دانلود کتاب صوتی اراده به دانستن با صدای سعید اسلام زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اراده به دانستن اثر میشل فوکو

دانلود و خرید کتاب صوتی اراده به دانستن

معرفی کتاب صوتی اراده به دانستن

کتاب صوتی اراده به دانستن نوشته میشل فوکو، متفکر معاصر فرانسوی است. این کتاب نخستین جلد از مجموعه سکسوالیته‌هاست که قرار بود در ۶ جلد منتشر شوند. کتاب «اراده به دانستن» نخستین جلد از این مجموعه است که در سال ۱۹۷۶ منتشر شد. فوکو در این کتاب به موضوع سکسوالیته می‌پردازد و ادعا می‌کند که سکسوالیته نامی است که می‌توان به سامانه‌ای تاریخی داد.

درباره‌ کتاب صوتی اراده به دانستن

فوکو معتقد است سکسوالیته داده‌ای طبیعی نیست که قدرت به دنبال سرکوب آن باشد و یا حوزه‌ای مبهم که دانش بخواهد آن را کشف کند؛ بلکه سکسوالیته سامانه‌ای تاریخی است که در آن مجموعه‌ای از کردارهای گفتمانی و ناگفتمانی (مثل برانگیختن بدن‌ها، تشدید لذت‌ها، تحریک به گفتمان، شکل‌گیری شناخت‌ها، تقویت کنترل‌ها و مقاومت‌ها) به صورتی زنجیروار و مطابق با استراتژی‌های دانش و قدرت به هم متصل شده‌اند.

کتاب چهار بخش دارد. عنوان بخش اول «ما و ویکتوریایی‌هایی دیگر» است. نویسنده در این بخش از رک‌گویی قرن هفدهم می‌گوید که کلمات و اعمال جنسی بدون توداری اظهار می‌شدند، اما رفته‌رفته سکسوالیته قبح پیدا کرد و مخفی شد.

عنوان بخش دوم «فرضیه سرکوب» است. فوکو قرن هفدهم را سرآغاز سرکوب می‌داند و معتقد است از این زمان صحبت از مسائل سکسوالیته ممنوع شد. 

در بخش دوم نیز درباره «علم جنسی» صحبت می‌کند. 

بخش چهارم به‌عنوان مفصل‌ترین بخش کتاب، درباره «سامانه سکسوالیته» است. بخش پنجم نیز عنوان حق مرگ و قدرت اراده‌کننده زندگی را دارد. میشل فوکو در این بخش بیان می‌کند که از دیرباز یکی از امتیازهای سرشت‌نمای قدرت حاکم، حق زندگی و مرگ بوده است.

شنیدن کتاب اراده به دانستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی و فلسفه پیشنهاد می‌کنیم

نظرات کاربران

کتاب 1984
۱۳۹۹/۰۸/۲۲

لطفا برای این کتاب فوق العاده تخفیف بذارید

Juror #8
۱۴۰۱/۰۶/۳۱

لطفاً نسخه‌ی نوشتاری این کتاب رو هم موجود کنید. فکر می‌کنم کتاب‌هایی ازین دست که نیاز به سروکله زدن با جملات و تعمق در گزاره‌های مطرح‌شده دارند، باید مطالعه شوند. شنیده شدن چندان مناسب کتاب فلسفی نیست.

hamed318
۱۴۰۰/۰۳/۲۷

این اثر یک روضه خوانی پست مدرن است، در باب موضوعی به شدت شخصی، غریزی، و غیر چارچوب مند. بعضی ها باید بپذیرند که دوران مونولوگ تمام شده، بشر امروز اندیشه ای را میخواهد که مستند به منطق و مستدل

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۲۷۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۲۷۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان