دانلود کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند اثر میلاد فتوحی

دانلود و خرید کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند

معرفی کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند

کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند اثری از تی هارو اکر است که ذهنیت ما را درباره استقلال مالی و به دست آوردن ثروت تغییر می‌دهد و با ارائه‌ راهکارهای عملی، به ما در ثروتمند شدن کمک ‌می‌کند.

نسخه صوتی این اثر با ترجمه‌ مرتضی ذوالنور و صدای میلاد فتوحی توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند

کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند (Secrets of Millionaire Mind: Mastering the Inner Game of Wealth) قرار است به ما کمک کند تا حلقه‌ مفقوده‌ای را پیدا کنیم که میان آرزوی موفقیت مالی و رسیدن به آن قرار گرفته است. اما چگونه؟

به دست آوردن ثروت و داشتن استقلال مالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروزی بشر است. مدتی می‎‌شود که با تغییر دنیا و سرعت گرفتن تغییرات، سبک زندگی مردم نیز تغییر کرده است. یکی از این تغییرات به دست آوردن استقلال مالی و اداره امور مالی به نحوه‌ی صحیح است. به طوری که انسان بتواند میان درآمد و مخارجش توازنی برقرار کند، پس‌انداز کافی داشته باشد و البته برای مخارج پیش‌‎بینی‌نشده، تفریح و... نیز به میزان مورد نظرش پول داشته باشد. اما چیزی که شاهدش هستیم، چندان با تعاریف بالا، همخوانی ندارد.

شاید شما هم این سوال را از خودتان پرسیده باشید: چرا در تقدیر برخی از آدم‌ها، ثروتمند شدن آمده و برخی دیگر، همیشه باید با مشکلات و مسائل مالی دست و پنجه نرم کنند. حتما ما هم زمانی که نتوانستیم به استقلال مالی دست پیدا کنیم و یا آنطور که می‌خواهیم، موفق و ثروتمند شویم، به فکر افتاده باشیم که چه چیزی مانع ما شده است؟ ممکن است بهانه‌های بسیاری در ذهنمان داشته باشیم و عدم موفقیت و ناتوانی خود را در استقلال مالی به وضع زندگی و اقتصاد ربط دهیم.

تی. هارو اکر در کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند به سراغ جواب این سوال رفته است. پاسخ کوتاه نویسنده به این سوال که چرا برخی از افراد ثروتمند می‌شوند و برخی دیگر نه، این است: همه چیز به ذهنیت انسان‌ها برمی‌گردد. بسیاری از افراد معتقدند که پول زیاد فقط از راه‌های نادرست به دست می‌آید. راهی مانند دزدی کردن. برخی دیگر اعتقاد دارند که داشتن پول زیاد باعث اسراف کردن می‌شود و گاهی نیز احساس گناه مانع از به دست آوردن ثروت می‌شود... . اما آیا دلیل منطقی در پس این طرز تفکر وجود دارد؟ یا این‌ها همه ساخته و پرداخته‌ ذهن انسان است؟

تی هارو اک در این کتاب پاسخی برای این سوال دارد. او در بخش اول کتاب قرار است به این سوال پاسخ دهد که چرا برخی ثروتمند می‌شوند و برخی دیگر نه. او ادعا می‌کند که اگر مدت زمان پنج دقیقه با ما صحبت کند، می‌تواند آینده‌ی مالی ما را حدس بزند! چطور؟ او این کار را با کمک شناخت ذهنیت ما و طرز تفکری که درباره‌ ثروت داریم، انجام می‌دهد.

اما آنچه که کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند را از دیگر کتاب‌های این زمینه متمایز کرده است، این است که تی. هارو اکر می‌تواند به ما کمک کند تا طرح و نقشه‌ پول و موفقیت را در خودمان تغییر دهیم. در ذهن هر کسی طرح و نقشه‌ پول وجود دارد. ممکن است این طرح‌ریزی به صورت ناخودآگاه و براساس تجربه‌های کودکی ما و نیز آنچه که تجربه کرده‌ایم، شکل گرفته باشد. اما تغییر دادن این طرح، آسان است. اگر ما بدانیم افراد ثروتمند چطور فکر و سپس عمل می‌کنند، می‌توانیم مانند آن‌ها شویم و به این ترتیب، به موفقیتی دست پیدا کنیم که لایقش هستیم.

این کتاب در دو بخش نوشته شده است: بخش اول کتاب درباره‌ طرح و نقشه پول یا همان طرحواره‌ پول صحبت می‌کند. نویسنده در بخش دوم کتاب از تفاوت‌های رایج میان ذهنیت افراد ثروتمند و افراد متوسط و فقیر صحبت می‌کند. به این ترتیب ما را از آن چیزی که باید در ذهنمان تغییر بدهیم، آگاه می‌کند. در ادامه نیز با ذکر چند مثال، از افرادی صحبت می‌کند که موفق به ایجاد تغییر در ذهنیت خود شده‌اند.

خلاصه کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند

کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند کتابی برای تغییر ذهنیت ما است. این کتاب به ما در مسیر ثروتمند شدن کمک می‌کند. در ابتدای کتاب سخنان چند تن از نویسندگان، سخنران‌ها، مربیان و روان‌شناسان درباره کتاب آمده است.

در ادامه کتاب توضیحی درباره نویسنده‌ کتاب، تی. هارو اکر آمده است. خواندن این زندگینامه و نیز آشنا شدن با شخصیت نویسنده و مسیری که او طی کرده است، ما را از شنیدن کتابی که در دست داریم، مطمئن‌تر می‌کند. سپس او از طرح اولیه پول در ذهن می‌گوید و به این موضوع می‌پردازد که چرا داشتن طرح پول مهم است. تمرکز این بخش بر آشنا کردن ما با طرز کار فکر و ذهنیتمان است.

بخش دوم کتاب با نام پرونده ثروت، به بررسی هفده تفاوتی می‌پردازد که در ذهنیت انسان ثروتمند و انسان فقیر وجود دارد. شاید تعجب کنید از اینکه بدانید این تفاوت‌ها فقط در ذهنیت افراد وجود دارد و نه در میزان تحصیلات، هوش، عادات کاری، زمان‌بندی و شانس، روابط و... . در میان این پرونده‌ها، داستان‌های واقعی و مثال‌هایی از زندگی افرادی وجود دارد که موفق شدند با شرکت در سمینارهای تی. هارو اکر و نیز مطالعه این کتاب، ذهنیت خود را تغییر داده و به ثروتی که می‌خواهند دست پیدا کنند.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند را به تمام کسانی که دوست دارند کنترل مالی و اقتصادی زندگی‌شان را به دست بگیرند و ذهنیتشان را درباره‌ی پول درآوردن و ثروتمند شدن، تغییر بدهند، پیشنهاد می‌کنیم. اگر در فکر راه‌اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید، شنیدن این کتاب می‌تواند به شما کمک کند و دیدگاه تازه‌ای ببخشد.

چرا باید کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند را بشنویم؟

کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند در دو بخش نوشته شده است. بخش اول به ما در تغییر دادن ذهنتیمان کمک می‌کند و بخش دوم شامل راهکارهایی است که به کار بستنشان، مسیر مالی‌مان را تغییر می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت که این کتاب، کتابی کامل است که هم دربردارنده‌ جنبه‌ فکری و هم جنبه‌ عملی است.

درباره تی هارو اکر

تی. هارو اکر (T. Harv Eker)، نویسنده، تاجر و سخنران انگیزشی اهل کانادا است که با نوشتن کتاب اسرار ذهن ثروتمند، به شهرت رسید. او ۱۰ جون ۱۹۵۴ در تورنتو، کانادا به دنیا آمد و دوران کودکی‌اش را در آنجا گذراند. اوایل جوانی‌اش به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. آنجا کارهای مختلفی را امتحان کرد و تجربیات زیادی به دست آورد. در نهایت موفق شد تا یک فروشگاه فروش وسایل مربوط به تناسب اندام تاسیس کند. این مغازه، نقطه عطفی در زندگی مالی او شد و ثروت و موفقیت بسیاری برایش به همراه آورد. هرچند این موفقیت، طولانی‌مدت نبود.

تی. هارو اکر بعد از اینکه ثروتش را از دست داد شروع به تجزیه و تحلیل روابطش کرد. او به سراغ رابطه‌ خودش با پول و رابطه ثروتمندان با پول رفت. این کار به او این امکان را داد تا بتواند نظریاتش را توسعه دهد. این فعالیت‌ها به همراه کارهای دیگری که انجام می‌داد، او را به سوی این تئوری رهنمون کرد: ذهن ثروتمند. در واقع این تئوری درباره‌ی نحوه‌ی نگرش و ارتباط ما با پول صحبت می‌کند. او باور دارد که انسان‌ها این توانایی را دارند که هر میزان پولی را که می‌خواهند به دست بیاورند.

تی. هارو اکر، علاوه بر نوشتن، سخنرانی می‌کند و مقاله هم می‌نویسد. او همچنین کمپانی خودش را تاسیس کرد. مسیری که او در کسب‌وکار خودش طی کرد، سمینارهایی که برگزار می‌کرد و فعالیت‌های دیگرش سبب شد تا به فردی شناخته شده در حرفه‌ی خودش تبدیل شود. همین موضوع نیز یکی از دلایل فروش بالای کتابش است. کتاب اسرار ذهن ثروتمند، کتاب شماره یک فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز بود و در فهرست کتاب‌های مربوط به تجارت روزنامه‌ی وال ‌استریت ژورنال هم قرار گرفت.

تی. هارو اکر کتاب دیگری به نام سرعت ثروت: چگونه از کسب درآمد کم رهایی یافته و شروع به ثروت‌اندوزی کنیم (Speed Wealth) هم منتشر کرده است.

نقد کوتاهی بر کتاب اسرار ذهن ثروتمند

آنتونی رابینز، نویسنده، مربی و سخنران انگیزشی، اعتقاد دارد کتاب اسرار ذهن ثروتمند را باید طوری خواند که گویی زندگی ما به آن وابسته است. احتمالا همین نقل قول کوتاه کافی است تا مخاطبان را به خواندن کتاب و یا شنیدن نسخه صوتی آن ترغیب کند. اما در این نقد کوتاه به بررسی ابعاد و جنبه‌های دیگر این اثر نیز می‌پردازیم.

مارک ویکتور هنسون که سابقه‌ همکاری در خلق کتاب‌هایی مانند سوپ جوجه برای روح و میلیونر یک‌دقیقه‌ای را دارد، روش‌های تجربی و عملی بیان‌شده در این اثر را متحول‌کننده می‌داند. او می‌گوید به کار بستن این روش‌ها، به حصول نتایجی شگفت‌انگیز منجر می‌شود.

جان گری، روانشناس و نویسنده کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی، به تمام مخاطبانش توصیه می‌کند این کتاب را بخوانند تا متوجه شوند که چرا با پول درگیر هستند و چطور می‌توانند این درگیری را به نفع خودشان تمام کنند.

نکته دیگری که سبب می‌شود کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند به کتابی مفید برای افراد تبدیل شود این است که نویسنده، تمام آنچه را که در کتابش ذکر می‌کند، خود تجربه کرده است. در واقع او از تجربیاتی استفاده کرده است که در مسیر ثروتمند شدن، ورشکسته شدن و دوباره ثروتمند شدن از سر گذرانده است. به همین دلیل، این کتاب می‌تواند راهکارهایی عملی ارائه کند و خالی از ادعاهایی است که صحتشان اثبات نشده است.

در بخشی از کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند می‌شنویم

آیا در مورد آدم‌هایی که به‌طورناگهانی وضع مالی خوبی پیدا می‌کنند چیزی شنیده‌اید؟ یا برعکس، آیا به افرادی هم که پول زیادی داشتند ولی آن را از دست دادند یا اینکه با فرصت‌های مالی خوب شروع کردند اما عاقبت برای آن‌ها این فرصت‌ها بد و نامطلوب شدند، توجه کرده‌اید؟ اکنون می‌توانید علت واقعی آن را بفهمید. ممکن است آن را به علت‌های دنیای بیرون مثل بدشانسی، رکود اقتصادی، شریک ناجور یا از این قبیل چیزها نسبت بدهید. بااین‌حال در دنیای درون ما مسئله چیز دیگری است. یعنی اگر به پول زیاد دست یابید ولی از نظر درونی آمادگی آن را نداشته باشید، فرصت‌های ثروتمند شدن شما خیلی کوتاه است و زود آن را از دست خواهید داد. عده زیادی از مردم ظرفیت درونی برای ایجاد یا حفظ مقدار زیادی پول را ندارند و پول زیاد برای آن‌ها دردسر می‌شود. دوستان! این اولین دلیل برای آن است که چرا این قبیل آدم‌ها پول زیاد ندارند. مثال دقیق، برندگان قرعه‌کشی‌ها هستند. در موارد متعددی تحقیقات نشان داده که بدون در نظر گرفتن مقدار پولی که این افراد در قرعه‌کشی‌ها برنده می‌شوند، بیشتر آن‌ها سرانجام به همان وضعیت مالی که قبلاً داشته‌اند برمی‌گردند؛ یعنی به همان مبلغی که آن‌ها می‌توانند بدون مشکلی برای خود نگه دارند. حالت برعکس هم برای ثروتمندان خودساخته وجود دارد. توجه کنید که وقتی ثروتمندان خودساخته پول خودشان را از دست می‌دهند، معمولاً در مدت زمان کوتاهی به حالت قبلی خود برمی‌گردند. مثال خوب برای این مورد دونالد ترامپ۳ است. ترامپ میلیاردری بود که همه ثروت خود را از دست داد و چند سال بعد به همان پول یا حتی بیشتر از آن دوباره دست یافت.

چرا این حالت اتفاق می‌افتد؟ چون برخی از ثروتمندان خودساخته ممکن است پول خود را از دست بدهند؛ ولی هیچ‌وقت مهم‌ترین جزء موفقیت خود را از دست نمی‌دهند و آن ذهنیت ثروتمند بودنشان است. البته در مورد دونالد، ذهنیت او روی میلیارد تنظیم شده بود و بنابراین او حتی نمی‌توانست یک میلیونر باشد! اگر دونالد هدفش را روی یک‌میلیون دلار می‌گذاشت، فکر می‌کنید او در رابطه با موفقیت مالی خودش چه احساسی داشت؟ اغلب مردم با این نکته موافق هستند که احتمالاً او احساس ورشکستگی می‌کرد! به خاطر اینکه ترموستات مالی دونالد ترامپ در ذهنش روی رقم میلیارد تنظیم شده بود نه رقم میلیون. بیشتر مردم ترموستات‌های ذهنشان برای به دست آوردن هزار دلار، برخی برای چند صد دلار و برخی حتی زیر صفر تنظیم شده است! و بدون آنکه علتش را بدانند، هیچ حرکتی از خودشان برای کسب پول انجام نمی‌دهند. واقعیت این است که بیشتر مردم به ظرفیت واقعی خود دست نمی‌یابند. بیشتر افراد موفق نیستند. تحقیقات نشان می‌دهد که هشتاد درصد مردم از نظر مالی آزاد نیستند که هرچه می‌خواهند باشند و هشتاد درصد ادعا می‌کنند که واقعاً خوشحال نیستند. دلیل آن ساده است، چون بیشتر مردم ناآگاهند و کمتر وضعیت را تحت کنترل خودشان دارند. آن‌ها در زندگی خود براساس آنچه می‌توانند ببینند، حرکت می‌کنند و از نظر فکر و عمل سطحی‌نگر هستند.

نظرات کاربران

ABOLFAZL
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

وای دوستان قسم میخورم بعنوان کسی که 6بار این کتاب رو خونده ام این کتاب بهترین بهترین وبازم بهترین کتابی خواهدبود که ازنظرمالی شما میخوانید فقط به تمریناتش عمل کنید.

بهنودی
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

این کتاب فوق العاده است. بیانیه هاش واقعا تاثیرگذاره.حتما حتما حتما امتحانش کنید. یک کتاب مالی فوق العاده که عاشقش میشین.

Eiman
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

من چن ماهه در مسیر موفقیت و تقویت و تمرکز ذهنم قدم برداشتم و الان که به موفقیت‌هایی دست یافتم وقتی این کتاب رو خوندم دیدم به خیلی از نکات رسیدم و خب حرفهای جدیدی هم واسم داشت عالیه

رامش
۱۴۰۰/۰۲/۱۳

هم متن کتاب عالیه و هم اینکه گویندگی و صدا ها عالیه. و لازمه که بارها گوش داده بشه تا ملکه ذهن و عملکرد بشه.

alireza
۱۳۹۹/۰۸/۰۳

با توجه به اینکه افکار و باورها بازیگران اصلی زندگی ما هستند این کتاب برای دستیابی به ثروت، روی باور های درونی تمرکز کرده به کسایی که تلاش زیاد میکنند اما نتیجه های خوبی نمی گیرند حتماً توصیه می کنم

کاربر 1896942
۱۳۹۹/۰۲/۱۱

عالی

محسن
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

این کتاب را برای خودم حداقل باید ۱۰ سال قبل میخوندم...واقعیت هایی از زندگیمون که بهش توجهی نکردیم...

Ali Bahrami
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

این کتاب فوق العاده هست.بهترین کتاب در حوزه موفقیت که تا امروز خواندم.

فاطمه سویزی
۱۴۰۰/۰۴/۲۲

به من خیلی چیزا یاد داد مثلا نکاتی که برای تعیین هدف گفتن برای چیزهای دیگ هم به کاربردم و نتیجه گرفتم واقعا عالیه خیلی خیلی عالیه کلی بهم کمک کرد من کارمو راه انداختم و تمرینای این کتابو انجام میدم

mahdimjo
۱۳۹۹/۰۸/۱۵

کتاب خیلی خوبی هست. گویندگی و ترجمه عالی. حتما چند بار گوش بدید .

زمان

۸ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۴۶۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۴۶۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۳۰%
تومان