دانلود کتاب صوتی طرح بزرگ با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طرح بزرگ اثر استیون هاوکینگ

دانلود و خرید کتاب صوتی طرح بزرگ

معرفی کتاب صوتی طرح بزرگ

کتاب صوتی طرح بزرگ اثر مشترک استیون هاوکینگ و لئوناردو ملودینف، به بررسی تاریخچه‌ی دانش در مورد جهان می‌پردازد. ادعای این کتاب این است: نظریه مکانیک کوانتومی و تئوری نسبیت، چگونه می‌توانند به ما در درک این‌که چگونه جهان‌ها توانسته‌اند از هیچ شکل بگیرند، کمک کنند؟

این اثر بعد از انتشارش در آمریکا به یکی از کتاب‌های پرفروش سایت آمازون بدل شد و کمی بعد در انگلستان نیز در فهرست پرفروش‌ها قرار گرفت. نسخه صوتی کتاب طرح بزرگ را با ترجمه امیر امیرآبادی و صدای حسین صداقت و تایماز رضوانی می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی طرح بزرگ

هدف هاوکینگ و ملودینف از نوشتن کتاب طرح بزرگ پاسخ‌ دادن به پرسش‌هایی از این قبیل بوده است: جهان کی و چگونه به وجود آمده است؟، چگونه می‌توانیم به درک کاملی از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، برسیم؟، واقعیت بیرون از وجود ما به چه شکل است؟، چرا قوانین طبیعت طوری برنامه‌ریزی شده که اجازه می‌دهد موجوداتی مانند ما در آن وجود داشته باشند؟ و ...

مولفان کوشیده‌اند تا با توجه به نظریه‌های جدید و از زاویه‌ای نو به این سوالات چالش برانگیز پاسخ بدهند. هاوکینگ بزرگ‎‌ترین نظریه‌پرداز عصر حاضر در انتهای کتاب اینطور نتیجه‌گیری می‌کند: تنها برخی از جهان‌ها در هستی، از اشکال زندگی حمایت می‌کنند و ما در یکی از آن جهان‌ها قرار گرفته‌ایم.

کتاب صوتی طرح بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به کتاب‌های علمی، فیزیک و کیهان‌شناسی از شنیدن کتاب صوتی طرح بزرگ لذت می‌برند. 

درباره استیون هاوکینگ 

استیون هاوکینگ ۸ ژانویه ۱۹۴۲ و در بحبوحه جنگ جهانی دوم به دنیا آمد. در هفده‌سالگی به کالج آکسفورد وارد شد. بعد از اول شدن در امتحانات نهایی به کمبریج وارد شد و وقتی بیست و یک‌ساله بود متوجه شد که بیمار است. هرچند پزشکان به او گفته بودند به زودی می‌میرد اما او تصمیم گرفت تا فکر کند این حرف پزشکان هم مثل اشتباهات کتاب‌های درسی است. بنابراین، بعد از تلاش‌های بسیاری که کرد، از افسردگی ناشی از شوک بیماری بیرون آمد و دوباره کارهایش را از سر گرفت. او در سال ۱۹۶۵ با جین وایلد آشنا شد و ازدواج کرد. بر خلاف او، جین وایلد به خدا اعتقاد داشت. البته این ازدواج سی سال بعد به جدایی منجر شد. او از ۱۹۷۹ تا یکم اکتبر ۲۰۰۹، دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بود. از میان آثار او می‌توان به تاریخچه خودم، جایگاه ما در جهان هستی؛ تئوری همه چیز، طرح بزرگ و هاوکینگ و سیاهچاله‌ها اشاره کرد.

استیون هاوکینگ ۱۴ مارس ۲۰۱۸ در ۷۶ سالگی چشم از دنیا فروبست.

معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظرات کاربران

mir hamidreza
۱۴۰۱/۰۴/۱۰

نویسنده کتاب آدمو متقاعد میکنه که این کتاب خوندنیه! گویندگی هم جالب و خوبه

کاربر ۵۱۴۸۲۸۱
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

به نظرم کتاب خوبیه ولی اگه بقیه کتابهای مربوط به فیزیک کوانتوم و کیهان‌شناسی از میچیو کاکو رو خونده باشین این کتاب براتون تکراری میشه اگه نه که به نظرم خوبه.

کاربر ۶۱۶۵۳۶۲
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

خوب وجذاب

alireza
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

کتابی که هر کسی باید بشنود.

مهراد حسن پور
۱۴۰۲/۱۰/۱۵

سلام. یکی از قشنگ ترین کتابهای علمی قرن هستش این کتاب. به نظرم هر کسی که پیشرفتهای علم فیزیک رو دنبال میکنه باید این کتاب رو بخونه. و چقدر قشنگ نوشته شده و چه مثالهای جذابی میزنه. گوینده هم عالیه،

- بیشتر
k1toys.com
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

درود بیکران خداوند بر همه..... واقعا عالی ممنون از برنامه طاقچه

Amir Barati Nia
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

کتاب فوق العاده است. آدم می فهمه چقدر هیچی نمی دونه

Sh
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

کتاب در خصوص تعارض اراده آزاد و قوانین جهان دچار فهم غلط از موضوع است اراده در واقع استفاده از یک قانون و عبور از حد قانون دیگر است نه خروج از قانون مثل استفاده از قانون چگالی در یک

- بیشتر
Fati2595
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

بیشتر به بررسی نظریات مختلف میپردازه اونی نبود که فکرشو میکردم

am.br
۱۴۰۱/۱۱/۱۴

این کتاب رو بدون خوندن کتاب "طراحی هوشمند خدا" نخونید.

زمان

۶ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۵۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۵۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان