دانلود رایگان کتاب صوتی هستی تبدیلات عمل با صدای پیمان رشادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هستی تبدیلات عمل اثر سیدرضا قریشی

دانلود و خرید کتاب صوتی هستی تبدیلات عمل

انتشارات:نشر گنجور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هستی تبدیلات عمل

کتاب صوتی هستی تبدیلات عمل نوشتهٔ سیدرضا قریشی است. پیمان رشادی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر گنجور آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی هستی تبدیلات عمل

سیدرضا قریشی در کتاب صوتی هستی تبدیلات عمل به موضوع هستی‌شناسی می‌پردازد. این موضوع تمام امور و موجودیت‌ها، از ذهنیات، ذهن، ماده، اجسام و رفتارها گرفته تا موضوعات و امور دیگری مانند مفاهیم، آگاهی، معنا، تفکر، استدلال، ادراکات و غیره را در بر می‌گیرد. هر مکتب فلسفی با رویکردی خاص به هستی‌شناسی می‌نگرد؛ ایدئالیسم به وجودداشتنِ ذهن و ذهنیات و عالم ذهن باور دارد، ماتریالیسم به وجودداشتنِ تنها ماده و عالم ماده باور دارد، رئالیسم به وجودداشتنِ ذهن و عالم ذهن و عالم خارج از ذهن با همدیگر باور دارد و رفتارگرایان بر این باور هستند که وجودداشتنِ رفتارها وجود دارد (مثلاٌ درد همان گرفته‌شدن صورت و یا ناله‌کردن است). هستی‌شناسی در فلسفه عمری طولانی دارد؛ هرچند در این اواخر و در فلسفه‌ٔ جدید، بیش از پیش به هستی‌شناسی پرداخته شده است. «بارکلی»، «هیوم»، «لاک»، «کانت»، «لایب نیتس»، «دکارت» و سایر فیلسوفان به معرفت‌شناسی و فلسفهٔ ذهن پرداخته و نظریاتی را بیان کرده‌ند. «هایدگر» نیز از جمله فلیسوفانی است که از دیدگاهی متقاوت به موضوع هستی‌شناسی پرداخته است. هایدگر چندان که به هستی‌شناسی‌ پرداخته، به مسئلهٔ وجود نپرداخته است.

شنیدن کتاب صوتی هستی تبدیلات عمل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران فلسفه و علاقه‎‌مندان به حوزهٔ هستی‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی هستی تبدیلات عمل

«بنابراین آن چیزهایی که در اینجا، دربارهٔ رفتارها و نشانه‌ها گفته شد، و همین طور گفته شد: در اصل ممکن است گاهی برخی رفتارها و نشانه‌ها، از جنس و نوعِ اصلی و کاملِ عمل و عمل ها نیستند، می‌توان گفت: ممکن است گاهی برخی رفتارها، حتی اگر تا حدی از جنس عمل و عمل‌های ولو ناکامل و غیر اصلی باشند، ولی شاید باز هم، این گونه رفتارها، انواعی از عمل و عمل‌های خیالی و یا ضعیف و یا فریبنده، برای عمل بودن و عمل بودن ها باشد، اما ممکن است گاهی هم، این فریب‌ها و خیالات و ضعیف بودن‌ها، گاهی انواعی از عمل‌های ضعیف و ناکامل و ناقص و فریبنده و ظاهری و فرعی باشند، اما بنابراین، هر چند ممکن است، گاهی برخی رفتارها، عمل‌هایی ضعیف و ناقص و خیالی باشند، اما با این حال برخی از آن چیزهایی که، رفتارها نامیده می‌شوند، واقعی و در اصل موجود بودنی، و در اصل و در واقع، وجود داشتنی و یا وجود داشتنیِ کامل و بی‌نقص نباشند، و مثلاً این رفتارها، خیالی باشند، یا حتی گاهی این گونه رفتارها، خیالاتی در خیالات ها باشند.

چون برخی رفتارها، عملی عملی، و عملی عمل بودنی، و عملی در خودشان و برای خودشان نیستند، در ظاهر عمل هایی ، وجود داشتنی، به نظر می رسند، که دراصل فریبنده، برای وجود داشتن هستند.

پس در اصل و در واقع، تمام رفتارها، موجود و وجود داشتنی نیستند، ولی ممکن است برخی رفتارها هم، انواعی ضعیف و ناکامل و ناقص و خیالی و توهمی، از عمل‌های ضعیف و ناکامل و خیالی و توهمی باشند.

گاهی در اصل برخی از رفتارها وجود ندارند، ولی وجود داشتنی توهمی هستند و به طور توهمی در نظر گرفته می‌شوند.

در اصل برخی رفتارها، یا برخی از آن چیزهایی که رفتار نامیده می‌شوند، رفتارهایی برای رفتاری بودن‌ها و رفتارهایی وجود داشتنی، برای وجود داشتنِ رفتارها و وجود داشتنِ رفتار نیستند.

در اصل برخی از رفتارها، یا رفتار نامیده شده‌ها، رفتارهایی وجود دار برای رفتار بودن و رفتار بودن‌ها نیستند، بلکه ممکن است، گاهی انواعی از عمل و عمل‌ها باشند.

در اصل گاهی آن چیزهایی که رفتار و رفتارها نامیده می‌شدند، وجودِ رفتاری و وجود داشتنِ رفتاری ندارند، بلکه ممکن است در اصل، وجودِ عمل و وجودِ عمل بودنی دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۴ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۵۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۴ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۵۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان