دانلود رایگان کتاب هستی تبدیلات عمل سیدرضا قریشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هستی تبدیلات عمل اثر سیدرضا قریشی

کتاب هستی تبدیلات عمل

انتشارات:نشر گنجور
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هستی تبدیلات عمل

کتاب هستی تبدیلات عمل نوشتهٔ سیدرضا قریشی در نشر گنجور چاپ شده است. در اینجا این موضوع مطرح شده است که تنها وجود و تنها هستی‌ای که وجود دارد همان عمل و عمل‌ها و همین طور تبدیلِ یک عمل به عملِ دیگر است.

درباره کتاب هستی تبدیلات عمل

در اینجا موضوع مورد بررسی، در رابطه با هستی شناسی است.

این موضوع که تمام موارد و امور و موجودیت های دیگری که فرض گرفته می شود، از ذهنیات و ذهن و ماده و اجسام و رفتارها گرفته، تا چیزها و موضوعات و امور دیگر مانند مفاهیم، آگاهی، معنی، تفکر، استدلال، ادراکات و غیره، در اصل و به انواعی، نوعی از عمل و انواعی از عمل ها هستند.

البته از طرفی ممکن است، ایده‌آلیسم که به انواعی به وجود داشتنِ ذهن و ذهنیات و عالم ذهن باور داشت و از طرفی ماتریالیسم که به وجود داشتنِ تنها ماده و عالم ماده باور داشت، و رئالیسم که به وجود داشتنِ ذهن و عالم ذهن و عالم خارج از ذهن، با همدیگر باور داشت و دوگانه انگاری دکارت، به انواعی در اینجا چندان مورد نظر نباشد و در اینجا وجود داشتنِ فقط عمل و عمل ها و تبدیلِ یک عمل به عملِ دیگر مورد بررسی و مدّ نظر قرار گرفت.

حتی در اینجا نظر رفتارگرایان، که می گفتند وجود داشتنِ رفتارها وجود دارد (مثلاٌ درد همان گرفته شدن صورت و یا ناله کردن است)، مورد نظر نیست و در اینجا به انواعی متفاوت، وجود داشتنِ فقط عمل و عمل ها مورد بررسی قرار گرفت.

البته در فلسفه، هستی شناسی، تا حدی عمری طولانی دارد و شروع شدن آن از زمانی تا حدی طولانی در گذشته آغاز شده است، هر چند در این اواخر و در فلسفه‌ی جدید، مقداری بیشتر از قبل به هستی شناسی پرداخته شد.

حتی بارکلی و هیوم و لاک و کانت و لایب نیتس و دکارت و سایر فیلسوفان، به انواعی به معرفت شناسی و فلسفه ذهن و به انواعی و تا حدی به هستی شناسی، که در اینجا موضوع مورد نظر، هستی شناسی است، هم پرداختند و نظریاتی را بیان کردند.

هایدگر هم به انواعی متفاوت به موضوع هستی‌شناسی پرداخته است، هرچند در اصل هایدگر چندان که به هستی‌شناسی پرداخت، به موجود شناسی نپرداخت.

کتاب هستی تبدیلات عمل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هستی تبدیلات عمل

بنابراین آن چیزهایی که در اینجا، دربارهٔ رفتارها و نشانه‌ها گفته شد، و همین طور گفته شد: در اصل ممکن است گاهی برخی رفتارها و نشانه‌ها، از جنس و نوعِ اصلی و کاملِ عمل و عمل ها نیستند، می‌توان گفت: ممکن است گاهی برخی رفتارها، حتی اگر تا حدی از جنس عمل و عمل‌های ولو ناکامل و غیر اصلی باشند، ولی شاید باز هم، این گونه رفتارها، انواعی از عمل و عمل‌های خیالی و یا ضعیف و یا فریبنده، برای عمل بودن و عمل بودن ها باشد، اما ممکن است گاهی هم، این فریب‌ها و خیالات و ضعیف بودن‌ها، گاهی انواعی از عمل‌های ضعیف و ناکامل و ناقص و فریبنده و ظاهری و فرعی باشند، اما بنابراین، هر چند ممکن است، گاهی برخی رفتارها، عمل‌هایی ضعیف و ناقص و خیالی باشند، اما با این حال برخی از آن چیزهایی که، رفتارها نامیده می‌شوند، واقعی و در اصل موجود بودنی، و در اصل و در واقع، وجود داشتنی و یا وجود داشتنیِ کامل و بی‌نقص نباشند، و مثلاً این رفتارها، خیالی باشند، یا حتی گاهی این گونه رفتارها، خیالاتی در خیالات ها باشند.

چون برخی رفتارها، عملی عملی، و عملی عمل بودنی، و عملی در خودشان و برای خودشان نیستند، در ظاهر عمل هایی ، وجود داشتنی، به نظر می رسند، که دراصل فریبنده، برای وجود داشتن هستند.

پس در اصل و در واقع، تمام رفتارها، موجود و وجود داشتنی نیستند، ولی ممکن است برخی رفتارها هم، انواعی ضعیف و ناکامل و ناقص و خیالی و توهمی، از عمل‌های ضعیف و ناکامل و خیالی و توهمی باشند.

گاهی در اصل برخی از رفتارها وجود ندارند، ولی وجود داشتنی توهمی هستند و به طور توهمی در نظر گرفته می‌شوند.

در اصل برخی رفتارها، یا برخی از آن چیزهایی که رفتار نامیده می‌شوند، رفتارهایی برای رفتاری بودن‌ها و رفتارهایی وجود داشتنی، برای وجود داشتنِ رفتارها و وجود داشتنِ رفتار نیستند.

در اصل برخی از رفتارها، یا رفتار نامیده شده‌ها، رفتارهایی وجود دار برای رفتار بودن و رفتار بودن‌ها نیستند، بلکه ممکن است، گاهی انواعی از عمل و عمل‌ها باشند.

در اصل گاهی آن چیزهایی که رفتار و رفتارها نامیده می‌شدند، وجودِ رفتاری و وجود داشتنِ رفتاری ندارند، بلکه ممکن است در اصل، وجودِ عمل و وجودِ عمل بودنی دارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
رایگان