دانلود کتاب صوتی دل های لرزان با صدای فرزام رنجبر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دل های لرزان اثر شاهین رهنما

دانلود و خرید کتاب صوتی دل های لرزان

نویسنده:شاهین رهنما
انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۴.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دل های لرزان

کتاب صوتی دل های لرزان نوشتهٔ شاهین رهنما است. فرزام رنجبر گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر سماوا آن را منتشر کرده است. رمان صوتی حاضر یکی از کتاب‌های پروژهٔ «رمان نوجوان امروز» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

درباره کتاب صوتی دل های لرزان

کتاب صوتی دل های لرزان حاوی درون‌مایه‌ای اجتماعی است؛ در واقع این رمان ایرانی، برهه‌ای از زندگی یک خواهر و برادر را روایت می‌کند. روزی برادر در کتاب خواهرش نامۀ عاشقانه‌ای پیدا می‌کند؛ به همین منظور به خواهر خود مشکوک و پیگیر این ماجرا می‌شود. پیگیری این موضوع با ماجراهایی همراه می‌شود. شاهین رهنما این رمان اجتماعی را از زبان راوی اول‌شخص که کسی نیست جز برادر دخترک روایت می‌کند. گفت‌و‌گوهای ذهنی این پسر، شخصیت و درون او را به‌طور دقیق برای مخاطب ترسیم می‌کند. نویسنده کوشیده تا در بازنمایی لحن و گفتار خاص هر یک از شخصیت‌ها بسیار ماهرانه عمل کند. از طریق همین گفتارها است که شخصیت‌پردازی‌های نویسنده برای مخاطب مجسم می‌شود.

ریتم رمان به فراخور وقایعی که به‌دنبال یکدیگر رخ می‌دهد، گاه تند و گاه کند می‌شود؛ بااین‌حال همواره کششی در این روایت وجود دارد که شنونده را وادار می‌کند به ادامهٔ ماجراها گوش بسپارد. مخاطب نوجوان هنگامی که می‌بیند شخصیت‌ها و قهرمانان این کتاب حدوداً هم‌سن‌و‌سال خودش هستند، با آن‌ها انس گرفته و عملکردها و رفتارهایشان را بهتر درک خواهد کرد؛ در این حالت، همذات‌پنداری هم به کمکش خواهد آمد تا ارتباط عمیق‌تری را با شخصیت‌های کتاب صوتی دل های لرزان برقرار کند.

گفته شده است که در بازار داغ کتاب‌های فانتزی غربی و رمان‌های تخیلی، شنیدن اثر حاضر می‌تواند فرصت خوبی برای نوجوانان باشد تا بتوانند به شناختی هرچند کم از خود و جامعه‌شان برسند. وقایع این رمانِ واقع‌گرایانه در بستری از زمان و مکانِ قابل‌درک برای نوجوانان جریان می‌یابد و به آن‌ها کمک می‌کند تا خود را در دنیای حقیقی اطرافشان کشف کنند.

شنیدن کتاب صوتی دل های لرزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به همهٔ نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شاهین رهنما

شاهین رهنما در سال ۱۳۵۴ در املش در استان گیلان به دنیا آمد. او که تحصیلات خود را در کارشناسی هنرهای تجسمی به پایان رساند، در آموزش‌وپرورش آموزگاری کرده است. از رهنما بیش از ۳۰ عنوان کتاب در قالب داستان، رمان و شعر برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شده است که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به «گزیدهٔ ادبیات معاصر شمارهٔ ۴۴»، «غریبانه»، «سیب مهربان»، مجموعه شعر «آبی لبخند»، «غم‌های قلابی»، «اگر کسی بخندد»، «بهتر از فرشته‌ها»، «برایت آشیانه‌ای ندارم»، «دل‌های لرزان» و «پدربزرگ من عصا ندارد» اشاره کرد.

درباره فرزام رنجبر

فرزام رنجبر نویسنده، کارگردان، گویندهٔ رادیو و کتاب‌های صوتی است. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران و دانشگاه هنر تهران است. نمایش‌های «روز پزشک» و «B5 - 6» از آثار این هنرمند ایرانی هستند.

بخشی از کتاب صوتی دل های لرزان

«درست جلوی مدرسه دخترانه، یک بارِ دیگر افتاده بودم توی چاه. چاهی که میلاد برایم کنده بود و نرگس با تنها دستِ سالمش هلم داده بود توی آن. هرچه دست و پا می زدم پایین‌تر می‌رفتم.

توی دلم گفتم:« ای کاش عاقل بودی، نرگس! ای کاش به من رحم می‌کردی.»

بعد به دیوار تکیه دادم و چشم‌هایم را بستم. توی خیال، زورم به او می‌چربید. صدایش زدم. دستپاچه دوید بالای سرم. دست چپش چند بار عقب و جلو رفت و خورد به شکم و پشتش. سعی کردم به دستِ آویزانش نگاه نکنم. در چشم‌هایش دقیق شدم و غریدم:« عاشق شدی، بی شعور؟! نامه می‌نویسی؟»

نامه را که به زبان آوردم، لرزید و گریه کرد. کیف کردم. صدایم را کلفت تر کردم:« زیر مشت و لگد سیاهت می کنم! فکر کردی بزرگ تر نداری؟!»

نظرات کاربران

کاربر ۵۴۹۴۹۰۶
۱۴۰۲/۰۶/۰۹

موضوعش،خیلی قشنگ‌ بود خوشم اومد حتما بخونیدش عالییییییی 🩶💞

زمان

۳ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۲۸۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۲۸۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۳۰%
تومان