دانلود کتاب صوتی هزار و یک شب با صدای ویدا امین‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هزار و یک شب اثر عبداللطیف طسوجی

دانلود و خرید کتاب صوتی هزار و یک شب

معرفی کتاب صوتی هزار و یک شب

کتاب صوتی هزارویک شب، که افسانه‌های آن توسط ملا عبدالطیف طسوجی، جمع‌آوری شده است، قصه‌ها و حکایاتی شیرین و پندآموز از فرهنگ قدیم ایران، هند و عربستان است. نسخه صوتی این اثر محصول انتشارات شنیدار است.

درباره‌ی کتاب صوتی هزارویک شب

در زمان‌های دور، پادشاهی زندگی می‌کرد که همسری داشت. اما روزی متوجه شد که همسرش به او خیانت می‌کند. او که از فهمیدن این راز بسیار ناراحت و آشفته شده بود، زن را کشت و از آن پس کینه‌ای در دلش شکل گرفت. برای خاموش کردن آتش این کینه دست به انتقام گرفتن از همه‌ی زنان و دختران زد. او هر شب دختری را به عقد خود درمی‌آورد و روز بعد، پیش از طلوع آفتاب، او را می‌کشت. در این میان، شهرزاد که دختر وزیر بود، داوطلب ازدواج با پادشاه شد. شب هنگام برای پادشاه قصه‌ای گفت و آن را ناتمام گذاشت. پادشاه که می‌خواست بقیه‌ی قصه را بداند، قتل او را یک روز به عقب انداخت و به همین ترتیب هر شب شهرزاد بخشی از قصه را برای پادشاه می‌گفت و عطش او را سیراب نمی‌کرد. شهرزاد در هر کدام از قصه‌هایی که می‌گفت، پند و اندرزی می‌نهفت و تا ان‌جا پیش رفت که در شب هزار و یکم، دیگر اثری از آن کینه در دل پادشاه وجود نداشت...شهرزاد قصه‌گو، راوی قصه‌های هزارویک شب شد که تا به امروز زنده و شیرین و دل‌نشین، باقی مانده‌اند.  

کتاب صوتی هزارویک شب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب هزارویک شب برای علاقه‌مندان به ادبیات کهن ایران و همچنین کسانی که دوست دارند افسانه‌های قدیمی را بخوانند و با آن‌ها آشنا بشوند بسیار جذاب و خواندنی است.

درباره‌ی عبداللطیف طسوجی

ملا عبداللطیف طسوجی (۱۳۰۶–۱۲۹۴ ه‍. ق) نویسنده، مترجم و از فضلای عهد فتحعلی شاه و محمد شاه و اوایل عهد ناصری است. این شخص مردی فاضل بوده و کتاب لغت برهان قاطع را که دارای انحطاط فراوان می‌باشد در زمان سلطنت محمد شاه اصلاح کرده‌است.

وی از مردم طسوج آذربایجان و ساکن تبریز بود.او از یک خانوادهٔ روحانی برخاست و فارسی و عربی و علوم دینی را فرا گرفت و به سلک روحانیون و اهل منبر درآمد و به دستور محمد شاه تعلیم و تربیت شاهزاده ناصرالدین میرزا ولیعهد را عهده‌دار گردید و با اینکه در آن زمان ملا باشی دیگری در تبریز بود، لقب ملاباشی گرفت و چون به حج رفت و بازآمد به حاجی ملاباشی معروف شد.

عبداللطیف طسوجی در سال ۱۲۶۴ ه.ق از امیرکبیر اجازه سفر به عتبات را گرفت و سال‌ها در نجف معتکف بود و در همانجا نیز درگذشت.

معرفی نویسنده
عبداللطیف طسوجی

عبداللطیف طسوجی در شهر تبریز و در یک خانواده‌ی روحانی و متدین به دنیا آمد. او در بزرگسالی همچون پدرش مجتهد بود، به همین جهت با لقب «مُلاباشی» بین مردم شناخته می‌شد. طسوجی از جمله مردمان فرهیخته‌ی آذربایجان و زمانه‌ی خود به شمار می‌رفت، او از خود آثار مهمی همچون ترجمه‌ی فارسی هزار و یک شب را به جای گذاشت و می‌توان گفت که درمورد او کم‌لطفی و بی‌مهری صورت گرفته است. چرا که حتی در مقدمه‌ی این کتاب هم اشاره‌ی کمی به او شده و کار تاثیرگذار و شایسته‌ی او آنچنان که باید مورد قدردانی قرار نگرفته است.

نظرات کاربران

مرادی
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

خیلی گول بزنیه فقط میخوان پولاتونو بگیرن کتاب کامل نیست

Adunia
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

چجوری یک کتاب دو هزار صفحه ای رو توی ۴۵ دقیقه جا دادین؟ بعدم میگید نسخه کامل؟یه کم انصاف داشته باشید آخه

کاربر ۵۶۱۹۵۶۲
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

پول کامل کتاب را گرفتن ولی کامل نیست .نخرید

کاربر ۳۳۳۹۴۳۸
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

به هیچ عنوان نخرید کامل نیست

کاربر ۶۱۸۹۸۴۴
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

کامل نیست

مجید
۱۴۰۰/۰۴/۳۰

جالب جذاب و شنیدنی

زمان

۴۶ دقیقه

حجم

۴۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴۶ دقیقه

حجم

۴۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۷,۰۰۰
۸,۵۰۰
۵۰%
تومان