دانلود کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست با صدای سعید اسلام زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست اثر عبدالرحمن عالم

دانلود و خرید کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست

معرفی کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست

کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست نوشته‌ی استاد علوم سیاسی، عبدالرحمن عالم است که  اولین بار در سال ۱۳۷۳ به چاپ رسید. این کتاب به شناخت سیاست و ارتباط آن با علوم دیگر می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست

از سال‌های دور علم سیاست را «ارباب علوم» می‌نامیده‌اند. این حرف امروز گزافه به نظر می‌رسد، اما دور از حقیقت نیست. در جوامع امروزی سیاست آنچنان با زندگی مردم درامیخته است که همه خواسته یا ناخواسته با آن سروکار دارند.

تفکر سیاسی در دوران باستان و در غرب، از یونان آغاز شد. اما علم سیاست، به عنوان یک رشته‌ی آموزشی عالی، تا حدی نو است و در صد سال گذشته رشد کرده است. پیش از آن، بررسی و توجه پی‌گیرانه‌ سیاست در اختیار شهریاران، سیاستمداران، فیلسوفان و حقوقدانان بود. 

مردم در امور عمومی نقشی نداشتند و به سیاست و نظریه‌پردازی سیاسی هم نمی‌پرداختند. با ظهور دموکراسی نو و ناسیونالیسم، انحصار علم سیاست به پایان رسید و سیاست کاری همگانی شد. گسترش آموزش‌وپرورش به رشد فزاینده‌ آگاهی سیاسی توده‌ها  انجامید و از این راه مردم روزبه‌روز بیشتر در جریان‌های سیاسی شرکت کردند. دیگر هیچ سیاستمدار یا متفکری نمی‌توانست به مردم بی‌توجه باشد. افکار عمومی اهمیت زیادی پیدا کرد و بنابراین نه‌تنها حکومت‌ها، بلکه گروه‌های سازمان‌یافته و احزاب سیاسی هم تلاش‌های زیادی کردند تا بر آن تاثیر بگذارند.

علم سیاست به تحلیل و بررسی جنبه‌های سیاسی پدیده‌های اجتماعی نظر دارد. تحلیل سیاسی به انسان کمک می‌کند تا جهانی را که در آن زندگی می‌کند، بهتر بشناسد و بتواند به تغییرات کوچک و بزرگ که هرکدام یکی از جنبه‌های جدایی‌ناپذیر زندگی‌اند، تاثیر بیشتری ببخشد. تعاریف زیاد و گسترده‌تری در این‎باره وجود دارد که در نسخه‌ی صوتی کتاب ، آن را به طور مفصل خواهید شنید. اما شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که آیا سیاست علم است؟ 

برخی از کسانی که درباره‌ی سیاست اندیشیده و نوشته‌اند، نپذیرفته‌اند که رشته‌ای علمی به نام علم سیاست به وجود آمده باشد و بسیاری تاکنون در علمی بودن سیاست تردید کرده‌اند. اختلاف‌نظر سیاست‌شناسان درباره‌ی اصول و بنیادهای علم سیاست نباید شگفت‌انگیز باشد. علم سیاست، تنها علمی اثباتی نیست که به گردآوری واقعیات بپردازد و به صورت رابطه‌ی علّی و معلولی آن‌ها را منظم کند. علم سیاست در ضمن علمی هنجاری است. تنها به بررسی آن‌چه هست، نمی‌پردازد، بلکه به مطالعه‌ی دگرگونی‌های سیاسی برای نیل به هدف‌هایی مشخص نیز می‌پردازد و از آن‌جا که داوری‌های ارزشی هیچ‌یک از سیاست‌شناسان یکسان نیست، اختلاف در مورد هدف‌های مطلوب کوشش انسان در مسائل سیاسی نمی‌تواند اجتناب‌پذیر باشد و چنین اختلافاتی بر مطالعه اثر می‌گذارد. 

با این‌حال بنیادهایی که درباره‌ی آن‌ها توافق نظر ایجاد می‌شود، در حال پدیدار شدن هستند. همچنین، اینک درمیان پژوهشگران سیاسی در مورد روش‌های مناسب برای بررسی پدیده‌های سیاسی تفاهم پسندیده‌ای وجود دارد. بنابراین، دیگر دلیل معتبری وجود ندارد که علمی بودن سیاست را رد کنیم. این سخن به آن معنی نیست که علم سیاست هنوز یکی از علوم کم‌رشد نیست.

در این کتاب صوتی نویسنده در ۱۶ فصل، با ارئه‌ مطالب لازم، ماهیت فعالیت‌های سیاسی، چگونگی پیدایش نهادهای سیاسی و جایگاه سیاست در زمینه‌ی گسترده‌ی زندگی اجتماعی را به طور نظری و عملی توضیح دهد.

شناخت مقدماتی زندگی سیاسی، عرصه و تقسیمات علم سیاست، توضیح و تبیین روش‌های علم سیاست، پیوندهای علم سیاست با دیگر علوم اجتماعی، مفاهیم جدید در علم سیاست مانند ایدئولوژی، قدرت، اقتدار، مشروعیت، نوسازی و ...، مطالعه‌ی شناخت دولت و ملت، عناصر تشکیل‌دهنده‌ی دولت، عوامل پیدایش ملت، رشد روحیه‌ی ناسیونالیستی، نظریه‌های توضیح‌دهنده‌ی منشاء دولت، بررسی تحول و تکامل تاریخی، شناساندن گونه‌های اولیه‌ی دولت، ماهیت و هدف‌های دولت از دیدگاه نظریه‌ی ارگانیک، سرشت حاکمیت و انواع آن و ... از جمله مباحثی است که به‌طور مفصل در بخش‌های این کتاب بررسی شده است.

درباره عبدالرحمن عالم:

عبدالرحمن عالم استاد و مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۲۹ در ادبیل متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران است و در سال ۱۳۵۳موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی روابط بین‌الملل شد. او مدرک دکتری تخصصی خود را نیز در سال ۱۳۶۴ از دانشکده حقوق دانشگاه تهران دریافت کرد.

برخی از تالیفات او عبارتند از:

  • چین: سیاست خارجی و روابط با ایران
  • مفهوم تجاوز در حقوق بین‌الملل
  • تجاوز عراق به ایران و موضعگیری سازمان ملل متحد
  • تاریخ فلسفه سیاسی غرب (از آغاز تا پایان سده‌های میانه)
  • تاریخ فلسفه سیاسی غرب (عصر جدید و سده نوزدهم)
  • اندیشه‌های سیاسی چین باستان
  • سیاست و حکومت جدید

شنیدن کتاب صوتی بنیادهای علم سیاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران و علاقه‌مندان به شناخت علم سیاست را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.


نظرات کاربران

مهران آذربایجانی
۱۴۰۱/۰۶/۱۸

سلام بسیار عالی بود و همین خوب بودن این کتاب باعث شد در نظر دادن‌ها شرکت کنم تا عزیزانی که قبل خرید به نظر ها توجه می‌کنند این کتاب را پیشنهاد کرده باشم تا لذتی که من از این کتاب

- بیشتر
کاربر ۲۰۴۱۵۷۸
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

برای آشنایی با علم سیاست کتاب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را مطالعه کنید ، نویسنده کتاب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران : جناب آقای دکتر سید جلال دهقانی فیروز آبادی

زمان

۱۸ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۷۵۹٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۸ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۷۵۹٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰
۳۰%
تومان