دانلود کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان با صدای نوید محمدزاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان اثر بهروز بوچانی

دانلود و خرید کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان

انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۰۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان

کتاب صوتی هیچ دوستی بجز کوهستان نوشته بهروز بوچانی است که با صدای نوید محمدزاده منتشر شده است. این کتاب روایت زندگی نویسنده در کمپ پناهندگی در جزیره‌ای به نام مانوس است. روایت رنج مهاجران و تحقیر آن‌ها در کمپ‌ها.

کتاب صوتی هیچ دوستی بجز کوهستان در سال ۲۰۱۹ برنده جوایز ویکتوریا برای ادبیات و ویکتوریا برای آثار غیرداستانی شد. این کتاب همچنین به عنوان بهترین کتاب سال ۲۰۱۸ شناخته می‌شود.

درباره کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان

کتاب صوتی هیچ دوستی بجز کوهستان که بین علاقه‌مندان به کتاب با نام رفیقی نه مگر کوهستان هم شناخته می‌شود، خاطرات تلخ و شیرین بهروز بوچانی است. روایت او از زندگی در کمپ پناهندگان جزیره مانوس است. کمپ مانوس، یک کمپ و بازداشتگاهِ مهاجران و پناهندگان در استان مانوس، پاپوآ گینه نو است. مانوس توسط دولت استرالیا اداره می‌شود. بوچانی شش سال را در این کمپ به امید یک زندگی بهتر در استرالیا گذراند. بوچانی روایت غم و شادی و زندگی سخت خودش را برای یکی از دوستانش در ایران به نام امید توفیقیان فرستاد و او کتاب هیچ دوستی به جز کوهستان را منتشر کرد.

هیچ دوستی به جز کوهستان در استرالیا و ایران منتشر شد و به سرعت به چاپ چهاردهم رسید. این کتاب روایت رنج و اندوه و امید است، تحقیر مهاجران و تصویر حقیقی مدعیان دموکراسی در این اثر به خوبی نمایش داده می‌شود.

شنیدن کتاب هیچ دوستی بجز کوهستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگینامه و کسانی که می‌خواهند حقیقت پناهندگی را بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بهروز بوچانی

بهروز بوچانی یکم مرداد ۱۳۶۲ در استان ایلام متولد شد. او نویسنده،روزنامه نگار و فیلمساز است. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد. او به دلیل مشکلاتی که در ایران به علت کار روزنامه‌نگاری برایش پیش آمده بود، ناچار به ترک ایران شد اما در نهایت در جزیره مانوس به زندان افتاد. بعد از انتشار کتابش، نیوزلند با درخواست پناهندگی او موافقت کرد و به او حق اقامت دائمی در این کشور را اعطا کرد.

بوچانی در سال ۲۰۱۷ (میلادی) با همکاری آرش کمالی سروستانی فیلمی مستند به نام چوکا، الان ساعت چنده؟ را ساخته بود که به چند جشنواره بین‌المللی، مانند جشنواره فیلم لندن راه پیدا کرده بود. کتاب او جوایز بسیاری را برای او به ارمغان آورد. از جمله جایزه ادبی نخست‌وزیری ویکتوریا به ارزش ۱۲۵٬۰۰۰ دلار استرالیا، جایزه برتر ادبی نیو ساوت ولز به ارزش ۱۰ هزار دلار و جایزه ملی زندگی‌نامه استرالیا که مهم‌ترین جایزه زندگی‌نامه استرالیا است. 

نظرات کاربران

مینا
۱۳۹۹/۰۹/۲۱

داستان کتاب جذاب بود. اما به نظر من نوید محمدزاده اصلا این کتاب و خوب نخونده و یجورایی نسخه صوتی این رمان و از بین برد. خیلی از بخش ها بی دلیل به لحن صداش هیجان میداد انگار که داره

- بیشتر
a soul
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

کتاب رو چندماه پیش خوندم و مزخرف بود. اما می‌خوام به چیز کلی بگم که ممکنه کلی فحش حواله‌ام بشه ولی مهم نیست. کتاب یه تجزیه‌طلب ارزش خوندن نداره. مدرک هم اگر می‌خواهید یه سر به پیج توییتر ایشون بزنید.

- بیشتر
aida
۱۴۰۰/۰۳/۲۰

ابتدای داستان خیلی جذاب و گیراست ولی از اواسط خیلی کسل کننده میشه . نکته ی خیلی خیلی مهمی که واقعا دیگه دوست نداشتم ادامه شو گوش بدم خوانش نوید محمد زاده بود که واقعا آدمو عصبی و استرسی میکرد

- بیشتر
لی لی
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

چقدر خوانش نوید محمدزاده غیر جالب هست. از همون اول جذابیت کتاب رو از بین برد.

abad
۱۴۰۰/۱۰/۰۶

سلام دوستان کتاب، شنیدن تجربیات سخت و هولناک مهاجرت غیر قانونی است که فکر کنم هر کسی ان را بشنود یا بخواند ، هرگز در طول زندگیش به ان فکر هم نمیکند چه برسد بخواهد به ان اقدام نماید .

- بیشتر
brightstar
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

خرید نکنند صدای نویدمحمدزاده برای این کتاب افتضاح هست. انگار فقط در استرس و هیجان هستید و این حجم از تزذیق اضطراب و هیجان اجازه ی درست فهمیدن داستان رو نمیده. به قدری هیجان اضافی تزریق میشه با صدای گوینده که

- بیشتر
Feri
۱۴۰۰/۰۵/۲۰

نمره ام به داستان ۵ و نمره ام به گویندگی ۲ یا حتی ۱ است. اواسط فصل سوم، ناچار شدم کتاب را رها کنم. نمیدانم‌ چرا نوید محمدزاده انقدر داد می زند؟ داستان را که نباید اینطوری خواند. واقعا گویندگی افتضاح بود،

- بیشتر
helya.B
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

روایتی تلخ از پناهندگی ... ✅کشش داستان و همچین قلم زیبای نویسنده باعث میشه علاقه مند به دونستن ادامه ش بشیم . ✅ترجمه خوب و روان ✅خوانش مناسب

shima mousavi
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

کتاب خیلی خوب و قوی و جذاب شروع میشه ولی هر چی به انتها میرسه داستان افت میکنه...

كاربر ١٣٩١٢٢٢
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

گوینده مناسب گویندگی نیست !

زمان

۱۰ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان