دانلود کتاب صوتی حکایت‌های فلسفی اسطوره‌های یونان باستان با صدای ندا پوریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی حکایت‌های فلسفی اسطوره‌های یونان باستان اثر میشل پیکمال

دانلود و خرید کتاب صوتی حکایت‌های فلسفی اسطوره‌های یونان باستان

معرفی کتاب صوتی حکایت‌های فلسفی اسطوره‌های یونان باستان

حکایت‌های فلسفی اسطوره‌های یونان باستان نوشته میشل پیکمال، حکایت‌هایی را از زبان مردم یونان باستان درباره دنیایی که به دست زئوس خدای اساطیری این مردم ساخته شده، روایت می‌کند.

همه جوامع اسطوره‌هایی دارند که وظیفه ان اسطوره‌ها شرح چگونگی پیدایش جهان در باور مردمان نخستین است. اسطوره‌ها به پرسش‌هایی بنیادین درباره جهان و انسان پاسخ‌ می‌دهند اما نه پاسخ‌هایی بر اساس واقعیت، بلکه پاسخ‌هایی که برای مردم زمان خودش قانع‌کننده بود و آنها را وامی‌داشت تا در برابر بزرگی و عظمت طبیعت و اتفاقات طبیعی سر فرود آورند.

اساطیر ملت‌ها با ریشه‌های مشترکی که دارند در طول تاریخ ماندگار شده و تبدیل به کهن الگوهایی برای شناخت و تفسیر باورها، روحیات و حافظه جمعی مردمانش شده‌اند.

مردم یونان باستان اعتقاد داشتند بازماندگان دنیایی هستند که به دست زئوس ساخته شد و پس از مدتی این خدا با خشمش آن را ویران کرد. حادثه‌ای که طوفان نوح را در ذهن ما تداعی می‌کند. حال یونانیان باید بدانند که کدام آزادی ها بر آنان روا است و کدام‌ها نیست. بنابراین، همه اسطوره‌ها قهرمان‌هایی دارند. این قهرمان‌ها برای انسان الگو بوده‌اند. ماجراهای آن‌ها به نحوی توانایی‌ها و امکانات محدود انسان را به رخ می‌کشد و درواقع به انان درس زندگی می‌دهد.

 درباره کتاب صوتی حکایت‌های فلسفی اسطوره‌های یونان باستان

در کتاب صوتی حکایت‌های فلسفی اسطوره‌های یونان باستان حکایت اساتیدی را می‌شنویم که شاید به نحوی بازتاب‌دهنده‌ خصایل و خلق‌وخوهای انسانی‌اند. در پایان هر حکایت، خواننده به فکر کردن، سوال کردن و «فلسفیدن» دعوت می‌شود.

«از اسطوره تا فلسفه» عنوان مطلب کوتاهی به قلم میشل پیکمال است که در ابتدای کتاب آمده و عناوین حکایات کتاب که پس از آن آمده‌اند، به ترتیب عبارت‌‌اند از: 

«زئوس و آفرینش جهان»، «پرومته، یار انسان»، «دوکالیون، پیرها و طوفان»، «هدیه آتنا به یونان»، «فائتون و ارابه خورشید»، «هراکلس و هیولای نُه سر»، «هراکلس و جامه نسوس»، «پِرسه، پسر باران طلا»، «سیزیف و مجازات جاویدان»، «تانتال و عذاب خواسته‌ها و تمایلات»، «آراکنه، ریسنده‌ای برای جاودانگی»، «آریون و دلفین‌ها»، «میداس و گوش‌های الاغ»، «تِزه و ریسمان آریان»، «ایکار، انسان پرنده»، «آشیل و انتخاب سرنوشت»، «پگاز و بلروفون»، «اودیپ در زندان سرنوشت» و «آنتیگون، زنی در برابر بی‌عدالتی».

شنیدن کتاب حکایت‌های فلسفی اسطوره‌های یونان باستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به اسطوره‌شناسی و فلسفه، از شنیدن حکایات این کتاب لذت خواهند برد.


نظرات کاربران

عالیی
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

عالیی

vdkgdoxgjdbckvvdobx
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

مسخره

Favania
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

کتاب خوبی بود، خصوصا اگه به افسانه‌های یونان باستان علاقه دارید. داستان‌هایی روایت شد و شرح فلسفی کوتاهی بر آن داده شد.

زمان

۲ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۱۲۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۱۲۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان