دانلود کتاب صوتی سه قطره خون با صدای پوریا عطایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سه قطره خون اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی سه قطره خون

نویسنده:صادق هدایت
امتیاز:
۴.۳از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سه قطره خون

داستان صوتی «سه قطره خون» به روایت پوریا عطایی، یکی از مشهورترین آثار صادق هدایت، داستان‌نویس معاصر ایرانی است. این داستان روانشناختی که ماجرایش در یک دارالمجانین می‌گذرد از کتابی با همین عنوان انتخاب شده است و مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهِ هدایت را دربر دارد. داستان سه قطره خون با روایت دیوانه‌ای آغاز می‌شود که در دیوانه‌خانه‌ای بستری است و در تمامی یک سالی که بستری بوده در آرزوی کاغذ و قلم بوده است؛ در نهایت یک روز آرزوی یکساله راوی برآورده می‌شود و برایش کاغذ و قلمی می‌آورند تا پریشانی‌های روحی و روانی خود را از حادثه‌ای هولناک بیرون بریزد. بیانِ امر بیان‌نشدنی محوری‌ترین موضوع در «سه قطره خون» است. گفته‌های راوی در این داستان شرحی از رویدادهایی اتفاق افتاده نیستند. رویداد اصلی چنان خاطره‌ی هولناک و مضطرب‌کننده‌ای است که راوی از بیان آن قاصر می‌مانَد. داستان «سه قطره خون» به روایت‌ناپذیریِ این قبیل روایت‌های تشویش‌آور مربوط می‌شود. در بخشی از داستان «سه قطره خون» آمده است: مردمان این‌جا همه هم این‌طور نیستند. خیلی از آن‌ها اگر معالجه بشوند و مرخص بشوند، بدبخت خواهند شد. مثلاً این صغرا سلطان، که در زنانه است، دو سه بار می‌خواست بگریزد، او را گرفتند. پیرزن است، اما صورتش را گچ دیوار می‌مالد و گل شمعدانی هم سرخابش است. خودش را دختر چهارده ساله می‌داند، اگر معالجه بشود و در آینه نگاه بکند سکته خواهد. بدتر از همه تقی خودمان است که می‌خواست دنیا را زیر و رو بکند و با آنکه عقیده‌اش این است که زن باعث بدبختی مردم شده و برای اصلاح دنیا هر چه زن است باید کشت، عاشق همین صغرا سلطان شده بود.
معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

farzad hoseyni
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

خیلی حرفه ای،همیشه دوست داشتم شاهکار سورئال صادق هدایت رو به شکل صوتی بشنوم

Pouya Farokhzad
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

واقعا یکی از بهترین صداگذاری های ممکن هست با تنوع افکت های صوتی و تجربه بینظیر صدای سه بعدی. به امیدکارهای بیشتر ازین گروه

Varoojh Tanha
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

عالی

Eren
۱۴۰۱/۰۱/۱۲

صدا به این محشری چرا فقط سه کتاب ازش موجوده ؟!

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۲۳,۸۰۰
۳۰%
تومان