نظرات درباره کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان اثر بهروز بوچانی

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان

انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۰۰ رأی
۳٫۰
(۲۰۰)
مینا
داستان کتاب جذاب بود. اما به نظر من نوید محمدزاده اصلا این کتاب و خوب نخونده و یجورایی نسخه صوتی این رمان و از بین برد. خیلی از بخش ها بی دلیل به لحن صداش هیجان میداد انگار که داره یه نمایشنامه یا متن حماسی میخونه. بعضی از بخش ها هم بدون هیچ حسی میخوند انگار که روزنامه میخونه.
کاربر ۵۳۶۹۵۲۱
داستان کتاب خوبه ولی اگه نوید محمدزاده با آرامش بیشتری کتاب رو می خوند قشنگتر می شد
hAsTybaNoo
به نظرم خیلی خوب خوندن ایشون انصافا
کاربر 5402609
کتابی بی نظیر بود و نوید محمد زاده خیلی عالی می خوند
a soul
کتاب رو چندماه پیش خوندم و مزخرف بود. اما می‌خوام به چیز کلی بگم که ممکنه کلی فحش حواله‌ام بشه ولی مهم نیست. کتاب یه تجزیه‌طلب ارزش خوندن نداره. مدرک هم اگر می‌خواهید یه سر به پیج توییتر ایشون بزنید. حیف کاغذ که خرج تراوشات ذهن همچین آدمی بشه. بهش نمی‌گم نویسنده چون لایقش نیست.
ایمان
من کتاب رو نخوندم اما به فرض تجزیه طلب... ارزش ادبی هنری کتاب باید معیار انتخاب باشه نه بحث عقیدتی و ایدئولوژی و... این تفکر در هر گرایش فکری می‌تونه خطرناک باشه و به حذف دیگران منجر بشه!
علی
برخی از دوستان همچین حرف از ظلمو ستم میزنن که انگار به بقیه ایرانیا ظلمی نشده اقای بوچانی دانشگاه دولتی درس خونده، کارمند آموزش و پرورش بوده، تویه کمپی گیر افتاده که همه ایرانیای مهاجر با هر زبون و فرهنگی گیر افتادن تازه ایشان به واسطه کرد بودنشون این شانسو داشتن احزاب چپ استرالیا حمایت کنند ازش واقامت بگیره دیگه ننه من غریبم ها چیه؟ کتاب امثال ایشان چاپ میشه چه محدودیتی داشته؟ شما کجای ایران دیدید یک نفرو چون لباس محلی تنشه اذیتش کنند؟ در دانشگاه ما برخی همکلاسی هامون با لباس محلیشون حاضر میشدن هچکسم چیزی نمیگفت یعنی اصلا بهش فکر نمیکردند، همین اقای نوید محمدزاده همشهریه نویسنده است برای ایشون چه محدودیتی بوده؟ بعد چرا متاسفید برای افکار a soul ؟ چون نظرش را گفته؟ ببینم برای اقای بوچانیم که از بام تا شام فحش میده به ایرانیان متاسفید؟ یا چون اون پناهند شده باید بذاریمش رو سرمون حلوا حلواش کنیم، یکی از دوستان گفت نبرد من هیتلرم پس نباید چاپ بشه، والا هیتلر ماهیت ایران را زیر سوال نبرده به ایران و ایرانیم فحش نداده، تازه به ایرانم حمله نکرده بود... نمیدونم این چه فکریه که چون با نظام مشکل داریم باید از همه مخالفاشم حمایت کنیم و هرکسی هم انتقاد کنه به این مخالفاعرزشیه؟
sorena
کم پیدایی
aida
ابتدای داستان خیلی جذاب و گیراست ولی از اواسط خیلی کسل کننده میشه . نکته ی خیلی خیلی مهمی که واقعا دیگه دوست نداشتم ادامه شو گوش بدم خوانش نوید محمد زاده بود که واقعا آدمو عصبی و استرسی میکرد . اصلا و اصلا خوانش خوبی ندارن. بیشتر به دورخونی نمایشنامه شبیه بود تا خوانش کتاب ....
لی لی
چقدر خوانش نوید محمدزاده غیر جالب هست. از همون اول جذابیت کتاب رو از بین برد.
Bahmanyar Afroozeh
غیر جالب خیلی جالب بود
abad
سلام دوستان کتاب، شنیدن تجربیات سخت و هولناک مهاجرت غیر قانونی است که فکر کنم هر کسی ان را بشنود یا بخواند ، هرگز در طول زندگیش به ان فکر هم نمیکند چه برسد بخواهد به ان اقدام نماید . میتوانم بگویم اموزنده بود اما لذت بخش نبود چون شنیدن یک تجربه تلخ بود . ممنونم از همه عواملی که در انتشار این اثر نقش داشته اند .
brightstar
خرید نکنند صدای نویدمحمدزاده برای این کتاب افتضاح هست. انگار فقط در استرس و هیجان هستید و این حجم از تزذیق اضطراب و هیجان اجازه ی درست فهمیدن داستان رو نمیده. به قدری هیجان اضافی تزریق میشه با صدای گوینده که چیزی از کتاب نمیشه فهمید من پولم رو دور ریختم و از گوش دادن به این کتاب منصرف شدم تا فصل ۸گوش دادم ولی چیزی نفهمیدم به خاطر دلایل بالا
niloufareabi
خودِ متن این حجم از هیجان رو می طلبید...بین متن و اون هیجانی که شما میگید یک تناسب زیبا وجود داشت
Feri
نمره ام به داستان ۵ و نمره ام به گویندگی ۲ یا حتی ۱ است. اواسط فصل سوم، ناچار شدم کتاب را رها کنم. نمیدانم‌ چرا نوید محمدزاده انقدر داد می زند؟ داستان را که نباید اینطوری خواند. واقعا گویندگی افتضاح بود، و تنها دلیلی که ناچار شدم نیمه کاره رهایش کنم، همین بود. اشکالاتی که در روایت داستان وجود دارد: ۱. این یک کتاب است و تنها می توان سخنان محاوره ای افراد با یکدیگر را به صورت دقیقا کتابی ادا نکرد، اما گوینده در جای جای داستان این اصل را کنار می گذارد و مانند سخن گفتن عادی اش، کلمه هایی را محاوره ای ادا می کند. مثلا به جای مثل می گوید مث... و بجای کشتی ها می گوید کشتیا. ۲. کشش های هجاهای کلمات بطور متتاسب ادا نمی سود، مثلا بازگشت دو هجای بلند دارد: باز- گشت. ولی راوی هجای دوم را کوتاه ادا می کند. این مشکلات در گویندگی یک بازیگر که باید کلاسهای مربوط به گویندگی را گذرانده باشد، قابل اغماض نیست. ۳. داد زدن های بی دلیل گهگاهی گوینده، برای شنونده ای که با هندزفری داستان را می شنود، بسیار آزاردهنده است. گوینده نمیداند برای القای حس هیجان نیازی به فریادزذن تیست؟ اینکار شنونده را شدیدا عصبی می کند. پیشنهاد می کنم گوینده ابندا کلاسهای گویندگی جناب ارمان سلطان زاده را بگذراند و بعد با آرامش شروع به روایت داستان کند. چون با چنین روایتی، کلا انسان را از شنیدن کتابهای صوتی فراری می دهد. مورد دیگر اینکه درون هر فصل، گاه ۱۰ ثانیه سکوت بود، تا بخشی دیگر شروع شود. درحالیکه می بایست موسیقی کوتاهی پخش میشد. اما تا اینجای کتاب، متن آن خوب بود و از اینکه بخاطر گوینده عصبی شدم و ناچار شدم کتاب را نیمه کاره رها کنم، بسیار ناراحت شدم.
Robin F
این داد زدن های گوینده واااااقعاً اذیت میکرد آدم رو همینطور صدای بلند موسیقی. و تعداد زیاد موسیقی ها وسط کتاب. انگار متوجه نیستند که وقتی با هندزفری کتاب رو گوش میدیم به احتمال زیاد در حال انجام کار دیگری هستیم و نمیتونیم هی صدا رو کم و زیاد کنیم.
helya.B
روایتی تلخ از پناهندگی ... ✅کشش داستان و همچین قلم زیبای نویسنده باعث میشه علاقه مند به دونستن ادامه ش بشیم . ✅ترجمه خوب و روان ✅خوانش مناسب
هزاره
ترجمه؟
shima mousavi
کتاب خیلی خوب و قوی و جذاب شروع میشه ولی هر چی به انتها میرسه داستان افت میکنه...
سپیده دم اندیشه
کاربر گرامی!، کتاب رو خونده حق داره در موردش نظر بده......
کاربر ۳۵۲۲۷۰۲
ملت همیشه در صحنه و متخصص که در هر زمینه ای خودش را صاحب نظر می دونه
كاربر ١٣٩١٢٢٢
گوینده مناسب گویندگی نیست !
Neda Ebadi
درد پناهندگی در بهترین حالت ممکن وصف شده و آنقدر عمیق که خواننده هم می تواند احساسش کند . بسیار تاثیر گذار است .
omid
واقعا درک نمیکنم چرا کتاب یه تجزیه طلب فراری که مدام علیه تمامیت ارضی ایران صحبت میکنه باید اینجا باشه!!
Ela Mira
خود کتاب فوق العاده است اما محمد زاده اصلا خوب نخوند کتاب رو.
کاربر ۳۴۶۳۹۷۳
این‌کتاب برای کسانی که مهاجرت غیر قانونی آرزوشون ه عالی ه . بخونن پشیمان‌بشن
زهره جون
خیلی انرژی منفی بود اصلا حال نکردم نه گویندگی نه متن
Robin F
در مورد کتاب نظری ندارم. بخاطر خوانش بد کتاب تا فصل سوم بیشتر نتونستم گوش بدم و با سردرد کتاب رو رها کردم. گوینده با صدای یکنواختی نمیخواند و گاهی حتی داد میکشید. تعداد قطعه های موسیقی میان متن خیلی زیاد بود و صدای موسیقی و افکت های صوتی هم نسبت به صدای گوینده خیلی بلند بود. خلاصه باید یه دست آدم دائم روی ولوم گوشی باشه که هی صدا رو کم و زیاد کنه. و وقتی با هندزفری گوش میکنید این مدل تنظیم صدا کاملاً آزار دهنده میشه.
آقای پنجاه درصد
از لحاظ محتوا دوران سپری شده یک پناهنده کرد ایرانی در مسیر رسیدن به استرالیاست. تا رسیدنش به جزیره‌ای بنام ماعوس شنیدنیست ، از اواسط داستان به بعد شاید به علت فشار روحی زیاد و بلاتکلیفی نویسنده در جزیره‌ای وسط اقیانوس، میشود «یک حزیان نامه به سبک ۱۹۸۴ اورول !!» پلات های تکراری و خسته کننده . اینرا از بهم ریختگی تن خوانش نسخه صوتی در فصل های دهم به بعد هم راحت میشود شنید که به بی تاثیر شدن اثر بوچانی می افزاید.
مریم کریم زاده
روایتی ناقص،بدون توضیح و فقط شرح وقایع...... شما را با هزاران سوال در ذهن رها میکند،از سختی ها و رنج کشیدن ها،از پایمال شدن حقوق انسانی و....میگه،ولی دلیل اینکه چرا کسی باید این راه رو انتخاب کنه رو نمیگه.. رنج کشیدن بی دلیل،بدون نتیجه، بدون تفکر،...اصلا من رو با نویسنده همراه نکرد، نمیدونم چرا حس کردم هیجان پوچی در طول داستان وجود داشت و احتمالا آقای محمدزاده برای گویندگی انتخاب شده چون خوراکش سیاه نمایی همراه با هیجان در خفقان هست.
تهمینه
دقیقا من هم در تمام طول داستان داشتم به این فکر میکردم که یعنی ارزشش رو داره؟
آیدین
نوید محمدزاده بهتره که فیلم بازی کنه تا صدا پیشه باشه. خیلی بد خوند. من بعد از پنج دقیقه دیگه نتونستم گوش بدم!!
مامانِ کتابخون
ماجراش جالبه، نوید محمدزاده اصلا گوینده مناسبی نیست، حتی اون جاهایی ک سعی میکنه هیجان بده به روند کتاب! هرچند باعث شناخته شدن این کتاب شد. ماجرای جالبیه اما شنیذنش دلیل بر تایید محتواش و موافقت با نویسنده ی تجزیه طلبش نیست، اتمامشم بی سر و ته بود

زمان

۱۰ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد