‌قدر لزوم و پیش از شرح روش، از مزیت‌های نوشتن سخن به میان آمده و ابزار سریع نوشتن در اختیار فرد بولت ژورنالیست قرار می‌گیرد؛ پس از آن عنوان و صفحه‌بندی و سپس «بولت» به‌عنوان دستور زبان سریع‌نویسی شرح داده می‌شود. به‌کمک بولت‌ها و طبقه‌بندی آن‌ها افکار از گزند پراکندگی رها و ثبت می‌شود. با بولت‌ها وظایف، رویداد‌ها و یادداشت‌ها به‌گونه‌ای ثبت می‌شوند که اولویت‌بندی شده باشند. ساختار روش اجازه می‌دهد وظایف در صورت نیاز جابه‌جا و اولویت‌بندی بدون به‌هم‌ریختگی و آشفتگی، تغییر داده شود. حالا وظایف انجام‌نشده‌ی شما ثبت و اولویت‌بندی شده و از آزار ذهنی و ایجاد حواس‌پرتی‌های وقت و بی‌وقت مصون خواهید ماند.

مجموعه‌های زمان‌بندی‌شده‌ی بولت ژورنال، روزنگار، ماه‌نگار و آینده‌نگار عاملی مهم در ساماندهی وظایف و رویدادهای پیش روی ماست. روزنگار به‌گفته‌ی رایدر کارول زحمت اصلی را می‌کشد و سیل اتفاقات روزانه را ثبت و سازماندهی و افکار شما را نظم می‌دهد. ماه‌نگار دامنه‌ی ساماندهی و نظم‌بخشی را به سطح زمانی بزرگتری ارتقا می‌دهد و مهم‌تر از همه آینده‌نگار است که می‌توان آن‌ را نقطه‌ی تمایز روش بولت ژورنال دانست. آینده‌نگار لیستی از مواردی است که باید در زمان مناسب به ماه‌نگار خود برسند و ذهن شما با جمع کردن این موارد در مجموعه‌ای جدا، از یک آشفتگی مخرب و آزارنده آزاد خواهد شد.

پس از بخش «سیستم»، کارول مخاطبانش را با شرح روش تنها نگذاشته است. او در سه بخش «عمل»، «هنر» و «پایان» کوشیده قدم به قدم با مخاطب جلو برود و او را در حرکت بر اساس چارچوب تازه‌ای که برگزیده یاری دهد. در این سه بخش از مفاهیمی سخن به میان آمده است که فارغ از کمک به آموختن روش بولت ژورنال، می‌تواند برای خوانندگان مفید و جذاب باشد.

شنیدن کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (میکروکتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به کسانی که به‌دنبال روشی مدون و کارا برای برنامه‌ریزی و ساماندهی کارهای روزانه‌، در راستای اهداف خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب صوتی برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال را بشنویم؟

شنیدن کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال (میکروکتاب) به ما کمک می‌کند، افکار اضافی و مزاحم را حذف کنیم و با بازیابی تمرکز خود و بازشناسی اهداف اصلی‌مان، در جهت رسیدن به اهدافمان حرکت کرده و از استرس کشنده‌ی امروزی که ریشه در عوامل مزاحم پرشماری دارد، رها شویم.

بهترین ترجمه های کتاب

کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال را مترجمانی چون فاطمه فراهانی، زهرا نجاری و زهرا حاجی آخوندی به فارسی برگردانده‌اند.

درباره‌ی رایدر کارول

رایدر کارول، نویسنده و طراح محصولات دیجیتالی متولد سال ۱۹۸۰ در کشور اتریش است. کارول در سال ۱۹۹۰ به آمریکا رفت و تحصیل و زندگی خود را در این کشور ادامه داد. او کار خود را به‌عنوان طراح سایت آغاز کرد. کارول نویسنده‌ای تواناست و عنوان نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز را نیز به‌خود اختصاص داده است. او در کسوت طراح محصولات دیجیتال با شرکت‌هایی همچون «آدیداس»، «امریکن اکسپرس» و «سیسکو» همکاری کرده و به‌عنوان نویسنده، مقالاتش را در نشریات معتبری مثل «نیویورک‌تایمز» و «لس‌آنجلس‌تایمز» منتشر کرده است. کارول اما بیش از همه با روش «بولت ژورنال» شناخته می‌شود، روشی که برای کمک به افراد در برنامه‌ریزی و تمرکز بر اهداف اصلی خود در روزگار پرمشغله‌ی کنونی ابداع کرد. کارول که خود در کودکی از اختلال تمرکز رنج برده بود، سعی کرد با تدوین روشی منعطف به افراد برای به‌دست آوردن تمرکز و حرکت به سوی اهداف خود یاری رساند. او این روش را در قالب کتابی با عنوان برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال منتشر کرد.

جملاتی از کتاب صوتی برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

یشتر انسان‌ها از شکست بیزار هستند، اما نمی‌دانند تا زمانی که شکستی در کار نباشد، پیروزی هم وجود نخواهد داشت. برای پذیرش شکست به شجاعت نیاز دارید. مردم چون شجاع نیستند و از شکست فرار می‌کنند، نمی‌توانند در زندگی به سمت ریسک‌های مختلف حرکت کنند. متاسفانه همه این موارد باعث ایجاد پدیده پذیرش می‌شود. می‌پذیریم که کلا در زندگی شکست خورده‌ایم و همیشه باید در جایگاه کمک خلبان باشیم و هیچ وقت نمی‌توانیم کنترل هواپیمای زندگی خود را کامل به دست بگیریم. اما واقعیت این است که شکست‌ها در زندگی وجود دارند و نمی‌توانید از آن‌ها فرار کنید. البته همه شکست‌ها احساس بدی به افراد منتقل می‌کنند. مردم از شکست‌ها می‌ترسند و این موضوع باعث می‌شود که دیگر شجاعتی برای شروع کارهای جدید را نداشته باشند و به نوعی در ناامیدی به سر ببرند چون دیگر نمی‌توانند کارهایی که دوست دارند را شروع کنند. شما وقتی می‌توانید که از وجود ارزشمند خود برای خلق دنیایی بهتر استفاده کنید. اگر جرئت به خرج ندهید و از جایی که هستید قدمی از قدم برندارید، آن وقت فرصت خلق چیزی را از خود دریغ می‌کنید.

البته برای افراد بسیاری این سوال به وجود می‌آید که باید از کجا شروع کنند. بهترین کار این است افکار خود را بنویسید و آن‌ها را از ذهن به کاغذ منتقل کنید. وقتی آن‌ها را بنویسید دیگر از بین نخواهند رفت و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهند کرد. وقتی شروع به نوشتن می‌کنید کم‌کم از صندلی کمک خلبان بلند می‌شوید و هدایت هواپیمای زندگی را به دست می‌گیرید. چون می‌دانید کجا هستید و به کجا قرار است برسید.

نظرات کاربران

mahbanoo_14
۱۴۰۰/۰۶/۰۳

پیشنهاد می کنم وقت بگذارید و کتاب اصلی با ترجمه زهرا نجاری رو بخوانید. یا اگر فرصت کتاب خواندن ندارید، در سایت nerdishme. ir وبینار یادگیری صفر تا صد بولت ژورنال رو ببینید. بولت ژورنال ریزه کاری هایی داره که با

- بیشتر
علی صوفی
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

با گوش کردن این خلاصه کلا از کتاب چیزی متوجه نخواهید شد . مفاهیم بسیار غنی ای در فصل سوم وجود دارد که در این خلاصه به طور کامل حذف شده اند. لطفا اگر قصد مطالعه و یادگیری سیستم بولت

- بیشتر
Mona Abasi
۱۴۰۰/۰۷/۱۵

اصلا اینو نخرید خود کتاب عالیه ولی این کتاب صوتی فقط و فقط خلاصه گفته ولی مشکل اصلی اینجاست که موارد لازم برای برنامه ریزی رو نگفته فقط اونجاهایی که کتاب از خودش تعریف کرده رو می گه. یعنی شما

- بیشتر
حدیث برشان
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

فکرمیکردم کامله 😢😢😢😢

amir shahsavari
۱۴۰۱/۰۵/۲۳

این نسخه سه ساعته خیلی بهتر از اون نسخه نیم ساعتیه دیگه ست. اون نیم ساعتیه واقعا بیخوده. مثل تیزر فیلم می مونه. اما این شبیه یک خلاصه قابل فهم و قابل استفاده از کتابه.

motahareh
۱۴۰۲/۰۶/۱۱

به نظرم صدای گوینده خانم یکم اعصاب آدم و خورد میکنه

زمان

۲ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۶۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۶۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹,۸۰۰
تومان