دانلود کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین اثر آگنس پوآریه

دانلود و خرید کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین

نویسنده:آگنس پوآریه
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین

کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین نوشتهٔ آگنس پوآریه و ترجمهٔ کتایون شادمهر است. زهرا رضایی، نازنین ارجمند، صبا ثابتی، آفرین افضلی، الهام مهرپرور، الهه اعصاریان، سینا سعیدی و مژده زندیه گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و واوخوان آن را منتشر کرده است. این اثر حاوی ۱۸ داستان کوتاه از نویسندگان زن آمریکای لاتین است.

درباره کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین

کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین دومین مجموعه داستانی است که آگنس پوآریه آن را گزینش و منتشر کرده است. این کتاب مجموعهٔ ۱۸ داستان کوتاه از نویسندگان زن آمریکای لاتین است که هر یک با سبک و سیاق ویژهٔ خود، نمایندهٔ ادبیات کشورشان شده است. قهرمانان این داستان‌ها در فاصله‌ای میان تسلیم و شورش می‌جنگند و اگرچه این داستانِ زنان است که مجموعه را شکل می‌دهد، اما مردان بی‌آنکه حذف شوند، همه‌جا حضور دارند. آگنس پوآریه در کتاب صوتی حاضر به‌سراغ زنان نویسندهٔ نسل جدیدتر رفته و کوشیده است تصویری کلی از ادبیات زنان این قاره بسازد. داستان‌های این کتاب، ژانرهای مختلف از طنز تا تراژدی را در بر می‌گیرد و حاوی درون‌مایه‌هایی همچون مرگ، خشونت، روابط انسانی، فساد اخلاقی، تبعید و نژادپرستی است. آنچه این داستان‌ها را به هم پیوند می‌دهد و نزدیک می‌کند، جنسیت، زبان و دغدغهٔ مشترک نویسندگان آن‌ها است؛ زنانی که بیشترشان اسپانیایی‌زبان هستند و از نوشتن به‌عنوان ابزاری برای دفاع و مبارزه استفاده می‌کنند. به خاطر همین اشتراکات است که برخی مضامین مثل خشونت در همهٔ این آثار به چشم می‌خورد و تکرار می‌شود.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

از جمله نویسندگان کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین می‌توان به «آندرئا بالنکه»، «مایرا سانتوس پورتوریکویی»، «آنا ماریا جارامیلو»، «گراسیلا گلیه‌مو، «ماریّلا سالای» و «روزلیا بونیفاز» اشاره کرد.

شنیدن کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکای لاتین و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین

«شور و شادی، آشکارا همراه با مسابقات قهرمانی المپیک آغاز شده بود که به نظر می‌رسید آلویا خیلی راحت در صدر آن‌ها قرار گرفته است. مثل زمانی که پسرهای جوان را در ببسارا بر زمین می‌زد. در آن روزها روستا پر شده بود از کودکانی که در مقابل سایه‌ی خود بازی می‌کردند. مثل ماه مه، که آناناس‌های رسیده‌ی سر ظهر، مگس‌ها را جذب می‌کند.

روز ورود آلویا، بیش از نیمی از روستا کنار گیاه هوایی که نشانه‌ی ورود به ببسارا بود، جمع شده بودند و اتومبیل او به سرعت از زیر نواری که مزین به نامش بود و دو دایره‌ی بزرگ نقره‌ای که هر کدام به یک سر آویخته شده بودند، عبور کرد. اتومبیل چند متر دورتر ایستاد و قهرمان از آن پیاده شد. کت و کراواتش را درآورد، آن‌ها را داخل ماشین پرت کرد و برای دویدن تا مرکز ببسارا، حاضران را به مبارزه طلبید. ماراتنی پر نشاط، با غریوی شکوهمند آغاز شد.»

نظرات کاربران

سید..09187021397..دعا نویسی حرفه ایی
۱۴۰۲/۰۶/۲۶

سلام.. بسیار عالی و زیبا

زمان

۳ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۲۱۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۲۱۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۵۰۰
۳۸,۸۵۰
۳۰%
تومان