دانلود کتاب صوتی در کمین گل سرخ با صدای محمد رضاعلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در کمین گل سرخ اثر محسن  مومنی

دانلود و خرید کتاب صوتی در کمین گل سرخ

نویسنده:محسن مومنی
انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۴.۸از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی در کمین گل سرخ

کتاب صوتی در کمین گل سرخ نوشتهٔ محسن مومنی و با صدای محمد رضاعلی است و نشر سماوا آن را منتشر کرده است. این کتاب روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است.

درباره کتاب صوتی در کمین گل سرخ

محسن مؤمنی در کتاب صوتی در کمین گل سرخ به روایت زندگی صیاد شیرازی می‌پردازد. صیاد شیرازی متولد روستای کبود گنبد شهرستان درگز استان خراسان رضوی است.

وی یکی از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود. صیاد شیرازی پس از ۳۲ سال خدمت در یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش در تهران و مقابل درب منزلش، به دست نیروهای مسلح سازمان مجاهدین خلق، ترور شد. این کتاب با صدای گرم و گویا محمد رضاعلی روایت شده است.

محسن مؤمنی قصه‌نویس است. به همین خاطر روایت زندگی صیاد شیرازی را کاملاً غیر منتظره و با تعلیق آغاز می‌کند؛ از آنجاکه یک سرهنگ حکم بازداشت صیادشیرازی را صادر می‌کند و نمی‌داند چند روز بعد او ضامن جانش می‌شود. قصه از پدر صیادشیرازی که نظامی بوده شروع می‌شود تا به کودکی، نوجوانی و جوانی صیاد برسد. حالا او به‌عنوان یک نظامی در آستانه انقلاب، فعالیت‌های انقلابی می‌کند و سرهنگ شعیبی او را به همین جرم به بازداشت می‌فرستد. چند روز بعد که انقلاب به ثمر می‌رسد جوانان انقلابی اصفهان می‌خواهند سرهنگ را اعدام کنند که صیاد شیرازی شفاعتش را می‌کند.

باقی قصه خواندنی مؤمنی، خواباندن غائله کردستان است و پاک‌سازی بانه و مریوان به دست صیاد شیرازی؛ رسیدنش به فرماندهی نیروی زمینی ارتش، فرماندهی عملیات‌های بزرگ جنگ، حضور مؤثر در آزادسازی هویزه و خرمشهر، انجام عملیات مرصاد و بعد شهادت گل سرخ ... .

شنیدن کتاب صوتی در کمین گل سرخ

این کتاب صوتی را به کسانی که می‌خواهند با زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی در کمین گل سرخ

«به‌ مجلس‌ که‌ رسید مدتی‌ از شروع‌ جلسه‌ شورا می‌گذشت‌. احساس‌ کرد در آن‌ تمیزی‌ راه‌ رو‌های ساختمان‌، اوضاع‌ لباس‌ و سر و وضعش‌ خیلی‌ به‌ذوق می‌زند. مدتی‌ درنگ‌ کرد که‌ به‌ دانشکده‌ افسری‌ برگردد لباس‌ مناسب‌تری‌ بپوشد اما ناگهان‌ تصمیم‌ گرفت‌ با همان‌ هیأت‌ و ترکیب‌ داخل‌ اتاق شود. به‌ هر حال‌ مملکت‌ در حال‌ جنگ‌ بود باید همه‌ این‌ را درک‌ می‌کردند. اتفاقاً تعدادی‌ از فرماندهان‌ لشکر‌های عمل‌ کننده‌ در عملیات‌ اخیر هم‌ در آن‌جا بودند و نسبت‌ به‌ انتصاب‌ او شاکی‌ بودند و فرماندهی‌ نیرو را فراتر از قد و قامت‌ او می‌دانستند! بعضی‌ از آن‌ها بر خلاف‌ آداب‌ و رسوم‌ ارتش‌ و نظام‌، حتی‌ نتوانستند ناخشنودی‌ خود را از این‌ مسأله‌ در حضور سران‌ کشور پنهان‌ کنند.

رفتیم‌ در جلسه‌. در آن‌جا مسؤولین‌ حضور داشتند. چهار فرمانده‌ لشکر ارتش‌ هم‌ در جلسه‌ بودند. وقتی‌ وارد شدم‌، با خود گفتم‌: با این‌ها چگونه‌ برخورد کنم‌. چون‌ سن‌ و سالشان‌ از من‌ بالاتر بود و من‌ عملاً سرگرد بودم‌. درست‌ است‌ به‌ من‌ سرهنگی‌ موقت‌ داده‌ بودند ولی‌ در ارتش‌ فرهنگ‌ درجه‌ مطرح‌ است‌. حتی‌ یک‌ روز ارشدیت‌ هم‌ حرف‌ است‌ و یکی‌ که‌ نسبت‌ به‌ دیگری‌ ارشدتر است‌، احساس‌ امتیاز می‌کند، چه‌ برسد به‌ این‌ که‌ چند سال‌ ارشدتر باشد و دوره‌‌های بیش‌تری‌ دیده‌ باشد!»

نظرات کاربران

kazem
۱۴۰۳/۰۱/۲۱

زنده باد یاد شهدا🌹 عالی بود.

علی اکبر ۳۱۵
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

فوق العادس زندگی اسطوره وطن علی صیاد شیرازی

زمان

۱۲ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۷۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۲ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۷۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان