دانلود کتاب صوتی قدرت عادت با صدای حامد حشمتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قدرت عادت اثر حامد حشمتی

دانلود و خرید کتاب صوتی قدرت عادت

نویسنده:چارلز داهیگ
گوینده:حامد حشمتی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی قدرت عادت

کتاب صوتی قدرت عادت نوشته چارلز داهیگ یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا در سال ۲۰۱۲ بود. چارلز داهیگ، خبرنگار تجاری نیویورک تایمز، در این کتاب ما را به لبه‌ی هیجان‌انگیز اکتشافات علمی در خصوص چرایی وجود عادت‌ها و چگونگی تغییر آن‌ها می‌برد. نویسنده با هوش سرشار و توانایی تقطیر مقادیر زیادی از اطلاعات در روایت‌های جذاب، درک کاملا جدیدی از طبیعت انسان و پتانسیل آن برای تحول ارائه می‌کند. کتاب صوتی قدرت عادت در بطن خود صحبت‌های جالبی در خصوص کلید مشترک عادات خوبی مثل ورزش منظم، کاهش وزن، تربیت کودکان استثنایی، بهره‌وری بیشتر، تاسیس شرکت‌های موفق و دستیابی به اهداف دارد. لازم به ذکر است که این کتاب جالب توجه ۶۲ هفته در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار داشت.

درباره کتاب صوتی قدرت عادت

کتاب صوتی قدرت عادت، با عنوان فرعی چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم؛ در زندگی و کسب‌وکار، چکیده صدها پژوهش دانشگاهی، مصاحبه با بیشتر از سیصد دانشمند و تحقیق و بررسی ده‌ها سازمان بوده و درباره علم ساختار عادت در زندگی، شرکت‌ها، و اجتماع است. در طول این کتاب با شرح داستان‌های گوناگون می‌آموزیم که چرا برخی افراد و شرکت‌ها با وجود سال‌ها تلاش برای تغییر هممچنان سخت می‌کوشند و برخی یک شبه خودشان را از نو می‌آفرینند. نویسنده شما را به بازدید از آزمایشگاه‌هایی می‌برد که عصب‌شناسان چگونگی کارکرد عادت‌ها و مکان دقیق آن‌ها را در مغز بررسی می‌کنند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که چگونه عادات برای موفقیت مایک فلپس شناگر المپیک، هاوارد شولتز مدیرعامل استارباکس، و قهرمان حقوق مدنی مارتین لوترکینگ حیاتی بودند. می‌توانید بفهمید که چگونه عادات کلیدی می‌توانند میلیاردها کسب درآمد نموده و به معنای واقعی بین شکست و موفقیت، زندگی و مرگ کفه ترازو را سنگین‌تر کند. این تحقیقات به سراغ تغییرات چند شخص موفق رفته و نکات اشتراک آن‌ها را پیدا می‌کند.

کتاب صوتی قدرت عادت شامل سه بخش کلی است: بخش اول پدید آمدن موضوعات در زندگی افراد. این بخش عصب‌شناسی شکل‌گیری عادت، چگونگی ساخت عادات جدید و تغییر عادت‌های قدیمی با روش‌های مختلف را بررسی می‌کند. بخش دوم عادات شرکت‌های موفق را بررسی می‌کند و درباره نحوه عملکرد مدیر یک شرکت است که قبل از تصدی مقام وزارت دارایی توانست با تمرکز بر یک عادت محوری، این شرکت را از ورطه نابودی به صدر جدول بکشاند. بخش سوم به بررسی عادات جوامع می‌پردازد. مثلا توضیح می‌دهد که چگونه مارتین لوترکینگ و جنبش‌های حقوق مدنی به پیروزی رسیدند.

کتاب صوتی قدرت عادت بخشی به نام چرخه‌ی عادت نیز دارد. چارلز داهیگ در این بخش توضیح می‌دهد که این چرخه یک الگوی عصبی است که بر هر عادتی منطبق است و شامل سه عنصر اصلی است: نشانه آغازین، روال و پاداش. درک این مولفه‌ها می‌تواند به درک چگونگی یک تغییر عادت بد یا خوب کمک کند. در ابتدا مغز با یک سرنخ مثل حرکت یک ماشه، تمایل خود را به یک عنوان نشان می‌دهد. قلب عادت یک روتین ذهنی، حسی، یا فیزیکی است. در نتیجه، مغز در مقوله پاداش تصمیم می‌گیرد که کدام چرخه ارزش بیشتری برای یادآوری و تکرار در آینده دارد.

در بخشی دیگر از این کتاب صوتی، به نام قانون طلایی تغییر عادت، نویسنده ثابت می‌کند که تغییر عادات اعتیادآور و جایگزینی آن‌ها با عادات جدید آسان‌تر است. به این صورت که اگر سرنخ اولیه را حفظ کرده، روال را جایگزین و پاداش را جدی بگیرید، در نهایت تغییر رخ خواهد داد. اگرچه برای افرادی که به کاری که انجام می‌دهند باور ندارند استثنا وجود دارد و معمولا تسلیم می‌شوند. باور، عنصر حیاتی این تغییر است اما می‌توان جایگزین‌هایی برای آن در نظر گرفت و آن پیوستن این افراد به گروه‌هایی با اهداف مشترک و یا گروه‌های مسئولیت‌پذیر است.

کتاب صوتی قدرت عادت در لیست تاثیرگذارترین کتاب‌ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد نیز قرار گرفته است. 

شندین این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

به قول جان مکسول «اگر عادت‌هایت با رویاهایت هم‌خوانی ندارند، نیاز است که یا عاداتت را تغییر دهی یا رویاهایت را». شنیدن کتاب صوتی قدرت عادت به همه‌ی افرادی که در راستای رسیدن به رویاهای خود و تغییر آنچه که دارند و هستند خواهان کسب عادات جدید و یا ترک برخی از عادات قدیمی خود هستند توصیه می‌شود. با شنیدن این کتاب صوتی با دلایل علمی مشکلات ترک یک عادت آشنا شده و در ادامه مسیر صحیحی را برای ترک آن عادت فرا خواهید گرفت. بنابراین شنیدن این کتاب می‌تواند برای همه افراد مفید باشد.

چرا باید کتاب صوتی قدرت عادت را بشنویم؟

نظم و دیسیپلین در زندگی شخصی امری ضروری به نظر می‌رسد. ممارست در تمرین نظم داشتن، و داشتن برنامه برای رسیدن به اهداف و ارزش‌های زندگی، سلسله عادات ما را می‌سازند و مجموعه عادات، چیستی ما و آینده ما را می‌سازند. کتاب صوتی قدرت عادت همانطور که پیشتر اشاره شد، از لحاظ علمی فرآیند کسب و ترک عادات را بررسی نموده و این روند را برای ما تسهیل می‌کند.

درباره چارلز داهیگ

چارلز داهیگ متولد ژانویه سال ۱۹۷۴ در نیومکزیکو است. پدرش وکیل و خواهرش کتی داهیگ سیاستمدار و سناتور دموکرات نیومیکزیوست، و در کل تمایل زیادی برای به اشتراک‌گذاری زندگی خصوصی خود ندارد. او که در دوران کودکی به تحلیل مسائل و رویدادها معروف بود تصمیم گرفت در دانشگاه یل تاریخ بخواند و سپس مدرک MBA خود را از دانشگاه هاوارد دریافت نمود.

او روزنامه‌نگار و نویسنده غیرداستانی آمریکایی است که سابقاً خبرنگار نیویورک تایمز بود و سلسله مقالاتی تحت عنوان The ieconomy در خصوص تجارت از دریچه چشم شرکت اپل و دیگر شرکت‌های مطرح و به‌روز تکنولوژی می‌نوشت. او جایزه پولیتزر را برای این گزارش‌های توضیحی دریافت کرد. چارلز داهیگ همچنین جوایز متعدد دیگری مثل انتخاب بهترین اثر غیرداستانی گودریدز و یا جایزه خبر و مستندات امی را از آن خود کرده است. او همچنین دو کتاب چاپ‌شده به نام قدرت عادت و کاری که ما در زندگی و کار انجام می‌دهیم در کارنامه‌ی خود دارد. چارلز دوره تغییر از روزنامه‌نگار به یک نویسنده موفق را طی ده سال از سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ طی کرد.

جالب است بدانید که چارلز داهیگ در یک مستند به نام «خیره به نور زیباهای من » نقش‌آفرینی نموده است. این مستند سال ۲۰۱۷ ساخته شده و درخصوص دگرگونی جهان بر اثر ورود تکنولوژی و به طور خاص رایانه و اینترنت است. او همچنین میزبان پادکست «چگونه؟ با چارلز داهیگ» است.

دیگران درباره کتاب قدرت عادت چه گفته‌اند؟

جیم کالین این کتاب را «تیز، اغواکننده و مفید» خوانده است. فایننشال تایمز درباره کتاب قدرت عادت نوشته است: «تعداد کمی از کتاب‌ها به راهنمای ضروری زندگی تبدیل می‌شوند. قدرت عادت یکی از آن استثناهاست. چارلز داهیگ نه تنها چگونگی شکل‌گیری عادات، بلکه چگونگی کنار گذاشتن عادات بد و چسبیدن به عادت‌های خوب را نیز توضیح می‌دهد.»

نیویورک تایمز نیز این کتاب را به‌عنوان کتابی «سرگرم‌کننده، لذت‌بخش، شگفت‌انگیز. نگاهی جدی به علم شکل‌گیری و تغییر عادات» معرفی کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی قدرت عادت می‌شنویم

عادت‌ها سرنوشت محتوم ما نیستند. همان‌طورکه در دو فصل آینده توضیح خواهم داد، عادت‌ها را می‌توان فراموش کرد، تغییر داد یا جایگزین کرد؛ اما دلیل اینکه کشف و درک چرخه عادت تا این اندازه اهمیت دارد این است که با این درک یک حقیقت اساسی آشکار می‌شود: هنگامی که عادتی شکل می‌گیرد، مغز دیگر به آن فکر نمی‌کند، مشارکت در تصمیم‌گیری را متوقف می‌کند، از فعالیت شدید دست می‌کشد یا تمرکز خود را روی کارهای دیگر معطوف می‌کند، بنابراین تا زمانی که شما آگاهانه با عادتی مبارزه نکنید یا عادتی جدید را جایگزین نکنید، آن الگو به‌طورخودکار ادامه خواهد یافت.

بااین‌حال فهمیدن اینکه عادت‌ها چگونه کار می‌کنند و درک ساختار چرخه عادت، کنترل آن‌ها را برای ما ساده‌تر می‌کند. هنگامی که شما عادتی را به اجزای آن تقسیم می‌کنید، می‌توانید آن را بهتر بشناسید.

آنا گریبیل، یکی از محققان ام.آی.تی. که آزمایشات زیادی درباره هسته‌های قاعده‌ای مغز انجام داده بود به من گفت: «ما طی یک‌سری آزمایش‌ها به موش‌ها یاد دادیم در همان مارپیچ آن‌قدر بالا و پایین بدوند که برایشان به یک عادت تبدیل شود. سپس این عادت دوم آن‌ها را نیز با تغییردادن جای جایزه از بین بردیم و بعد از مدتی جایزه را در همان جای قدیمی گذاشتیم و در کمال تعجب متوجه شدیم عادت‌های قدیمی دوباره به‌سرعت برمی‌گردند. درواقع متوجه شدیم عادت‌ها هرگز واقعاً از بین نمی‌روند. آن‌ها در ساختارهای مغز ما کدگذاری می‌شوند که البته در بسیاری موارد مزیت بسیار بزرگی برای ما محسوب می‌شود. برای مثال اگر مجبور بودیم بعد از هر تعطیلی یا مسافرت، رانندگی را از نو یاد بگیریم خیلی وحشتناک بود؛ اما مشکل اینجاست که مغز نمی‌تواند تفاوت میان عادت بد و عادت خوب را تشخیص دهد، بنابراین اگر عادت بدی داشته باشیم آن عادت همیشه جایی در مغز ما کمین ایستاده است و دنبال سرنخ یا پاداش درست می‌گردد.»

برای مثال به همین علت است که ایجاد عادت‌های ورزشی یا تغییردادن رژیم غذایی تا این اندازه سخت است. هنگامی که ما عادت‌های ساده‌ای مانند نشستن روی مبل یا خوراکی خوردن هروقت دلمان خواست را می‌آموزیم، این الگوها برای همیشه در ذهن ما باقی می‌مانند. به همین ترتیب اگر یاد بگیریم روتین‌های عصب شناختی جدیدی برای خود بسازیم که بر رفتارهای قدیمی غلبه کند یا به‌عبارتی کنترل چرخه عادت خود را به دست بگیریم، می‌توانیم عادت‌های بد را به پس‌زمینه مغز رانده و عادت‌های خوب جدید را جلو بیاوریم و غالب کنیم. مانند کاری که لیزا آلن پس از سفرش به قاهره انجام داد. مطالعات نشان می‌دهند هنگامی که فردی الگوی جدید می‌سازد، ورزش کردن یا بیهوده خوراکی نخوردن، می‌تواند به اندازه هر عادت دیگری خودکار شود.

نظرات کاربران

مصطفی
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

کتاب فوق العاده عالی هستش و گوینده بسیار عالی هم داره

pouyafh
۱۴۰۱/۰۱/۱۹

اگر به دنبال خودسازی هستیم در درجه اول باید خودمان را درست بشناسیم بفهمیم که با یک علت منطقی و درست، چقدر راحت تغییر می‌تون کرد و این تغییر چه تاثیری بر زندگی‌مان می‌گذارد واقعا از خواندن این کتاب خوشحالم تغییر کردن برای من غیر

- بیشتر
من مسئول زندگی خودم هستم
۱۴۰۰/۰۳/۲۶

کتابش عالیه نتیجه سالها تحقیق

pouriyams
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

کتاب فوق العاده ای هستش مطالب مفید همراه با مثال های روزمره و شرکت های بزرگ ،

Sharareh Zainalian
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

این کتاب به صورت بنیادی عادت را در فرد، جامعه و مشاغل توضیح میده که چطور عادت ها به وجود می‌آیند و چطور مشاغل و شرکت ها از این علم استفاده میکنند. اگر به دنبال درک عادت فردی هستید و

- بیشتر
کاربر ۴۵۷۷۵۲۴
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

از نادر کتاب های که واقعا خواندش را به همه توصیه میکنم من در طول مدت خوانش کتاب واقعا با آن زندگی کردم . تشکر ویژه هم از صدای خوب و دلنشین جناب آقای حشمتی بسیار کتاب عالی هست بخوانید لذت

- بیشتر
ناتلا
۱۴۰۲/۰۷/۳۰

کاش این کتاب ایتقدر داستانای مزخرف نداشت.

Padideh Mohammadi
۱۴۰۰/۱۲/۲۷

مطالب کتاب خیلی سطحی بودند، پی نوشت اخر کتاب قابل گوش دادن نیست انقدر که موسیقی متن بلند است.

زمان

۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۷۴۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۷۴۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان